Фізики відкрили шість нових ізотопів надважких елементів

© gorodokboxing.com
Американські фізики, що працюють у Національній лабораторії Лоренса в Берклі, оголосили, що вони відкрили шість нових ізотопів надважких елементів. Атомні номери відкриттів знаходяться в діапазоні з 104 до 114. Про це в середу, 27 жовтня, повідомили ЗМІ. Фізики бомбардували іонами кальцію-48 мішень з ізотопу плутонію-242. Потім дослідники почали аналізувати картини розпаду, що утворилися при цьому 114-му елементу таблиці Менделєєва. Ізотопи одного й того ж елемента відрізняються один від одного кількістю нейтронів - незаряджених елементарних частинок, що входять до складу ядра. Кількість нейтронів у ізотопі будь-якого елемента може бути пов'язана з його стабільністю. Більшість надважких (важчих за уран) елементів нестабільні й розпадаються через кілька секунд після утворення, проте одна з теорій припускає, що існує так званий «острів стабільності» - певна кількість нейтронів і протонів у ядрі, при якій воно стає більш стійким. Уважають, що один з «островів стабільності» існує десь за 118-м елементом. Гіпотеза про «острови стабільності» включає поняття нейтронної й протонної оболонок, які існують в ядрі за аналогією до електронних оболонок, що його оточують. Для того, щоб краще розібратися в оболонкової теорії, американські фізики синтезували ізотопи надважких елементів, що містять меншу кількість нейтронів, ніж ізотопи, отримані до цього часу.

За матеріалми Лента.ru