Експерт вказує на недоліки законопроекту про БФР - Політика - dt.ua

Експерт вказує на недоліки законопроекту про БФР

14 вересня, 2019, 08:33 Роздрукувати

В законопроект не закладені норми, які ліквідували б підрозділи Нацполіції таі Служби безпеки України, які розслідують зараз нерелевантні для них кейси.

Експертне середовище стурбував документ, що стосується створення органу досудового розслідування, якому будуть підслідні злочини,що прямо чи опосередковано заподіюють шкоду публічному інтересові у сфері фінансів. Раніше передбачалося, що назвуть його "Служба фінансових розслідувань" або "Національне бюро фінансових розслідувань". Згодом ідея змінилась, і було підготовлено законопроєкт про Фінансове бюро розслідувань (ФБР). Вже у фінальній версії документа — Бюро фінансових розслідувань як центральний орган виконавчої влади. 

Про це у своїй статті для DT.UA пише Олександр Лємєнов, головний експерт StateWatch. Тим часом, за його словами, назва сама по собі проблеми не становить. Корабель можна назвати як завгодно, важливо — якими технічними характеристиками наділять його творці, щоб потім новообраний капітан "правоохоронного човна" зміг ефективно ним керувати. 

"Розмови про створення нового окремого органа досудового розслідування, який отримає частину підслідності інших органів правопорядку, ведуться вже кілька років. Однак у законопроєкті, поданому народним депутатом Данилом Гетьманцевим, не закладено норм, котрі б ліквідували підрозділи Нацполіції і Служби безпеки України, що наразі розслідують нерелевантні для них кейси. Зрештою, до БФР мають перейти повноваження щодо розслідування економічних злочинів, зокрема за 25 статтями Кримінального кодексу (статті 204, 205, 205-1, 206, 206-2, 209, 209-1, 210, 211, 212, 212-1, 218-1, 219, 220-1, 220-2, 222-1, 223-1, 223-2, 224, 229, 231, 232, 232-1, 232-2, 233 КК), а також додаткової підслідності — 5 статей (статті 192, 200, 216, 358, 366), а також досудове розслідування за статтею 222 КК, якщо розмір предмета злочину або завданої ним шкоди в 1500 і більше разів перевищує розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на час вчинення злочину, — зазначає експерт. — Законопроєктом визначаються основні завдання БФР і деталізовано принципи міжнародного співробітництва, взаємодії та обміну інформацією з іншими органами державної влади, включно з органами правопорядку (Нацполіцією, ДБР, НАБУ, СБУ), право доступу до реєстрів та баз даних тощо. Гарантії діяльності БФР також передбачені: наприклад, особливим порядком відбору, призначення та звільнення працівників, які мають спеціальні звання, а також вичерпним переліком підстав для припинення їхніх повноважень; забороною незаконного втручання у діяльність БФР; належною оплатою праці та соціальними гарантіями працівників; підпорядкованістю посадових осіб Бюро лише прямому і безпосередньому керівнику; правовим захистом та забезпеченням особистої безпеки працівників Бюро фінансових розслідувань, їхніх близьких родичів".

Детальніше про проблеми створення БФР читайте у статті Олександра Лємєнова "Хто розслідуватиме фінансові злочини в Україні?" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Останні статті < >