Фарби на первісних наскельних малюнках виявилися «живими»

Дослідження, проведені в австралійських печерах, показали, що яскравість і довговічність фарб обумовлені тим, що вони є «живими» - на них існують складні скупчення мікроорганізмів.Автор відкриття, професор Джек Петтігрю з Університету Квінсленда, разом із колегами досліджував 80 зображень, які належать до так званого мистецтва Бредшоу - «колекції» наскального живопису в австралійському регіоні Кімберлі. За допомогою портативних мікроскопів вдалося виявити причину, через яку фарби не осипаються з часом: виявилося, на них оселилися червоні мікроорганізми, що належать, ймовірно, до ціанобактерій, і чорний гриб - ймовірно, із загону хетотірієвих. Мініатюрні гриби, які оселилися в тріщинах і впадинах, з давнини поїдали своїх родичів, утворивши колонії на первісних малюнках. Вони вступили у симбіоз з мікроорганізмами, даючи їм воду і отримуючи натомість складні вуглеводи, необхідні для підтримки їхньої життєдіяльності. Сполучення безлічі «живих пігментів» додало зображенням вишневого і теракотового відтінку. Про своє дослідження австралійські вчені відзвітували в журналі Antiquity. До речі, наявність цвілі та мікробів пояснює і те, чому не виходило безпосередньо визначити вік малюнків. За непрямими ознаками (зокрема, зображеними на них вимерлими тваринами) вважається, що їм 46-70 тисяч років. Тепер у вчених попереду більш ретельне вивчення та ідентифікація отриманих зразків ДНК грибів і бактерій, а також пошук відповіді на питання, чому маленькі «поселенці» воліють жити у зазначеному регіоні.

За матеріалами «Компьюленты»