АЛУШТИНСЬКИЙ РОЗЛАМ КОНФЛІКТИ В ОРГАНАХ ВЛАДИ, ПОРОДЖЕНІ СВАВІЛЛЯМ ПОСАДОВИХ ОСІБ, РОЗЛАМУЮТЬ МІСЦЕВЕ САМОВРЯДУВАННЯ, ЗНИЖУЮТЬ ЙОГО ЕФЕКТИВНІСТЬ І АВТОРИТЕТ…

Поділитися
Конфлікт між депутатами Алуштинської міськради та міським головою Олексієм Нечаєвим вийшов за ра...

Конфлікт між депутатами Алуштинської міськради та міським головою Олексієм Нечаєвим вийшов за рамки міста: кримська прокуратура та міліція вивчають стоси документів, сюди зачастили комісії Верховної Ради автономії, міські газети метають стріли то в мера, то в депутатів, у конфлікт утягуються громадські організації міста, дійшло до судових позовів і терористичних актів. Як нещодавно повідомив начальник кримської міліції генерал Микола Паламарчук, Алуштинське міське управління ГУ МВС України порушило кримінальну справу й розпочало слідство за фактами тиску та підпалення майна депутатів Алуштинської міськради. Один із депутатів, Михайло Красненков, заявив журналістам, що факт підпалу кафе, яке належить депутату Ільїну, «можна розглядати вже не як політичний тиск, а як терористичний». Словом, місто лихоманить...

Група депутатів у складі Михайла Красненкова, Тетяни Родіної та Олега Максимова днями провела в Сімферополі вже другу прес-конференцію, на якій виклала свої претензії та «відкриття» стосовно мера Алушти Олексія Нечаєва. Вони повідомили, що всі матеріали про незаконні, із їхньої точки зору, дії міського голови нещодавно подали до кримської прокуратури й після перевірки прокуратура справді констатувала перевищення Олексієм Нечаєвим своїх повноважень у процесі розпорядження комунальною власністю. Проте подання прокуратури на сесію міськради не винесли, як того вимагають депутати, а сам Нечаєв пояснив, що він дав роз’яснення працівникам цього відомства, і в них тепер претензій до нього немає. Проте Михайло Красненков, за його словами, згодом зателефонував до прокуратури й з’ясував, що претензії не зняті й подання має розглянути сесія, про що, власне, мова й у самому поданні. Адже йдеться про десятки рішень про оренду землі й багато інших порушень. Як повідомив Михайло Красненков, якщо 2002 року на рішення міськради і виконкому прокурор виніс 36 протестів, то лише за першу половину 2003 року — уже понад 20. На думку депутатів, вал незаконних рішень, розпоряджень зростає як снігова куля, і вони, базуючись на статті 14 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», ставлять за мету припинити порушення законодавства.

Що ж виявили депутати? Весь список їхніх претензій досить довгий, наведемо хоча б те, що названо порушеннями в прокурорському поданні: із перевищенням повноважень, установлених ст. 42 Закону України «Про місцеве самоврядування», міський голова без проведення конкурсу й рішення міської ради здавав в оренду приміщення — усього понад 30 випадків! (не вказуватимемо, кому саме, їхньої вини в тому, можливо, й немає) — і наказував начальнику комунгоспу укласти з ними договори терміном на 10 років.

У поданні прокуратури стверджується, що міський голова не давав на затвердження міської ради договори з питань, що належать до виключної компетенції міськради. Так, пансіонату «Північна Двіна» була надана ділянка в оренду терміном на 49 років, і відповідний договір підписаний мером, але з міською радою неузгоджений. Перевірка виявила, що лише 2002 року міський голова підписав 126 таких договорів.

У поданні вказується і на порушення низки інших законів: «Про звернення громадян», «Про статус депутатів місцевих рад», крім того, прокуратура констатувала, що багато відділів міськради, очолюваної міським головою, працюють не досить ефективно через те, що не виконується регламент, що положення про юридичний відділ «не відповідає сучасним вимогам, які ставляться перед юридичними службами виконавчих органів».

Кожне таке рішення, стверджують депутати, приносить міському бюджету збитки. За їхніми словами, торік міський голова призупинив видачу підприємцям дозвільних документів, через що до скарбниці не надійшло 300 тисяч гривень, призупинення укладання договорів оренди землі коштувало місту 325 тисяч гривень. Експлуатація 42-х пляжів міста без договорів оренди, за підрахунками депутатів, позбавила скарбницю ще 210 тисяч гривень. Всупереч рішенню депутатів Олексій Нечаєв зняв із продажу й передав безоплатно Лучистівській сільраді склади на 3-му кілометрі Судацького шосе, і місто втратило, за їхніми підрахунками, 1 мільйон гривень. Під час продажу готелю «Алушта» мер прийняв рішення знизити стартову ціну на 500 тисяч гривень, до того ж кошти від продажу, відповідно до рішення міськради, мали бути спрямовані на виплату боргів учителям і оплату виготовлення генплану міста, але дотепер на ці цілі не надійшли. Гордістю курортного міста міг стати світлодинамічний кольоромузичний фонтан на центральній набережній, пишно названий «Акватріумфом», але через порушення стосовно проекту і оренди землі будувався він довго і неякісно, та й «підклав свиню» відразу в день відкриття: під час урочистої здачі на очах у всіх городян зламався відразу ж, щойно міський голова відкрив кран і забили перші струмені. Тепер кажуть, що під виглядом фонтану в центрі набережної будувався зовсім інший об’єкт і незабаром фонтан «перепрофілюють»... Чи це так — покаже час, утім те, що фонтан не працює, залишається фактом.

Проте на цьому список претензій депутатів до міського голови не вичерпується. На їхню думку, замість відкритого процесу приватизації в місті проводиться прихована «прихватизація» території Палацу піонерів, незаконно під забудову віддано 13 гектарів лісового масиву, що поставило під загрозу екосистему Алуштинської території.

Аналогічні порушення, лише в значно більшій кількості, виявлені й комісією Верховної Ради Криму, яка працювала в Алушті під керівництвом члена Президії Володимира Кличникова. У підсумковому документі підтверджується все перераховане вище і приводиться безліч інших порушень Земельного кодексу, вимог ДАСК, низки законів, які регулюють роботу місцевого самоврядування.

Не схвалюють депутати й створення при мерії ТОВ «Алуштинське земельно-кадастрове бюро». На їхню думку, це суперечить чинному законодавству, приносить збиток економічним інтересам держави й міста, тому що оцінка землі має, по-перше, проводитися державними органами, по-друге, за конкурсом. Збігається з позицією депутатів міськради і висновок комісії Верховної Ради Криму на чолі з Володимиром Кличниковим: «Відсутність рецензування звітів про оцінювання земельних ділянок, відсутність конкурсу на проведення грошового оцінювання суб’єктами оцінної діяльності, а також наступний продаж земельних ділянок із порушенням чинного земельного законодавства призводить до значного скорочення надходжень коштів у бюджет м. Алушти» — зазначається у звіті комісії з приводу роботи ТОВ «Алуштинське земельно-кадастрове бюро».

«Депутати, скориставшись правом контролю, провели альтернативне оцінювання землі й виявили, що оцінка ділянок, надана цим ТОВ, як правило, занижена в 2—5 разів», — каже депутат Олег Максимов.

А як же ставиться до всіх звинувачень сам міський голова Алушти Олексій Нечаєв? Він заявив журналістам, що депутати поширюють «інформацію, що не відповідає дійсності, а тому завдає йому моральної шкоди» і його адвокати вже готують проти них судовий позов, хоча незрозуміло, як же в такому разі бути з висновками прокуратури та комісії Верховної Ради Криму. За словами Олексія Олексійовича, практика укладання договорів від імені міського голови після ухвалення рішення депутатами, але без наступного затвердження сесіями, поширена у всьому Криму, і «який же сенс ці договори ще раз підтверджувати на засіданні міськради?» Що ж до «Алуштинського земельно-кадастрового бюро», то міський голова стверджує, що воно справді оцінює землю, але його висновки направляються й до Сімферополя, і до Києва, а потім повертаються до Алушти й реалізуються. Крім того, ТОВ має ліцензію на оцінювання землі й має право виконувати ці роботи. Олексій Нечаєв пояснив також громадськості через газету «Крымское время», що факт підпалення кафе депутата Ільїна, а також напад на сторожа автостоянки й підпал автомобіля брата депутата Михайла Красненкова неправомірно пов’язують з їхньою депутатською діяльністю, найімовірніше, це комерційні розбірки...

Та що впадає в око: непримиренність сторін. Міський голова не погоджується з жодним доказом досить великої групи депутатів міськради, хоча багато в чому їм не відмовиш у здоровому глузді. Депутати ж не схвалюють жодного кроку міського голови, підозрюють і знаходять у кожній його дії якщо не злий намір, то порушення законодавства, збиток місту. Те, що конфлікт сягнув такого рівня, свідчить, що нормальна робота керівництва міста неможлива до прийняття радикальних рішень. Сесії міськради через постійні суперечки вже перетворилися на суцільні конфлікти, перестали бути робочим органом, іноді вони тривають кілька тижнів, у конфлікт утягуються нові учасники — громадські організації, державні органи, міліція, прокуратура тощо. Алуштинське міське правління стає державі дедалі дорожчим...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі