Учені виявили, що Фобос - син Марса

© dpa/pa
Астрономи опублікували докази на користь теорії, що супутник четвертої планети Сонячної системи Марса Фобос був сформований не з астероїдів головного поясу, а безпосередньо з матерії Червоної планети. Про це повідомили вчені на Європейському конгресі з планетарних наук.
Астрономи опублікували докази на користь теорії, що супутник четвертої планети Сонячної системи Марса  Фобос був сформований не з астероїдів головного поясу, а безпосередньо з матерії Червоної планети. Про це повідомили вчені на Європейському конгресі з планетарних наук. На сьогодні вчені не мають єдиної думки щодо гіпотези про походження двох марсіанських супутників Фобоса й Деймоса. Одна з наймасовіших теорій говорить про те, що вони є астероїдами, які перебували в головному поясі (скупчення астероїдів між орбітами Марса й Юпітера). Гравітація Марса захопила частину цих космічних тіл і «зліпила» у великі об'єкти. Ця версія стала б основною, якби аналіз складу марсіанських супутників показав, що вони близькі до астероїдів. Автори дослідження працювали над аналізом складу поверхні Фобоса за допомогою фур'є-спектрометра, розташованого на борту орбітального зонда Mars Express. Отримані дані показали повну невідповідність хімічного складу будь-якому з відомих класів кам'яних астероїдів. Також астрономи виявили на поверхні супутника Червоної планети сліди філлосілікатів - мінералів, які утворюються тільки в присутності води. Доведено, що раніше вода була на поверхні Марса й ці два факти можуть стати ще одним доказом на користь марсіанського походження Фобоса. Гіпотетично вода могла бути присутня на поверхні супутника й без «втручання» Марса, однак у цьому випадку Фобос повинен був мати джерело тепла, щоб підтримувати воду в рідкому стані. Крім дослідження хімічного складу Фобоса, вчені  найбільш точно на сьогодні визначили масу марсіанського супутника і його щільність. Згідно з новими даними, Фобос у багато разів менш щільний, ніж було прийнято вважати, - за оцінками вчених, пориста речовина становить 25-45 відсотків від його внутрішньої структури. На думку авторів дослідження, такі пористі астероїди не змогли б тривалий час зберігатися на орбіті Марса, тому більш імовірним видається варіант, коли Фобос сформувався з фрагментів самого Марса, викинутих у космос, наприклад, при зіткненні з астероїдом. У 2011 році планують запустити до марсіанського супутника російський науковий апарат «Фобос-Грунт». Він повинен був залишити земну атмосферу ще в 2009, але керівництво Роскосмосу вирішило перенести дату запуску, щоб «підвищити надійність місії, зменшити ризики та гарантувати успіх».

За матеріалами Лента.ru