Активісти "ЧЕСНО" розповіли, скільки Тарута витратив на рекламу до свого "зняття"

Поділитися
Активісти "ЧЕСНО" розповіли, скільки Тарута витратив на рекламу до свого "зняття" Попри дороговартісну рекламу, Тарута мусить шукати об'єднання © antikor.com.ua
Лише зовнішня й телевізійна реклама коштували щонайменше 146 мільйонів гривень.

Кандидат у президенти Сергій Тарута і його партія "Основа" до оголошення рішення про підтримку іншого кандидата в президенти, лідера партії "Батьківщина" Юлії Тимошенко, витратили на рекламу щонайменше 150 мільйонів гривень, повідомляє громадський рух "ЧЕСНО".

Із 7 березня видатки Тарути на телевізійну рекламу зменшилися із 1,7-2,3 мільйонів гривень до 500-800 тисяч на день при тому, що рекламний час на телебаченні та площі зовнішньої реклами бронюють заздалегідь. На думку активістів руху, це може свідчити про те, що вже тоді він прийняв рішення підтримати Тимошенко на майбутніх президентських виборах.

Саме 7 березня спливав строк, коли кандидатуру на виборах президента можна було зняти офіційно. Однак про рішення підтримати Тимошенко кандидат оголосив 16 березня, тож його прізвище залишиться у бюлетенях. На думку активістів, метою такого кроку могло стати, зокрема, створення необхідного інфоприводу для ЗМІ.

"Підвищувати впізнаваність Сергія Тарути та його партії "Основа" почали ще восени 2017 року... Насправді цю партію заснували ще 2004 року, до 2015-го вона мала назву "Партія державного нейтралітету України", а потім – "Громадянин"", - йдеться у матеріалі. У 2017-2018 роках зовнішня реклама офіційно коштувала "Основі" 15 мільйонів гривень.

Від червня 2018 року на телебаченні системно почала з'являтися реклама з Тарутою та його соратником, головою партії "Основа" Андрієм Ніколаєнком. У ній ішлося про занепад країни, а восени було анонсовано балотування Тарути в президенти.

Реклама на 17 центральних каналах у 2018 році мала коштувати кандидату в президенти та його партії понад 64 мільйони гривень. Однак офіційна звітність "Основи" свідчить про те, що на неї витратили лише 38,5 мільйона гривень. З яких джерел оплачувалася ще частина реклами, невідомо.

Цьогоріч, до офіційної реєстрації Сергія Тарути в Центральній виборчій комісії 29 січня 2019 року, витрати на рекламу мали скласти ще 4,5 мільйона. Рекламна кампанія політика як кандидата в президенти стартувала на початку лютого, витрати на неї поступово зросли до 1,7 мільйона на день у будні та до 2,3 мільйона у вихідні.

"Загалом від дня реєстрації до 10 березня 2019 року центральні телеканали показали майже 1800 роликів Тарути, вартість яких, відповідно до розцінок телеканалів, сягає 62 мільйонів гривень. За підрахунками Руху ЧЕСНО, сукупна вартість телереклами Сергія Тарути та партії "Основа" у 2018-2019 роках становила більш ніж 131 мільйон гривень", - зазначають активісти.

При цьому 70% цих грошей - 94,5 мільйона – мав би отримати телеканал "Україна" Ріната Ахметова, реклама на якому є найдорожчою з-поміж усіх центральних телеканалів (5,6 тисячі за секунду у вечірньому прайм-таймі).

Канал виявляє особливе ставлення до Тарути та системно випускає в новинному блоці сюжети з ознаками замовності на користь політика, і запрошує його до студії новин. Якщо трактувати ці візити як рекламу, вартість разової 6-7 хвилинної присутності Тарути у прайм-таймі мала б становити 2,4 мільйона гривень.

"Згідно з підрахунками "Детектора медіа", ТРК "Україна" в новинному блоці протягом 2018 року продемонструвала 31 піарний сюжет на користь Тарути. Щоправда, неможливо з'ясувати, чи Тарута платив за ці ефіри, чи доступ до них йому "безоплатно" надавали зі згоди власника", - додається у повідомленні.

Фактично Сергій Тарута і його політсила витратили на зовнішню та телевізійну рекламу щонайменше 146 мільйонів гривень. Однак партія й кандидат мали також власну друковану продукцію, рекламу в інших ЗМІ (зокрема приховану) і низку інших організаційних і пропагандистських витрат.

Президентська кампанія в Україні офіційно стартувала 31 грудня 2018 року. Вибори голови держави призначено на 31 березня.

ЦВК зареєструвала 44 кандидати в президенти. Шестеро з них заявили, що знімають свої кандидатури на користь інших кандидатів. Редакція DT.UA склала повний список кандидатів і зібрала коротку інформацію про них.

Докладніше про майбутні вибори та електоральну поведінку українців читайте в матеріалі Сергія Рахманіна "Отрута від усього" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі