«ЧОРНІ ДІРИ»: ЧАС ЗУСТРІЧІ ЗМІНИТИ НЕ МОЖНА - Наука - dt.ua

«ЧОРНІ ДІРИ»: ЧАС ЗУСТРІЧІ ЗМІНИТИ НЕ МОЖНА

6 грудня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №47, 6 грудня-13 грудня

Саме собою виявлення двох «чорних дір» у межах однієї галактики — випадок абсолютно унікальний. Проте ще більший інтерес викликала інформація, що ці утворення рухаються назустріч одне одному і їх зіткнення неминуче. Щонаймогутніший викид радіації та гравітаційні хвилі, які виникнуть у результаті такого колапсу, призведуть до катастрофічних руйнувань в усьому Всесвіті, у тому числі й у Сонячній системі.

Галактика NGC 6240, розміщена на відстані 400 мільйонів світлових років від Землі, давно вже привертала увагу вчених. Під час спостережень із допомогою космічного телескопа Hubble у її центрі було виявлено два надзвичайно яскраві світлові завихрення, і астрономи давно вже прагнули довідатися, яке з них відповідає «чорній дірі». Допоміг їм у цьому рентгенівський телескоп Chandra, введений в експлуатацію 1999 року.

Результати дослідження були цілком несподіваними — «чорними дірами» виявилися обидва загадкових об’єкти, що обертаються один навколо одного на відстані три тисячі світлових років. Як повідомляється в Astrophysical Journal Letters, така конфігурація виникла в результаті злиття двох окремих галактик і може служити віщуванням майбутнього для решти Всесвіту. Не мине й чотирьох мільярдів років, як Чумацький Шлях і туманність Андромеди зіллються воєдино, з утворенням однієї гігантської «чорної діри».

Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Останні статті < >