Учені випадково виявили нетипову наднову

© mia.ulmic.ru
Астрономи, які займалися пошуком активних ядер галактик - що знаходяться в центрі зоряних скупчень надмасивних чорних дірок - випадково виявили наднову з абсолютно нетиповим і до цих пір не відомим механізмом «роботи». Про це в середу, 13 жовтня, повідомили ЗМІ.
Астрономи, які займалися пошуком активних ядер галактик - що знаходяться в центрі зоряних скупчень надмасивних чорних дірок - випадково виявили наднову з абсолютно нетиповим і до цього часу не відомим механізмом «роботи». Про це в середу, 13 жовтня, повідомили ЗМІ. Для пошуку чорних дір астрономи знаходили потужні джерела теплового випромінювання. Річ у тім, що при затягуванні матерії в чорну діру, її температура сильно підвищується, й вона випускає велику кількість випромінювання різних частот. Виявлене джерело тепла, віддалене від Землі на три мільярди світлових років, виявилося не схожим на активне ядро галактики. Астрономи залучили до дослідження гавайські телескопи обсерваторії Кека й ті підтвердили, що цей об'єкт не є надмасивною чорною дірою. Більш детальне вивчення незвичайного об'єкта показало, що, найімовірніше, джерело тепла є залишками нетипової наднової. Під час вибуху «звичайних» наднових у навколишній простір викидається величезна кількість випромінювання (на короткий час наднові за яскравістю перевищують інші навколишні об'єкти), проте тільки незначна його частина є тепловим. Автори нової роботи припустили, що знайдений об'єкт вивільняє випромінювання не під час вибуху, а поступово. Незвичайні характеристики об'єкта пояснюють тим, що він оточений хмарами пилу, які залишилися від попередніх невеликих вибухів. На початку 2010 року інша група астрономів повідомила про виявлення ще одного невідомого раніше типу наднових. Учені досліджували об'єкт SN 2005cz, віддалений від Землі на 80 мільйонів світлових років. Втім, колеги авторів цієї роботи вважають, що йдеться не про невідомий тип наднових, а про варіації описаного раніше типу.

За матеріалами Лента.ru