Інститут префектів - Як призначатимуть префектів в Україні: резерв, ротації і перевірки спецслужбами - Політика - dt.ua

Як призначатимуть префектів в Україні: резерв, ротації і перевірки спецслужбами

20 грудня, 2015, 11:30 Роздрукувати

Префект призначатиметься президентом за поданням уряду і звільнятиметься за такою ж процедурою.

В Україні очікують появи префектів

Розроблюваний законопроект про префектів в Україні, введення яких передбачають зміни до Конституції України щодо децентралізації, базується на європейському досвіді, зокрема на досвіді Франції. Префект призначатиметься президентом за поданням уряду і звільняється за такою ж процедурою, а проектом закону "Про префекта" передбачено створення спеціального резерву таких кадрів.

Про це йдеться у статті Юрія Ганущака для DT.UA.

"Насамперед, це має бути адміністративна, а не політична посада. Адже йому контролювати акти місцевих рад, які можуть мати різноманітне політичне забарвлення. Тому варіант із польським воєводою, який змінюється з приходом нового уряду, не вітається. Також слабо аргументованою видається пропозиція, щоб префекта призначав лише президент. Адже основний обсяг повноважень, якими наділяється префект у проекті змін до Конституції, стосується виконавчої влади. Тому було прийнято рішення залишити нинішню конструкцію — призначається президентом за поданням уряду. І звільняється за такою ж самою процедурою", - йдеться у статті.

Читайте також: ЄС виділить Україні 100 млн євро на децентралізацію

За словами Ганущака, проектом закону "Про префекта" передбачено створення спеціального резерву префектів.

"Після відбору кандидатури на вакантне місце через конкурс, що проводиться в порядку, визначеному законом для чиновників державної служби категорії А, призначення в резерв здійснює своїм актом президент. Звісно, жоден конкурс не зможе повністю оцінити не тільки знання майбутнього префекта, а й навички та психологічну стійкість до корупційних спокус. Тому передбачається, що в такому резерві людина перебуватиме, щонайменше, рік, проходитиме спеціальний вишкіл та поглиблену перевірку спецслужбами. Якщо виникає вакансія на посаду префекта, то вже уряд вибирає з такого резерву кандидатуру і подає президентові. Той може не погодитись із вибором прем'єра, але йому доведеться публічно мотивувати свою відмову від кандидатури, яку він ввів до резерву", - пише автор.

На його думку, резерв має бути не дуже великий — для динамічного руху та фіксований щодо чисельності, аби можна було оголошувати конкурс на заповнення вакансії в ньому.

"Оптимальним видається показник 25% від загальної кількості префектів в Україні. Передбачається, що префекти будуть на районному та обласному рівнях, причому, за прикладом Франції, префект у центральному районі області одночасно є префектом області. Оскільки ж моделювання районів виходить на красиву цифру — 100 районів, то чисельність резерву легко обрахувати навіть людині з початковими знаннями арифметики. Перебувати в резерві претендент теж не повинен занадто довго — до 5 років, щоб звільняти місце іншим, молодим та амбітним. Перебуваючи в резерві, можна також брати участь у конкурсі на посаду державного службовця категорії А", - пише Ганущак.

Читайте також: Декларації та реалії бюджетної децентралізації

"Безперечно, є певні обмеження для аплікантів конкурсу: вища освіта, диплом магістра державного управління та певний досвід роботи на керівних посадах. Але, з огляду на те, що Національна академія державного управління щороку тисячами штампує таких магістрів, зазначені вимоги не можуть вважатися занадто обтяжливим. А ось діючим нардепам пощастить менше, — їм та особам, котрі обіймають політичні посади в системі державної служби та місцевого самоврядування, буде відмовлено: або ти політик, або кар'єрний службовець", - зазначає автор.

Також Ганущак зазначає, що спеціальний резерв префектів — не єдине джерело поповнення їх корпусу, — на вакантну посаду може бути призначений чинний префект у порядку ротації. Або колишній префект, якщо з часу залишення такої посади минуло не більше трьох років.

"Щодо ротації, то вона обов'язкова кожні три роки, як у дипломатичній службі. Щоб не зрісся з місцевою елітою і заради єдиного правозастосування", - йдеться у статті.

Нагадаємо, голова Верховної Ради України Володимир Гройсман переконаний, що парламент у змозі завершити розпочату реформу децентралізації, проте не відповів на питання, звідки з'являться 300 голосів для прийняття такого рішення.

Детальніше про префектів в Україні читайте у статті "Яким бути українському префекту" Юрія Ганущака у свіжому номері "Дзеркала тижня".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >