В Євро-2012 — «дорогою смерті»? - Політика - dt.ua

В Євро-2012 — «дорогою смерті»?

31 липня, 2009, 16:07 Роздрукувати Випуск №28, 31 липня-7 серпня

Наша газета вже писала про те, що гроші, виділені на програму Євро-2012, інколи спрямовуються на об’єкти, які з чемпіонатом аж ніяк не пов’язані...

Наша газета вже писала про те, що гроші, виділені на програму Євро-2012, інколи спрямовуються на об’єкти, які з чемпіонатом аж ніяк не пов’язані. За якоюсь дивною закономірністю, як і раніше, трапляються факти зловживання коштами, виділеними на ремонт доріг в Україні.

Ось, наприклад, стратегічна автодорога М 06 Київ—Чоп. Це автомобільна траса міжнародного значення, яка з’єднує столицю України із Західною Європою. У нашій країні вона починається в Києві, проходить територіями Київської, Житомирської, Рівненської, Львівської, Закарпатської областей і закінчується на контрольно-пропускному пункті Чоп. Ті, кому доводилося їздити цією дорогою, помічали: якщо на виїзді зі столиці вона цілком прийнятна, то, віддаляючись від мегаполіса, буквально починаєш «плисти по хвилях». Підтверджує це й статистика ДТП. Мало яке міліцейське зведення обходиться без тривожної інформації про дорожньо-транспортні пригоди на цій трасі, часто зі смертельними наслідками. Є ділянки, на яких практично кожних кілька десятків кілометрів висять скорботні вінки на пришляхових стовпах або стоять хрести. Деякі бувалі водії називають злощасний шлях «дорогою смерті», інші — «найнебезпечнішою дорогою».

Чим же така небезпечна траса, якій влада приділяє досить багато уваги і на підтримку якої, якщо вірити запевненням чиновників, витрачається чимало сил і коштів? Схоже, що з якихось дивних причин черговий зимовий сніг закономірно сходить з неї разом із широко розрекламованим покриттям...

Висновки співробітників правоохоронних органів, надані відділом громадських зв’язків Головного управління МВС України в Київській області, такі: «Відремонтована ділянка автодороги державного значення Київ—Чоп не витримала навіть гарантійного терміну експлуатації. Через кілька місяців після проведення робіт верхній шар асфальтобетонного покриття почав інтенсивно руйнуватися. Посадові особи, які працювали без проведення тендера, з порушенням положення про закупівлю матеріалів та виконання робіт і послуг, без науково-технічного супроводу щодо впровадження нових технологій, завдали шкоди державі на загальну суму близько 1,5 млн. грн. Аварійний ремонт пошкоджених ділянок коштував 700 тис. грн.».

Слід згадати, що Укравтодор будує трасу Київ—Чоп за рахунок закордонних вливань не перший рік. Перший кредит ЄБРР дозволив відремонтувати ділянку завдовжки 220 км. Другий етап, також за рахунок кредиту ЄБРР, охопив ділянку завдовжки 180 км. Кошти двох кредитів ЄБРР із двох проектах становили 175 млн. євро. У грудні 2006 Укравтодор і ЄБРР підписали кредитну угоду про надання ще 200 млн. євро для завершення ремонту автодороги Київ—Чоп (третій етап). Проте, крім зарубіжних кредитів, Кабінету міністрів України довелося затвердити проект капітального ремонту цієї автодороги на окремих ділянках у Київській та Рівненській областях.

В очікуванні проведення в Україні чемпіонату Європи з футболу в 2012 році траса Київ—Чоп — це своєрідна візитна картка приймаючої сторони, її «обличчя», яке чомусь безперестанку потребує «підрихтування». І це при тому, що під стратегічну трасу взято чималі закордонні кошти. Водії, які змушені виробляти на дорозі хитромудрі піруети, дивуються: на що ж пішли гроші? Втім, як розповідають найдопитливіші, котрі не полінувалися з’їхати з траси трохи вбік, дорожні відгалуження до деяких зовсім небідних садиб місцевих царків мають підозріло добротний вигляд і за виконанням, якістю матеріалів дуже вже скидаються на трасу Київ—Чоп того рівня, якою їй належало б бути.

Утім, представники адміністрації Служби автомобільних доріг у своїх численних інтерв’ю геть-чисто відкидають будь-які обвинувачення в службових зловживаннях під час будівництва та реконструкції українських трас. Вони мотивують тим, що дорожнє будівництво дуже зарегламентоване і регулюється спеціальними нормативно-правовими актами, перевіряється дер­жавними експертизами тощо, отже, всі порушення, в яких обвинувачують Укравтодор, насправді всього лише перебільшення.

І все ж, відповідно до інформації відділу громадських зв’язків Головного управління МВС України в Київській області, випадки перевищення службових повноважень посадовими особами Служби автомобільних доріг почастішали. За оперативними матеріалами, наданими працівниками міліції Київщини, прокуратура порушила кримінальні справи, триває слідство.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво