Учені знайшли живі організми, які зможуть досить довго прожити на Марсі

© ufa.olx.ru
Учені, шляхом експериментів, визначили, які живі організми зможуть достатньо довго прожити на Марсі. Ними виявилися тихоходки, а також деякі види архей. Дослідження в камері, яка максимально імітує середовище проживання на Марсі, показали, що ці «живчики» проживуть в атмосфері Червоної планети кілька сотень днів. Учені досить давно припускали, що земні апарати можуть проти своєї волі «доставити» на Марс живих істот. З цієї причини кожному старту передувала особлива процедура стерилізації. Але, як показало дане дослідження, на нашій планеті живуть такі істоти, які можуть легко пережити вплив жорстких хімікатів і випромінювання. Автори дослідження створювали для земних екстремофілів умови максимально наближені до умов Червоної планети і відстежували, як довго вони могли це середовище витримати. Учені вибрали бактерій, що мешкають у ґрунті в районі вічної мерзлоти в Сибіру, галофільних (тобто, здатних витримувати дуже високі концентрації солей) архей, схожих на дріжджі істот, що живуть у солоних озерах Мексики і знайдені в арктичній частині Канади, а також тихоходок - мікроскопічних безхребетних, пристосованих до життя в надзвичайно суворих умовах (зокрема, вони витримують перебування у відкритому космосі). Дослідники замішували досліджуваних істот у стерильну суміш, яка за складом відповідає марсіанському ґрунту, і тримали тиждень в камері, склад повітря в якій був аналогічний атмосфері на Марсі. Потім ґрунт протягом 40 днів піддавали діям, які імітували щоденні коливання температури на Марсі, а також опромінювали ультрафіолетом. Виявилося, що найгірше земні організми переносили вплив ультрафіолету, хоча якщо над ними знаходився шар ґрунту товщиною всього в один міліметр, то випромінювання майже не завдавало їм шкоди. Також багато істот загинуло через відсутність вологи. Найбільш стійкими виявилися тихоходки - вони здатні сповільнювати швидкість метаболізму до 10 тисяч разів, і тому витримують тривалу нестачу води. Як зазначають автори дослідження, судячи з результатів їхньої роботи, тихоходки можуть протриматися на Марсі до трьох сотень днів. Процедури стерилізації космічних апаратів включають їхню обробку агресивними хімічними речовинами, схожими на ті, що містяться в ґрунті Марса. Таким чином, витримати цю обробку зможуть саме ті істоти, які потенційно можуть вижити і на Марсі. Це не перша робота, в якій було показано, що чинні норми обробки космічних апаратів не забезпечують стерильності, а, значить, земляни можуть «заносити» життя на інші планети й астероїди.

За матеріалами Лента.ru