Гройсман назвав "фейком" особливий статус Донбасу у переписанній Конституції

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
Гройсман назвав "фейком" особливий статус Донбасу у переписанній Конституції Гройсман запевняє, що ніякого особливого статусу не існує
Спікер порадив уважніше прочитати проект змін, щоб у цьому переконатись.

Голова Верховної Ради України Володимир Гройсман вважає "фейком" заяви критиків змін до Конституції у частині децентралізації щодо наявності в них особливого статусу Донбасу.

"Так ось - жодного особливого статусу там немає! Хто не вірить – нехай ще раз вичитає проект змін до Конституції і сам переконається. В перехідних положеннях є лише посилання на Закон щодо особливостей місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей", - пише Гройсман у статті для DT.UA.

Спікер пояснює, що "особливості місцевого самоврядування і особливий статус далеко не одне і те ж".

"Повноваження місцевого самоврядування визначаються Конституцією, а особливий статус стосується особливостей здійснення державних функцій і наділення території частково державними ознаками. Іншими словами, особливості місцевого самоврядування жодним чином не торкаються унітарності української держави, а особливий статус це автономізація і крок до федералізації", - пояснив Гройсман.

Читайте також: Порошенко заперечує "особливий статус" Донбасу в Конституції і наполягає на унітарності України

За його словами, прив'язка реформи децентралізації до питання Донбасу було "однією з пасток, які нам розставили".

"Сьогодні ми майже уникли цієї пастки. В результаті значних дипломатичних зусиль ми досягли того, що закладена до змін до Конституції (перехідні положення) формула щодо особливостей місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей визнана міжнародною спільнотою як крок України до виконання Мінських домовленостей (що, до речі, не привело у захват Росію). Ми знайшли свою гібридну відповідь на їхню гібридну війну!" - написав Гройсман.

Тепер, переконаний він, у міжнародних партнерів України є додатковий аргумент тиску на Росію з метою примусити її припинити агресію.

"А тим часом у нас є можливість провести реформу, провести реформу децентралізації, яка потрібна мільйонам українців, а не тільки і не стільки Донбасу", - зазначив Гройсман.

Детальніше читайте у статті Володимира Гройсмана Нова Конституція – єдиний запобіжник від диктатури на DT.UA.

Раніше у своїй статті Кома, крапка, крапка. Про приховані особливості конституційного процесу у "Дзеркалі тижня" Сергій Рахманін пояснив поспіх влади із реформою децентралізації тим, що насправді Захід просто зажадав від Києва виконати взяті на себе зобов'язання у рамках Мінських угод. Адже єдиний пункт підписаної 12 лютого Другої мінської угоди, в якому є жорсткі часові прив'язки, - 11-й: "Проведення конституційної реформи в Україні з набранням чинності до кінця 2015 року нової конституції, яка передбачає в якості ключового елемента децентралізацію (з урахуванням особливостей окремих районів Донецької та Луганської областей, узгоджених з представниками цих районів), а також прийняття постійного законодавства про особливий статус окремих районів Донецької та Луганської областей згідно з заходами, зазначеними в примітці, до кінця 2015 року".

Як стверджує автор, один із вітчизняних дипломатів, аналізуючи поведінку членів російської делегації на переговорах, допустив, що це був єдиний пункт угод, котрий Москву на переговорах справді цікавив.

Крім того, Київ не вільний у формулюванні ключових положень закону, що регулює самоврядування на неконтрольованих територіях. Зате Мінські угоди містять чіткий припис, що там має бути. Ці вимоги сформульовані у примітці до пункту 11. Яка примушує (якщо Київ дотримується МД, а Київ їх, як ми з'ясували, дотримується чітко) українську владу до такого:

"- звільнення від покарання, переслідування і дискримінації осіб, пов'язаних із подіями, які мали місце в окремих районах Донецької та Луганської областей;

- право на мовне самовизначення;

- участь органів місцевого самоврядування у призначенні глав органів прокуратури та судів в окремих районах Донецької і Луганської областей;

- можливість для центральних органів виконавчої влади укладати з відповідними органами місцевого самоврядування угоди щодо економічного, соціального і культурного розвитку окремих районів Донецької та Луганської областей;

- держава надає підтримку соціально-економічному розвиткові окремих районів Донецької і Луганської областей;

- сприяння з боку центральних органів влади транскордонному співробітництву в окремих районах Донецької та Луганської областей із регіонами Російської Федерації;

- створення загонів народної міліції за рішенням місцевих рад з метою підтримки громадського порядку в окремих районах Донецької та Луганської областей;

- повноваження депутатів місцевих рад і посадових осіб, обраних на дострокових виборах, призначених Верховною Радою України цим законом, не можуть бути достроково припинені".

"Особливий статус - поняття не лінгвістичне, а юридичне. Воно відрізняється смислом, а не назвою. Особливий статус - правовий стан, що відрізняє одного суб'єкта від іншого. Буковина або Поділля не можуть призначати власних суддів, прокуратуру, "народну міліцію", а "окремі райони Донецької та Луганської областей" - зможуть. Це і є особливий статус, хоч як його називай. <…> А назвали цей особливий статус "особливостями самоврядування", щоб не бентежити громадськість зухвалим формулюванням", - пише Рахманін.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі