Яценюк зареєстрував у Раді законопроект про опозицію, Литвин - проти - Політика - dt.ua

Яценюк зареєстрував у Раді законопроект про опозицію, Литвин - проти

14 січня, 2011, 12:17 Роздрукувати

Лідер політичної партії «Фронт Змін», народний депутат України Арсеній Яценюк зареєстрував у Раді законопроект про додаткові гарантії діяльності опозиції в парламенті.

Лідер політичної партії «Фронт Змін», народний депутат України Арсеній Яценюк зареєстрував у Раді законопроект про додаткові гарантії діяльності опозиції в парламенті. Як повідомляє прес-служба партії, в середу, 20 жовтня, минулої п'ятниці в парламенті відмовилися реєструвати законопроект Яценюка «Про опозиційну діяльність в Україні» (у Верховній Раді), пославшись на те, що поки нерозглянутим з 2007 року лежить у парламенті аналогічний законопроект Юлії Тимошенко. Тому лідер «Фронту Змін» змушений був внести свій проект закону про парламентську опозицію під іншою назвою - «Проект закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (щодо додаткових гарантій реалізації прав народних депутатів України у Верховній Раді України). Відповідно до законопроекту, регламент парламенту доповнюється розділом 13 «Парламентська опозиція у Верховній Раді України». Під парламентською опозицією розуміється депутатська фракція, окремі народні депутати, які не входять до складу опозиційної депутатської фракції, добровільне депутатське об'єднання депутатських фракцій, які на пленарному засіданні Ради оголосили заяву про опозиційність щодо політичного курсу парламентської більшості та/або Кабінету міністрів. Згідно з проектом, рішення про перехід в опозицію приймається окремими народними депутатами, які не входять до складу опозиційної депутатської фракції, депутатською фракцією в будь-який час протягом терміну повноважень Ради відповідного скликання. Рішення про перехід в парламентську опозицію оформляється заявою з особистими підписами народних депутатів і персональним складом фракції. Народні депутати, які є членами неопозиційних фракцій, можуть входити в парламентську опозицію на підставі особистої заяви. Депутатські фракції, чисельний склад яких налічує більш ніж половину народних депутатів, які не увійшли до складу парламентської більшості, можуть прийняти рішення про утворення опозиційного об'єднання депутатських фракцій. Не пізніше ніж через місяць з дня утворення парламентська опозиція зобов'язана опублікувати в газеті «Голос Україні» свою альтернативну програму розвитку України. Діяльність парламентської опозиції припиняється у разі прийняття нею рішення про припинення опозиційної діяльності чи припинення повноважень парламенту відповідного скликання. Законопроектом парламентській опозиції надається право на представництво в керівництві Верховної Ради та її органів. Депутатам від опозиції надається право на заміщення посад першого заступника голови парламенту, голів контрольних комітетів парламенту з питань свободи слова та інформації, правоохоронної діяльності, прав людини, національних меншин і міжнаціональних відносин, бюджету, регламенту і діяльності Ради, функціонування судочинства, підприємницької діяльності, соціальних стандартів та забезпечення належного рівня життя громадян, енергетичної безпеки, аграрної політики та земельних відносин, охорони здоров'я, науки та освіти, а також перших заступників всіх комітетів Ради. Парламентська опозиція має право на парламентський контроль над діяльністю парламентської більшості, уряду, органів влади (окрім судів) та їх посадових осіб шляхом створення тимчасових слідчих комісій Ради, паритетного з парламентською більшістю представництва у тимчасових спеціальних комісіях, звернення із запитом до парламентських органів, Кабінету міністрів , до керівників інших органів державної влади та місцевого самоврядування, керівників підприємств, установ і організацій. Опозиції надається право звернення до Конституційного суду і до уповноваженого парламенту з прав людини стосовно порушення прав і свобод людини та громадянина. Відповідно до законопроекту, за поданням парламентської опозиції призначаються голова та члени Рахункової палати, а також уповноважений Ради з прав людини. Для здійснення парламентського контролю парламентська опозиція має право отримувати інформацію про діяльність органів державної влади, їхніх посадових осіб. Уповноважений представник парламентської опозиції має право на щорічну доповідь про результати здійснення ним парламентського контролю на пленарному засіданні тривалістю не менше однієї години. Окрім того, парламентська опозиція має право вносити пропозиції до проекту закону про держбюджет. Розпорядники бюджетних коштів зобов'язані надавати інформацію про обсяги взятих бюджетних зобов'язань, проведених витрат, одержувачів бюджетних коштів, контрагентів розпорядників. Державне казначейство щомісяця і щокварталу подає звіт парламентської опозиції про виконання бюджету. Згідно з проектом закону, парламентська опозиція має право утворити опозиційний уряд з числа народних депутатів - членів парламентської опозиції. Воно здійснює моніторинг діяльності Кабінету міністрів, інших органів виконавчої влади, їх посадових осіб, готує альтернативні пропозиції щодо програми діяльності Кабміну, урядових актів та оприлюднює їх у парламентських ЗМІ та на офіційному веб-сайті Ради. Члени опозиційного уряду розробляють також альтернативні урядовим законодавчі пропозиції та проекти загальнодержавних програм. Очолює опозиційний уряд голова, який призначається рішенням парламентської опозиції. Він має право брати участь у засіданнях Кабінету міністрів і виступати на них протягом 15 хвилин. Законопроект залишає «день опозиції» - тобто її право на включення до порядку денного парламенту питань про дотримання регламенту на включення проектів законів, інших актів Ради без голосування у тижневу порядку денного пленарних засідань. Згідно з проектом, учасники парламентської опозиції при реалізації ними прав, встановлених регламентом, зобов'язані діяти згідно з Конституцією і законами України, з урахуванням інтересів громадян України та держави і пропонувати альтернативу офіційному політичному курсу парламентської більшості та/або Кабінету міністрів України та способи реалізації альтернативного політичного курсу. Фінансування діяльності парламентської опозиції здійснюється за рахунок коштів секретаріатів фракцій політичних партій і блоків політичних партій. Секретаріат опозиції є розпорядником цих коштів. Литвин проти закону про опозицію Голова Верховної Ради України Володимир Литвин вважає недоцільним ухвалення закону про опозицію. Таку думку він висловив в середу, 20 жовтня, на прес-конференції. За словами спікера, ухвалення закону про опозицію буде «рівнозначно тому, щоб створювати гурток хорового співу в оперному театрі». На думку Литвина, жодна «цивілізована країна світу не має закону про опозицію, але там є розуміння реалій, що всі фракції, всі депутати, представлені в парламенті, є представниками народу, і вони повинні мати право реалізувати своє бачення в частині постановки питання щодо важливих проблем суспільства». Спікер переконаний, що «має діяти принцип, який повинна сповідувати влада, - думай про опозицію, коли ти при владі, тому що все в цьому житті швидко змінюється». За його словами, «незалежно від того, які будуть політичні установки», в парламенті має бути день, коли представники меншості пропонують розглянути свої законопроекти, і саме меншість повинна визначати, кого з членів Кабінету міністрів заслуховувати під час «години запитань до уряду».

За матеріалами «Інтерфакс-Україна», УНІАН

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №42, 9 листопада-15 листопада Архів номерів | Зміст номеру < >