КНР бачить в Арктиці серйозну енергетичну підмогу для національної економіки, РФ занепокоєна

Поділитися
КНР бачить в Арктиці серйозну енергетичну підмогу для національної економіки, РФ занепокоєна © chinare.cn
Для Росії Арктика є однією з головних надій в плані ресурсів, тому активність Китаю представників РФ не може не хвилювати.

Китай, з яким Російська Федерація останнім часом тісно співпрацює в області енергетики і навіть домовилася про виплату авансу в 25 млрд доларів задовго до початку поставок газу, може виявитися не самим надійним соратником Росії. Китайська влада все більше проявляють інтерес до ресурсів Арктики яка для РФ в найближчі роки стане одним з пріоритетних напрямків у розвитку добувної галузі. Раніше глава "Роснафти" Ігор Сєчін висловлював побоювання з приводу конкуренції з Китаєм, який фактично створює арктичний флот.

Як передає Reuters, представники науково-дослідного центру оборонної політики Академії військових наук Китаю опублікували доповідь, згідно з яким нафтогазові ресурси в Арктичному регіоні є важливим чинником сталого економічного зростання Китаю. На їхню думку, КНР повинна активно шукати способи розвитку цієї сфери. "Арктичний регіон багатий нафтовими і газовими ресурсами, доставку яких можна забезпечити швидкими та зручними способами", - йдеться в повідомленні. "Це має важливе значення для забезпечення сталого розвитку економіки Китаю", - підкреслюють китайські фахівці.

"Арктичний регіон може стати в майбутньому найважливішим постачальником закордонної нафти в Китай. КНР буде зміцнювати співробітництво з арктичними країнами для розвитку поставок енергоносіїв", - підсумовують експерти науково-дослідного цента.

Зазначимо, що Арктичний рада погодився в травні минулого року визнати Китай і Індію в якості спостерігачів в арктичному регіоні. В даний час Китай бере активну участь в полярних дослідженнях. Також КНР поступово стає одним з найбільших гірничодобувних інвесторів в Гренландії, крім того, з Ісландією країна має намір погодити договір про вільну торгівлю.

"Китай знаходиться в Північній півкулі, тому для нього мають велике значення стратегічні інтереси в арктичному регіоні - вони відносяться до стійкого економічного розвитку та національної безпеки Китаю", - підсумовують фахівці Китаю, відзначаючи, що КНР має право на частку ресурсів Арктики, на представництво в регіоні і на проведення наукових досліджень.

Варто нагадати, що для Росії Арктика є однією з головних надій в плані ресурсів, тому активність Китаю представників РФ не може не хвилювати. На початку червня президент "Роснефти" Ігор Сечин, який зібрався інвестувати в Арктику за перші 20 років 400 мільярдів доларів, говорив про своє занепокоєння з приводу конкуренції з Китаєм в регіоні.

Як передавав портал PortNews, Китай будує арктичний флот і складає конкуренцію Росії в освоєнні Арктики, про що Сечін говорив в ході наради з питання ефективного і безпечного освоєння Арктики під головуванням президента Росії Володимира Путіна.

"Сьогодні ми бачимо серйозний інтерес інших країн до Арктиці, до її запасів і можливостям. Виникає дуже серйозна страновая конкуренція, в першу чергу, це країни, що мають вихід на Арктичний шельф, - США, Канада, Данія, Норвегія, а також країни, здавалося б, далекі від Арктики, в тому числі Китай, Японія, Південна Корея, Індія, Німеччина, Великобританія, Франція, Італія, навіть Сінгапур. Наприклад, китайський уряд виділяє значні кошти на полярні дослідження", - заявив глава "Роснафти".

Він також розповів, що китайський криголам "Сніжний дракон" завершив кілька експедицій на Крайню Північ, а в планах Китаю будівництво ще кількох сучасних криголамів. "Фактично мова йде про створення національного арктичного флоту Китаю. Конкуренція за володіння ресурсною базою посилюється. Робота в Арктиці стає показником національного суверенітету над морськими акваторіями, особливо на спірних територіях", - сказав Сєчін.

Нагадаємо, що президент Володимир Путін, кілька разів за останні місяці проводив наради з питань розвитку Арктики, говорив, що в ході міжнародно-правового оформлення зовнішніх меж континентального шельфу Росії в Північному Льодовитому океані необхідно відстоювати кожну ділянку континентального шельфу і морської акваторії.

По всій видимості, розбіжності між Росією і Китаєм в Арктиці проявляться в майбутньому. Однак зараз відносини між країнами, які нещодавно уклали контракт на поставку російського газу на 30 років, перебувають на високому рівні. Директор Гамбурзького інституту світової економіки (HWWI) Томас Штраубхар, наприклад, заявив, що "братні соціалістичні держави" на Сході - Росія і Китай - кують фінансово-політичний відповідь Заходу і збираються "покласти край монополії західних рейтингових агентств на формування думок", повідомляє газета Die Welt, яку цитує InoPressa.

Зауважимо, що довгострокові вигоди від газового контракту сумнівні: прибуток "Газпрому", за оцінками експертів, буде на 14 млрд доларів менше витрат. Загальна вартість контракту становить 400 млрд доларів і, на думку російських менеджерів, гідна рядки в Книзі рекордів Гіннесса.

Незважаючи на це, за словами міністра транспорту російської федерації Максима Соколова, Росія і Китай мають намір активно співпрацювати в реалізації транспортних інфраструктурних проектів, передає ИТАР-ТАСС.

"Нам треба нарощувати взаємодію, оскільки товарообіг між нашими країнами зростає, зростають і транзитні потоки. Наша транспортна інфраструктура має відповідати цьому зростанню. Ми приділяємо велику увагу створенню нових транспортно-логістичних ланцюжків", - підкреслив міністр. У числі активно реалізовуються в даний час Росією і Китаєм спільних проектів він назвав будівництво залізничного мосту через річку Амур на ділянці Нижнеленинское - Тунцзян, розвиток залізничних контейнерних перевезень за маршрутом Чунцин - Дуйсбруг, створення автомобільного транспортного коридору Західний Китай - Західна Європа.

"Дуже важливо взаємодія по Північному морському шляху, зокрема, через три роки запрацює перша черга морського порту Сабетта, звідки зріджений природний газ буде поставлятися в КНР", - зазначив він.

"На найближчий і середньостроковий період ми плануємо будівництво ще двох автомобільних мостових переходів через Амур - в районі Благовіщенська і Покровки (Забайкальський край). Будемо розвивати співпрацю на двох морських напрямках - Примор'я-1 і Примор'я-2, які забезпечать зв'язок наших далекосхідних портів Зарубіна і Знахідки з північно-східними районами Китаю", - розповів Соколов. !zn

Читайте також:

Китай домігся статусу спостерігача в Арктичному раді, Євросоюз - немає

Канада фактично втратила боєздатного флоту через зіткнення двох кораблів

Wikileaks розсекретив таємниці "гонки за Арктику"

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі