Новини політики - У редакції законопроекту про КСУ до другого читання не враховані зауваження громадськості – експерт - Політика - dt.ua

У редакції законопроекту про КСУ до другого читання не враховані зауваження громадськості – експерт

8 квітня, 2017, 17:41 Роздрукувати

В той же час, у законопроект додали сумнівні законодавчі положення.

У Реанімаційному пакеті реформ вказали на проблеми, від яких потерпає проект закону про КСУ © morozzz / Depositphotos

В редакції законопроекту про Конституційному суді України, підготовленій до другого читання, не враховані зауваження представників громадянського суспільства, спрямовані проти "цементування" політичної залежності КСУ через псевдоконкурс для кандидатів на посади суддів.

Про це у своїй статті для DT.UA пише експерт Центру політико-правових реформ та Реанімаційного пакету реформ Юлія Кириченко. Автор відзначає, що новий закон про КСУ планувалося прийняти в минулий четвер, однак в останній момент проект зник із порядку денного засідання Ради, що говорить про відсутність голосів для його прийняття.

"На жаль, у редакції законопроекту до 2-го читання не враховано зауважень представників громадянського суспільства, які прагнуть не допустити "цементування" політичної залежності Конституційного суду через закріплення псевдоконкурсу для кандидатів на посаду суддів КСУ. Також проігноровано зауваження щодо звуження нового права фізичних та юридичних осіб на конституційну скаргу", - йдеться в статті.

Автор зазначає, що в законопроекті, в той же час, з'явилися сумнівні законодавчі положення із застосуванням ноу-хау законопроектної техніки. Зокрема, тепер частина четверта статті 56 встановлює монополію адвокатів щодо представництва в КСУ. Вилучено норма, що закріплює за КСУ ведення реєстру законодавчих положень, які визнано неконституційними (частина четверта статті 91).

Доведено до логічного завершення положення щодо виведення керівника секретаріату КСУ з-під дії Закону про державну службу в частині його призначення як держслужбовця категорії А.

"Таким чином, спостерігаємо блокування реформи державної служби через виведення конкретних посад з-під дії нового Закону про державну службу. Це означає, що не треба проводити конкурс, що питання призначення та звільнення керівника секретаріату КСУ за старою практикою вирішуватимуться КСУ за поданням його голови.", - вказує експерт.

Кириченко зазначає, що наприкінці законопроекту можна побачити ще одне ноу-хау законопроектної техніки – штучне "заштовхування" до прикінцевих положень проекту маси законодавчих змін, які не мають жодного відношення до предмету проекту (в даному випадку – зміни до закону про нотаріат, закон про уповноваженого ВРУ з прав людини, закон про судоустрій і статус суддів, зміни до Кримінально-виконавчий кодекс України та інше).

"Ігнорування вимог суспільства, перелічені вище "покращення" законопроекту до 2-го читання можуть його втопити або надовго розтягнути його ухвалення", - підсумовує автор.

Читайте також: Порошенко дізнався від іноземців про успіхи реформ в Україні

Нагадаємо, 9 лютого Верховна Рада прийняла за основу проект закону "Про Конституційний суд України". Проект закону №5336-1, який був схвалений Радою з питань судової реформи при президентові України, підтримали 239 народних депутатів.

Детальніше про законопроект "Про Конституційний суд України" читайте в статті Юлії Кириченко "Що слід пам'ятати змінюючи Закон про Конституційний суд України, або Методи приручення КСУ" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №39, 19 жовтня-25 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >