У редакції законопроекту про КСУ до другого читання не враховані зауваження громадськості – експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
У редакції законопроекту про КСУ до другого читання не враховані зауваження громадськості – експерт У Реанімаційному пакеті реформ вказали на проблеми, від яких потерпає проект закону про КСУ © morozzz / Depositphotos
В той же час, у законопроект додали сумнівні законодавчі положення.

В редакції законопроекту про Конституційному суді України, підготовленій до другого читання, не враховані зауваження представників громадянського суспільства, спрямовані проти "цементування" політичної залежності КСУ через псевдоконкурс для кандидатів на посади суддів.

Про це у своїй статті для DT.UA пише експерт Центру політико-правових реформ та Реанімаційного пакету реформ Юлія Кириченко. Автор відзначає, що новий закон про КСУ планувалося прийняти в минулий четвер, однак в останній момент проект зник із порядку денного засідання Ради, що говорить про відсутність голосів для його прийняття.

"На жаль, у редакції законопроекту до 2-го читання не враховано зауважень представників громадянського суспільства, які прагнуть не допустити "цементування" політичної залежності Конституційного суду через закріплення псевдоконкурсу для кандидатів на посаду суддів КСУ. Також проігноровано зауваження щодо звуження нового права фізичних та юридичних осіб на конституційну скаргу", - йдеться в статті.

Автор зазначає, що в законопроекті, в той же час, з'явилися сумнівні законодавчі положення із застосуванням ноу-хау законопроектної техніки. Зокрема, тепер частина четверта статті 56 встановлює монополію адвокатів щодо представництва в КСУ. Вилучено норма, що закріплює за КСУ ведення реєстру законодавчих положень, які визнано неконституційними (частина четверта статті 91).

Доведено до логічного завершення положення щодо виведення керівника секретаріату КСУ з-під дії Закону про державну службу в частині його призначення як держслужбовця категорії А.

"Таким чином, спостерігаємо блокування реформи державної служби через виведення конкретних посад з-під дії нового Закону про державну службу. Це означає, що не треба проводити конкурс, що питання призначення та звільнення керівника секретаріату КСУ за старою практикою вирішуватимуться КСУ за поданням його голови.", - вказує експерт.

Кириченко зазначає, що наприкінці законопроекту можна побачити ще одне ноу-хау законопроектної техніки – штучне "заштовхування" до прикінцевих положень проекту маси законодавчих змін, які не мають жодного відношення до предмету проекту (в даному випадку – зміни до закону про нотаріат, закон про уповноваженого ВРУ з прав людини, закон про судоустрій і статус суддів, зміни до Кримінально-виконавчий кодекс України та інше).

"Ігнорування вимог суспільства, перелічені вище "покращення" законопроекту до 2-го читання можуть його втопити або надовго розтягнути його ухвалення", - підсумовує автор.

Нагадаємо, 9 лютого Верховна Рада прийняла за основу проект закону "Про Конституційний суд України". Проект закону №5336-1, який був схвалений Радою з питань судової реформи при президентові України, підтримали 239 народних депутатів.

Детальніше про законопроект "Про Конституційний суд України" читайте в статті Юлії Кириченко "Що слід пам'ятати змінюючи Закон про Конституційний суд України, або Методи приручення КСУ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі