Дніпропетровська гвардія - Політика - dt.ua

Дніпропетровська гвардія

11 лютого, 2011, 16:45 Роздрукувати Випуск №5, 12 лютого-18 лютого

Другого лютого депутати і чиновники Дніпропетровської міської ради вкотре продемонстрували якість своєї роботи: скасували всі доповнення до рішення про міський бюджет від 30 грудня минулого року і відразу затвердили нові.

© gorod.dp.ua

Другого лютого депутати і чиновники Дніпропетровської міської ради вкотре продемонстрували якість своєї роботи: скасували всі доповнення до рішення про міський бюджет від 30 грудня минулого року і відразу затвердили нові. Втім, цей факт не свідчить про те, що в представників народу раптом прокинулася совість. Зміни в основному стосувалися збільшення витрат на утримання апарату службовців, які забезпечують діяльність міського голови та депутатів міської ради. Сесія міської ради проходила на тлі нової хвилі напруженості, що виникла на державному підприємстві «Дніпрометробуд»: за день до цього там почали виплачувати борги по зарплаті за кілька попередніх років, та й то тільки тому, що працівники пригрозили призупинити відкачку води з тунелів. По суті, це вже через три доби загрожувало затопленням центральної частини Дніпропетровська, і батькам міста було б не до проведення сесій міськради та перерозподілу бюджетних коштів.

Процес будівництва метро давно став найважливішою частиною міської міфології. Завдяки цьому і Павлові Лазаренку, і його послідовникам, і чинній міській владі вдавалося вдало маніпулювати думкою виборців. Так, гасло «помаранчева влада і Юлія Тимошенко не дали побудувати метро в Дніпропетровську» було одним із ключових у виборчій кампанії Партії регіонів і мера Дніпропетровська Івана Куліченка. Цей слоган продовжують експлуатувати і нині — для «списування» бюджетних коштів на відрядження мера за кордон та організацію переговорів з «потенційними інвесторами». Тільки тепер з’ясовується, що обіцянка Віктора Януковича передбачити в Державному бюджеті на 2011 рік 250 млн. грн. для дніпропетровського метро було пустим звуком: державна програма будівництва та розвитку метрополітенів цього не передбачає. А змін до програми під час підготовки проекту державного бюджету ніхто з команди Януковича—Азарова вносити і не збирався.

Проте це не заважає голові Дніпропетровської облдержадміністрації Олександрові Вілкулу стверджувати, що «кошти для будівництва метро» таки виділять. Причому його трактування цього питання відрізняються: у грудні на прес-конференції він казав журналістам, що «бюджетні кошти ще не розписані Кабміном» і їх невдовзі «розпишуть». «Розпишуть», тобто змінять Закон «Про Державний бюджет»? Без участі парламенту? Фальсифікують цей закон, а потім незаконно витратять перерозподілені бюджетні кошти? Виглядає щонайменше дивно. Але міф, це ж вимисел, який має бути переданий з допомогою каналів, що викликають найбільшу довіру. А вже в січні на іншій прес-конференції пан Вілкул заявив, що будівництво дніпропетровського метро фінансуватиметься за рахунок коштів, передбачених «на національні проекти» та «розвиток регіонів». Це 4 млрд. грн. Тим часом відповідно до Закону «Про Державний бюджет» передбачено фінансування тільки техніко-економічних обгрунтувань так званих національних проектів. І сума в десятки разів менша від заявленої дніпропетровським губернатором — 100 млн. грн. Можливо, пан Вілкул якийсь інший державний бюджет мав на увазі?

Характерно, що під час сесії міськради міський голова Іван Куліченко відмовився обговорювати тему державного фінансування метро. За його словами, міська влада продовжила переговори про кредитування його будівництва з «інвесторами». А делегація міських чиновників нібито вже встигла побувати у Великобританії і «провести переговори» з місцевими бізнесменами. Проте ці зустрічі, схоже, закінчилися фіаско, оскільки, за словами пана Куліченка, для отримання кредитів потрібні «державні гарантії», яких немає. Втім, ця демонстрація «неуспіхів» міської влади не завадила депутатам знову встановити меру щомісячну надбавку «за високі трудові досягнення» (на сьогодні близько 2 тис. грн.) та щомісячну премію в розмірі 100% окладу (на сьогодні близько 4 тис. грн.). Його заступники отримуватимуть премію в розмірі 50% окладу. Також мерові та його заступникам, за рішенням депутатів міської ради, буде надано «допомогу на оздоровлення» та «матеріальну допомогу» — ще дві місячні зарплати.

Характеризуючи міський бюджет Дніпропетровська, можна помітити дві його основні ознаки — це бюджет підвищення добробуту чиновників і правоохоронних органів. А ще — бюджет тотального перерозподілу сфер впливу в міській економіці. Так, з огляду на зменшення кількості службовців виконавчих органів міської ради майже на сто осіб, фонд заробітної плати, витрат на відрядження та інших виплат, пов’язаних з їхньою діяльністю, порівняно з минулим роком зріс майже на 700 тис. грн., тобто до 16,7 млн. грн. Це якщо не брати до уваги колосальних витрат на ремонти, обслуговування та забезпечення будинків, приміщень і автопарку міської ради, про які DT.UA писало раніше.

Крім цього, чиновники фінансово-економічних підрозділів виконкому міської ради не змогли правильно розрахувати вихідні допомоги й інші виплати скороченим співробітникам. Це призвело до того, що в міському бюджеті на 2011 рік довелося передбачити ще близько мільйона гривень для додаткових виплат, у результаті чого економічний ефект від скорочення виявився майже нульовим. Бюджет, освоюваний департаментом із взаємодії з правоохоронними органами, у поточному році становить близько 12,7 млн. грн., близько 4 млн. грн. з них — субвенції з державного бюджету. Ці гроші буде витрачено в рамках так званої комплексної програми профілактики злочинності. Варто зазначити, що торік вимоги цього департаменту були вдвічі скромніші й не перевищували 6,2 млн. грн.

Утім, 2 лютого стало зрозуміло, навіщо ці кошти потрібні. Депутати створили комунальне підприємство «Муніципальна гвардія» (130 співробітників, щомісячний фонд зарплати — 500 тис. грн.), завданням якого визначено надання послуг охорони і допомога міліції в охороні правопорядку. Тим часом наші джерела в Дніпропетровській міській раді побоюються, що «Муніципальна гвардія» може стати «рушійною силою» перерозподілу сфер впливу в міській економіці. Так, за нашою інформацією, згідно з ухваленими під час останньої сесії міськради правилами паркування, «Муніципальна гвардія» може виступити структурою-посередником при проведенні тендерів на оренду паркувальних зон. Тобто отримає право «заводити» на цей ринок підприємців, близьких до Партії регіонів, не допускаючи туди інших. Важливу роль ця організація здатна зіграти і в запланованій «міській реформі малих архітектурних форм». Відповідно до Порядку розміщення малих архітектурних форм (МАФ) для здійснення підприємницької діяльності ці об’єкти піддано практично насильницькій реєстрації. Річ у тім, що нині на території Дніпропетровська офіційно оформлено тільки 200 з майже 6 тис. постійно діючих МАФів. Напевне багато «точок» не відповідатимуть параметрам (розмірам, формі, місцю розташування), установлюваним порядком розміщення. У цьому разі МАФи чекає «ліквідація», і, щоб уникнути її, власники ларків, кіосків і павільйонів будуть змушені «стимулювати» посадовців.

Для «впорядкування» ринку та охорони «легальних» МАФів, скоріш за все, і знадобляться псевдоправоохоронні органи, роль яких може зіграти «Муніципальна гвардія». Крім цього, «Муніципальна гвардія» збирається «зазіхнути» на ринок охоронних та інкасаторських послуг, зайнявши на ньому провідне становище. Мета видається цілком досяжною, зважаючи на те, що негласним «патроном» «Муніципальної гвардії» є заступник голови Дніпропетровської облдержадміністрації та екс-начальник УМВС у Дніпропетровській області Іван Ступак.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво