Астрономи змінили думку про необхідну для галактик кількість темної матерії - Наука - dt.ua

Астрономи змінили думку про необхідну для галактик кількість темної матерії

17 лютого, 2011, 23:22 Роздрукувати

Астрономи виявили, що галактикам не потрібно так багато, як вважали раніше, темної матерії для збирання газу і запуску процесу формування зірок.

Раніше вважали, що маса галактик, щоб розпочалося зореутворення, має бути в 5 трильйонів разів більша за масу Сонця. Проте в ході останніх спостережень за зоряним небом, виявили галактики, які перебувають на порозі процесу утворення зірок, і їхня маса в більш ніж десять разів менша за розрахункову - 300 мільярдів Сонць.

Темна матерія є гіпотетичною і поки не виявленою субстанцією, яка, на думку астрономів, має існувати, щоб забезпечувати достатню гравітацію, яка не дозволяє галактикам розірватися під час обертання.

Сучасні моделі народження галактик починаються з акумуляції величезної кількості темної матерії. Її гравітаційне «притягання» стягує прості атоми. Набравши критичну масу атомів, стартує процес зореутворення. Причому процес формування зірок відбувається в 100-1000 разів швидше, ніж він відбувається в нашій галактиці зараз.

«Спостереження показали, що не потрібно так багато темної матерії, як ми думали раніше, для початку формування зірок у всесвіті», - заявила один із співавторів дослідження Асанте Курей з університету Каліфорнії.

Відкриття було зроблене завдяки аналізу інфрачервоних знімків, зроблених телескопом «Гершель». Саме ІЧ-діапазон дозволяє астрономам роздивлятися об'єкти, які в оптичному діапазоні сховані хмарами пилу.

Незважаючи на те, що темна матерія вкрай необхідна астрономам для пояснення процесів, що відбуваються у всесвіті, науковці все ще не зуміли її зареєструвати.

За матеріалами ESA