Голодна смерть в ім’я фанатичної віри - Право - dt.ua

Голодна смерть в ім’я фанатичної віри

10 грудня, 2010, 18:09 Роздрукувати Випуск №46, 10 грудня-17 грудня

Фанатизм сам по собі не обіцяє нічого хорошого, та особливо він небезпечний у релігійному прояві. Два місяці тому в Чернівцях померла 20-річна жінка, котру сектанти довели безперервними постами до голодного виснаження...

Фанатизм сам по собі не обіцяє нічого хорошого, та особливо він небезпечний у релігійному прояві. Два місяці тому в Чернівцях померла 20-річна жінка, котру сектанти довели безперервними постами до голодного виснаження. Виявилося, що покарання за це ніхто не понесе: нещодавно міліція, яка проводила перевірку обставин цієї смерті, відмовила в порушенні кримінальної справи через відсутність складу злочину…

20-річну Коріну Черешневську доправили в реанімацію Чернівецької обласної лікарні 25 вересня. Мати півторамісячної дитини важила близько сорока кілограмів і нагадувала в’язня фашистських концтаборів. Їй одразу поставили діагноз — аліментарна дистрофія, спричинена тривалим утриманням від їжі. Що особливо обурило лікарів — родичі, навідуючи хвору, яка фактично помирала від голоду, приносили їй тільки воду. А на зауваження, що жінці необхідне нормальне харчування, просили не втручатися не в свої справи. Така поведінка стала зрозуміла після того, як до лікарні прийшов Корінин дідусь Віктор Черешневський. За його словами, внучка є членом релігійної секти закритого типу, де всі хвороби й недуги лікують постом і молитвою. Послідовники секти не визнають медицини і привезли жінку в лікарню лише тоді, коли побачили, що вона помирає.

На жаль, зусилля лікарів виявилися марними. В організмі Коріни вже відбулися незворотні зміни, і на п’ятий день вона померла. Незадовго до цього з’ясувалося — коли до пацієнтки викликали для консультації обласного акушера-гінеколога, той, почувши прізвище Черешневська, пригадав, що три з половиною роки тому за схожих обставин після пологів померла Корінина мати. Їй було 38 років…

Подальші події дістали несподіваний розвиток. Сім днів тіло Коріни пролежало в моргу, ніхто з її найближчих родичів за ним не прийшов. Лише за два дні до того, як жінку мали поховати за муніципальні кошти, онуку забрав її дідусь. Він опікувався й організацією похорону, який відбувся в рідному селі Коріни Котелеві (Новоселицький район Чернівецької області). Ні батько померлої, ні її рідні брати й сестри, ні інші сектанти на похорон не прийшли.

Те, що відбувається всередині секти, стало відомо лише зі слів Коріниних дідуся і бабусі. Усі їхні спроби витягти сина й онуків з фанатичної віри були марні. Нині вони надали історії розголосу, сподіваючись, що бодай смерть молодої жінки щось змінить.

За словами дідуся, його син Юрій (зараз йому 47 років) вступив зі своєю сім’єю до секти двадцять років тому. Певний період він підтримував нормальні стосунки з батьками, які живуть у сусідньому селі Маршинці, проте з часом секта ставала дедалі закритішою. Її послідовники відмовляються від державної допомоги на дітей, не відпускають їх до школи, вибравши альтернативну форму навчання вдома. Хлопці з релігійних переконань відмовляються служити в армії. Чоловіки до жінок ставляться зверхньо, вважаючи їх мало не прислугою. Тому невдовзі дружина Юрія не витримала й вийшла з секти. А коли чоловік побив її «за непослух», навіть перебралася до свекрів.

Жінка розповідала, що в селі Котелевому до секти входить кілька сімей, а за духовного лідера в них якийсь Олександр, якого всі називають Сашик. Олександр має двох дружин — офіційну і неофіційну, з котрими нажив чотирнадцять дітей. У селі в нього двоповерховий будинок. Віруючі фактично працюють на свого лідера, а він вирішує, кому і як за це віддячити. Користуватися контрацепцією і робити аборти сектантам забороняє віра, тому в тамтешніх жінок багато дітей. Юрієва дружина народжувала майже щороку. Після шостої дитини лікарі попередили жінку, що подальші пологи їй категорично протипоказані, проте Юрій на це не зважив. Три з половиною роки тому, через три дні після народження одинадцятої дитини його дружина померла в лікарні. Після цього сім’я ще більше поринула в секту й відгородилася від зовнішнього світу. Юрій навіть зателефонував рідній сестрі, яка працює в Італії, і в категоричній формі зажадав, щоб вона не надсилала його дітям подарунків — солодощів чи одягу. Діти, за словами дідуся, живуть ізольовано: не ходять до школи, не дивляться телевізора, побачивши незнайомих людей — ховаються по кутках.

Коріна була старшою дитиною в сім’ї і після смерті матері стала за господиню — прибирала в хаті, готувала їжу, шила з маминих суконь одяг для молодших сестер і братів. Поки сім’я була більш відкрита, вона якось зізналася бабусі, що ніколи не вийде заміж (бачила, як мучилася її мама). Проте її думки ніхто не питав, минулого року дівчину насильно видали за 17-річного юнака з секти. Офіційно шлюбу не реєстрували, дідусь із бабусею дізналися про подію від сторонніх людей. Як і про те, що Коріна народила, — вдома без будь-якої медичної допомоги. Немовля теж не зареєстрували. Віктор Черешневський припускає, що після пологів в онуки почалося якесь ускладнення, а віруючі, замість відвезти її до лікарні, почали лікувати хвору, котра й без того була виснажена, постом. А тим часом їжі в сім’ї вдосталь — Юрій має город, тримає курей, гусей, овець…

Поки Коріна ще лежала в лікарні, працівники районного відділу у справах сім’ї і молоді разом з лікарями «швидкої» навідалися до Котелевого, щоб перевірити, в яких умовах живуть інші діти Ю.Черешневського. То їх навіть не пустили у двір, заявивши, що недоторканність житла гарантована Конституцією. Новонароджену дитину Коріни лікарям показали лише здалеку. Коли ж до Черешневських прийшли співробітники міліції, на них спустили собаку…

У сільраді Котелевого журналісту «ДТ» розповіли, що до секти входять п’ять сімей, які називають себе християнами віри євангельської. 13 років тому вони подали до сільради список своїх вірників, однак офіційно релігійна організація ніде не зареєстрована й не має статуту. Спочатку секта була відкритою, сторонні люди, працівники сільради без проблем спілкувалися з її вірниками. Проте в останні роки сектанти повністю закрилися в собі. Навіть на жнива збираються групами і йдуть на свої ділянки, низько опустивши голови й ні з ким не вітаючись. Духовний лідер євангельських християн Олександр нещодавно виписався з Котелевого й зареєструвався в Чернівцях. У селі він буває лише наїздами.

Смерть Коріни обурила селян, котрі неодноразово зверталися до сільради з вимогою щось зробити. Однак працівники сільської (і не тільки сільської) влади кажуть, що безсилі — їхні повноваження закінчуються біля зачиненої хвіртки сектантів.

Слідче управління УМВС у Чернівецькій області проводило перевірку обставин смерті Коріни. Головне завдання, яке ставили перед собою правоохоронці, — з’ясувати, чи не обмежували молоду жінку в харчуванні насильно. Доказів цього знайти не вдалося — і працівники сільради, і сусіди кажуть, що жінка могла вільно ходити по селу і на брак їжі ніколи не нарікала. А релігійні переконання, в тому числі дотримання строгих постів, які можуть призвести до летальних наслідків, до компетенції міліції не входить. Так пояснили журналісту «ДТ» в обласному УМВС.

Після закінчення перевірки Новоселицький райвідділ міліції ухвалив рішення відмовити в порушенні кримінальної справи за фактом смерті Коріни Черешневської згідно із ч. 6 п. 2 Кримінально-процесуального кодексу України — відсутність складу злочину…

Питання про різноманітні релігійні організації, що мають небезпечний психологічний вплив на людей, ЗМІ порушували неодноразово. В Україні є чимало прикладів, коли керівники тоталітарних сект відбирали у віруючих майно, розбивали сім’ї, розлучали батьків і дітей. Як стверджують фахівці, близько дев’яноста відсотків нетрадиційних релігійних організацій діють з комерційною метою, а частину взагалі реєструють психічно неврівноважені особи. Спроби заборонити в Україні тоталітарні секти чи бодай обмежити їхній вплив шляхом внесення змін до «Закону про свободу совісті та релігійні організації» робили в парламенті багато разів. Однак усі було відхилено, як правило, через «спроби обмежити основні права і свободи релігійних організацій та окремих громадян». При тому, що народні обранці чудово знають: небезпеку становлять не тільки нетрадиційні християнські, а й ісламські течії. У Криму завдяки нашому ліберальному законодавству відкрито діють радикальні ісламські організації, які своєю головною метою проголошують боротьбу з неправовірними і створення ісламської держави Халіфат. В інших європейських країнах, у тому числі Росії, їхню діяльність заборонено законом. То які ще потрібні приклади, щоб законодавці нарешті тверезо подивилися на проблему?..

Дідусь Коріни Віктор Черешневський дізнався про відмову в порушенні кримінальної справи від журналіста «ДТ».

— Мене викликали в Новоселицький райвідділ міліції, брали пояснення, обіцяли, що шукатимуть винних, — каже він. — А про відмову в порушенні справи не обмовилися й словом. Хоча приїжджали сюди центральні канали й газети. Чиновники по телевізору виступали, запевняли, що не залишать цього просто так. Там же в сім’ї ще четверо дівчат і купа малих дітей підростає. Не можна допустити, щоб із ними поводилися так само. Дівчата мають виходити заміж з власної волі й народжувати в пологових будинках, а діти — ходити до школи, спілкуватися з ровесниками, нормально розвиватися… Сектанти довели молоду жінку до смерті і що — нічого? Вони ж сміятися тепер будуть і ні на кого не зважати. Хіба можна залишати такі речі безкарними?..

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №35, 21 вересня-27 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво