Де живуть зелені чоловічки

Вперше астрономи виявили планету поза нашою Сонячною системою, яка потенційно придатна для життя, з температурами, подібними до земних, порівнянними із Землею масою і розміром і, ймовірно, рідкою водою на поверхні. Потенційно населений світ знаходиться всього у двох десятках світлових років від нас. Коли-небудь люди туди зможуть дістатися.

Про сенсаційну знахідку розповіла міжнародна група з 11 астрономів (із Швейцарії, Португалії і Франції), яка працювала в Чилі, на одному з телескопів Європейської південної обсерваторії. Вчені знайшли подібну до Землі планету біля зірки Gliese 581, червоного карлика, розташованого в сузір’ї Терези.

Планета, що дістала назву Gliese 581c, має масу, яка дорівнює приблизно п’яти масам Землі. Її діаметр — 1,5 діаметра нашої планети, а отже, сила ваги на її поверхні становить приблизно 1,6 g.
Через ці параметри астрономи охрестили її також Суперземлею. Вчені припускають, що ця планета — скелястий світ, подібний до Землі виглядом. Передбачається, що на Gliese 581c є атмосфера, але з чого вона складається — поки що сказати не можна. Температура на поверхні Суперземлі, обчислена астрономами, — від 0 до 40°С.

Це єдиний привабливий кандидат на населеність з усіх 220 екстрасонячних планет, відкритих в останні роки. Адже інші світи або занадто гарячі, або занадто холодні, або, нарешті, просто є газовими гігантами на кшталт Юпітера. Але важливість відкриття полягає не тільки в першій знахідці потенційно населеного світу. Своїм існуванням Суперземля підказує вченим, що в ближньому оточенні Сонця може приховуватися чимало світів, придатних для життя.

Gliese 581 входить до списку ста найближчих до Сонця зірок. І з цієї сотні 80% — також червоні карлики. Якщо й у них є скелясті планети, які порівнянні масою із Землею і які обертаються навколо своїх сонць у придатній для життя зоні... Словом, розповіді про зелених чоловічків поступово знаходять якесь наукове підгрунтя.

За повідомленнями інформаційних агентств