Як тролі Порошенка піднімали імідж президента - Kyiv Post - Політика - dt.ua

Адміністрація Порошенка платила блогерам за позитивні пости про нього — Kyiv Post

19 грудня, 2019, 13:18 Роздрукувати

Також в АП практикували джинсу та замовні коментарі політологів.  

© Pixabay

Представники адміністрації президента Петра Порошенка впродовж 2014-2019 років регулярно проплачували новини в ЗМІ із позитивним висвітленням діяльності тодішнього глави держави, і також проводили неофіційні інформкампанії, про що свідчать виявлені в АП документи, пише в своєму матеріалі Kyiv Post.

"Документи, знайдені в адміністрації президента після того, як Порошенко пішов з посади у травні, стосуються неофіційних інформаційних кампаній адміністрації у 2015 та 2016 роках. Вони перелічують бюджети для українських телеканалів, друкованих ЗМІ, веб-сайтів та радіостанцій, які отримували гроші за публікацію платних статей як новини. Ця практика є широко поширеною в Україні і відома на місцевому рівні як "джинса"", - пише видання.

Журналісти зазначають, що в документах також описано роботу над залученням експертів для поширення думок, вигідних Порошенку та його союзникам, які повинні були виступати в ролі незалежних коментаторів.

"Наприклад, у документах зазначено, що 1 мільйон доларів - більшість з них готівкою - було виплачено семи радіостанціям під час місцевих виборчих кампаній 2015 року за те, що "вони були представлені у сегментах новин", - йдеться у матеріалі.

Також окрема окрема група політичних консультантів працювала над тим, щоб сформувати мережу пропрезидентських блогерів, які повинні були їхвалити президента та стримувати негативний вплив політичних скандалів в режимі он-лайн.

Видання зазначає, що документи знайшли в середині листопада в кабінеті колишнього голови відділу зв'язків департаменту інформаційної політики адміністрації Порошенка Володимира Горковенка. При цьому сам Горковенко сказав журналістам, що не забував ніяких документів і не займався розміщенням джинси, а прессекретар Порошенка Святослав Цеголко проігнорував звернення видання.

Документи є частиною неофіційного медіа-плану. Вони припускають, що президентська команда розплачувалася засобами масової інформації та вказувала їм, що писати та чиї думки цитувати. Так, газета "Аргументи І Факти" (aif.ua) отримала 2100 доларів за статтю політолога Олександра Соколова "Как потерять Украину?", опубліковану 30 вересня 2015 року, і стільки ж за іншу статтю, опубліковану 21 жовтня 2015 року. На питання про цей матеріал у редакції "АіФ" відверто сказали, що "скоріше за все, він був замовним".

Також одна з таблиць перелічує шість інших газет, які мали отримати гроші за розміщення матеріалів – "Сільські вісті", "Комсомольська правда", "Україна молода", "Газета по-українські", "Коментарі", "Факти і коментарі" та "Сегодня".

У документах також зазначено, що 874 тисячі доларів готівкою мало було виплачено семи радіостанціям під час місцевих виборів 2015 року за розміщення інформаційних повідомлень у випусках новин. Для порівняння, в тому ж бюджеті на звичайну рекламу на цих радіостанціях було передбачено лише 277 тисяч доларів. Але навіть з цієї суми лише 48 тисяч мало бути перераховано на банківські рахунки радіостанцій, решта – до сплати готівкою.

Представники Hit FM розповіли Kyiv Post, що платні новини зазвичай купуються перед виборами і продаються разом з комерційними матеріалами.

Також у 2015 році адміністрація Порошенка спробувала опанувати ще одну арену для просування — соціальні медіа. На той момент президент уже швидко втрачав популярність через невиконання своїх обіцянок передвиборчої кампанії: припинити війну Росії та припинити корупцію.

Як результат, на початку 2015 року одне з провідних цифрових агентств Києва розробило стратегію соціальних медіа для Порошенка, а пізніше давало рекомендації щодо створення "чорного піару" під час виборчої кампанії 2019 року.

У 2015 році агентство рекомендувало президенту залучати "лідерів думок, активних громадян та топ-блогерів" для посилення його підтримки, особливо у соціальних мережах. Видання зазначає, що деяким блогерам платили, а іншим допомагали безкоштовно.

"Усім їм було сказано, що писати, а кого мочити, тоді як група найманих політичних консультантів займалася тим, щоб керувати ними", - пише Kyiv Post.

Політичний консультант Катерина Коваль була серед тих, кого найняли для координації блогерів, які допомогли покращити репутацію Порошенка в Інтернеті.

"Ми шукали людей, які мали основну базу послідовників і які вже писали", - розповіла вона.

"Стратегія була простою: підходити до блогерів, які підтримували армію, і пропонувати їм підтримати головнокомандувача Порошенка. Ті, хто погодився, мали зиск від домовленостей: їхні пости транслювали через офіційні канали, включаючи власні акаунти президента Facebook та Twitter, що збільшувало їхню популярність в Інтернеті. Блогерів запрошували відвідувати заходи з президентом та спеціальні зустрічі з ним. Топовим блогерам, які мали десятки тисяч підписників, також спочатку платили близько 1500 доларів на місяць, каже Коваль. На той час офіційна середня зарплата становила 250 доларів на місяць. За її словами, було до 20 таких блогерів, це означає, що мережа коштувала до 30 000 доларів на місяць … За її словами, Бірюков керував проектом, але його також підтримало новостворене Міністерство інформаційної політики на чолі зі Стецем. Віктор Уколов, головний політичний стратег Порошенка під час його президентства, також був у цій схемі", - йдеться в статті.

Щоправда Бірюков заявив "Київ Пошті", що він не має нічого спільного зі схемою, в той час як Стець просто відмовився від коментарів.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1288, 28 березня-3 квітня Архів номерів | Останні статті < >