Китайці знайшли підтвердження анізотропії Всесвіту

© Getty Images
Китайські астрофізики отримали нові докази анізотропії Всесвіту. Статтю учених поки не прийнято до публікації в журналі, що рецензується, проте її препринт доступний на сайті arXiv.org.

У рамках роботи вчені аналізували дані про 557 наднових типу Ia за останні 30 років. Наднові такого типу - вибух білого карлика в подвійній системі, маса якого досягла межі Чандрасекара (приблизно 1,4 сонячної). Завдяки подібній уніфікації фізичні характеристики вибуху завжди приблизно однакові і тому за допомогою подібних наднових вчені можуть визначати відстані у Всесвіті, а також червоне зміщення (воно характеризує швидкість розширення Всесвіту).

Астрофізикам вдалося встановити, що Всесвіт розширюється не у всіх напрямках однаково (це і є анізотропія) - причому найбільше значення швидкостей досягається в напрямку сузір'я Лисички. При цьому, як показав теоретичний аналіз, виділений напрям не залежить, наприклад від різного роду теорій темної матерії. Самі вчені вважають, що, якщо анізотропія підтвердиться, то сучасні уявлення про Великий Вибух доведеться переглянути.

Питання можливої ​​анізотропії Всесвіту в глобальному масштабі обговорюється досить давно. Наприклад, після публікації даних про реліктове випромінювання (мікрохвильове випромінювання, що залишилося від Великого вибуху), зібраних апаратом WMAP, багато вчених заявляли про виявлення різного роду аномалій. Наприклад, в 2006 році китайські фізики заявили про виявлення "осі зла" - регіону, де реліктове випромінювання могутніше, ніж в інших місцях. Дотепер питання про анізотропію залишається невирішеним.