ДБР під прицілом - Політика - dt.ua

У законопроект про ДБР вносять "незаконні" правки — експерт

17 листопада, 12:17 Роздрукувати

13 листопада парламентський комітет з питань правоохоронної діяльності створив прецедент, якого, в принципі, не очікували ні профільні експерти, ні активісти.

13 листопада парламентський комітет з питань правоохоронної діяльності створив прецедент, якого, в принципі, не очікували ні профільні експерти, ні активісти. Звідкілясь у "слуг народу" виникла ідея доповнити президентський законопроєкт №2116, місяць тому ухвалений у першому читанні. Згодом на комітетському засіданні точилися непересічні дебати між більшістю складу та двома "друзями по зброї", а саме — представником "Слуги народу" Максимом Бужанським і репрезентантом "Опозиційної платформа — За життя" Іллею Кивою. Спершу здавалося дивним, що двоє парламентаріїв відчайдушно намагалися захистити директора Державного бюро розслідувань Романа Трубу від потенційної відставки. Мова про "поправку 320" у вищезгаданому законопроєкті, яка перевертає цей драфт змін з ніг на голову. Якщо раніше Труба ставав одноособовим керівником без запобіжників, то наразі ці повноваження можуть бути передані вже новопризначеному керівникові.

Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Лємєнов, головний експерт StateWatch. Автор нагадує: законопроєкт №2116 у першочерговій версії передбачав стосовно ДБР "слова "центральним органом виконавчої влади, що здійснює правоохоронну діяльність" замінити словами "державним правоохоронним органом" (фактично, за аналогією з НАБУ) і переформатувати спосіб керівництва Бюро, — квазі-колегіальність замінювалася на одноособовість, без обов'язку з боку директора погоджувати рішення зі своїми заступниками.

"Як наслідок, гарантії незалежності, передбачені в нинішньому варіанті закону, для заступників анулювалися. Їх, обраних конкурсною комісією, могли звільнити, як і звичайних співробітників. Територіальні органи ДБР офіційно ставали територіальними управліннями, а директор замість патронатної служби "здобував" свій власний апарат, із втричі вищою зарплатнею для підлеглих, ніж це встановлено Кабміном для працівників патронатних служб у державних органах. Гранична чисельність розмивалася до невизначеності, хоч наразі вона становить 1500 співробітників", — відзначає експерт.

На його думку, необхідно збільшити в ДБР кількість слідчих, оперативників та просто держслужбовців. Однак для початку варто розібратися, де саме не вистачає співробітників.

"Бо скидається на просту "хотілку" директора Бюро, коли останній організовує подання, а Кабмін встановлює ліміт, наприклад — 5000 працівників. Крім того, за рішенням директора, могло бути утворено не більше 10 територіальних управлінь (наразі їх лише 7). Дисциплінарні стягнення — ставали виключною компетенцією директора Бюро, але тільки після рішення дисциплінарної комісії", — вказує автор.

ННе важко здогадатися, хто саме мав би монопольний вплив на рішення зазначеної комісії. Проте одна з найгірших новел у законопроєкті — можливість переведення співробітників у ДБР без конкурсного добору в порядку, визначеному Законом України "Про державну службу". Ще одна "централізація" — у разі фіксації керівником підрозділу внутрішнього контролю правопорушення в ДБР, він не тільки має повідомити Генерального прокурора чи його заступника, а й відзвітувати директору Бюро. Цікаво, до кого саме в такому разі спочатку піде звітувати керівник підрозділу внутрішнього контролю ДБР?

Читайте також: Депутати проголосували за звільнення голови ДБР Труби та його заступників

Детальніше про проблеми з ДБР читайте в матеріалі Олександра Лємєнова "ДБР: чи зіграє "поправка 320"?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Останній Перший Популярні Усього коментарів: 1
Випуск №47, 7 грудня-13 грудня Архів номерів | Зміст номеру < >