Для перемоги над артритом досить нокаутувати білок - Наука - dt.ua

Для перемоги над артритом досить нокаутувати білок

19 серпня, 2005, 00:00 Роздрукувати Випуск №32, 19 серпня-26 серпня

Остеоартрит — наслідок руйнації хрящів навколо суглобів, який супроводжується сильним болем і спричиняє нерухомість. Після 65 років на артрит у тому чи іншому ступені страждає кожен другий. Зупинити наступ хвороби не в силах жодні ліки, залишається сподіватися лише на болезаспокійливі засоби й заміну суглобів.

Утім, два незалежні дослідження, проведені в Університеті Мельбурна й у Кембриджі (Массачусетс), дають підстави для оптимізму: ліки проти артриту все-таки буде створено.

Учені звернули увагу на сімейство ферментів, відомих як аггреканази. Вважається, вони вносять істотний вклад у розвиток артриту, з’їдаючи потихеньку життєво важливий компонент хряща, що робить його пружним, міцним і еластичним.

Авторам обох робіт вдалося показати: генетично модифіковані миші, у котрих була відсутня робоча версія такого ферменту, ADAMTS5, виявилися непідвладні артриту.

Таким чином, уперше вдалося виявити специфічний білок, який управляє руйнацією суглоба. Відкриття може привести до створення ліків, що зуміють захистити хрящ від розпаду.

Особливе натхнення дослідників викликала відсутність у безферментних мишей жодних побічних явищ.

Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >