Астрономи виявили галактику в формі ідеального диска

© eugenyshultz.livejournal.com
Астрономи виявили нову галактику в сузір'ї Гідри. Знахідка отримала назву NGC 3621. Ця галактика є прекрасним прикладом класичної спіралі, але при цьому вона досить незвичайна - в неї немає центрального потовщення, і це робить її схожою на ідеальний диск.

NGC 3621 була виявлена оглядовою камерою Wide Field Imager, встановленою на 2,2-метровому телескопі ESO в обсерваторії Ла-Сілла в Чилі. Вона віддалена від Землі на 22 мільйони світлових років. Нововідкрита галактика є досить яскравою, що дозволяє спостерігати за нею в телескопи середніх розмірів.

Те, що NGC 3621 має форму млинця, свідчить про те, що вона ще не стикалася з іншими галактиками. При таких зіткненнях обов'язково відбувається «струс» диска й утворюється характерне для спіральних галактик потовщення в центрі. Більшість астрономів уважають, що галактики ростуть завдяки злиттю з іншими галактиками. Цей процес називається ієрархічне формування галактик. Поступово це формує велике потовщення в центрі спіралей. Щоправда, останні дослідження показали, що космос досить насичений галактиками такої «гладкою» форми.

NGC 3621 цікавить астрономів, оскільки її відносна близькість дозволяє їм вивчати широке коло астрономічних об'єктів у ній, включно із зоряними скупченнями, пиловими хмарами й пульсуючими зірками, які науковці використовують як маркери відстані у Всесвіті.

Галактика Чумацький Шлях, де розташована Сонячна система, в майбутньому має зіткнутися зі своєю космічної сусідкою - галактикою Туманність Андромеди. Довгий час астрономи вважали, що зустріч відбудеться приблизно через п'ять мільярдів років, однак нещодавно було отримано дані, які вказують, що ця подія може статися набагато раніше.

За матеріалами ESO