У «ЧУДОВІЙ СІМЦІ» ВІЛЬНА ВАКАНСІЯ БОРОТЬБА З КУРІННЯМ НЕПОВНОЛІТНІХ ПОТРЕБУЄ ДЕРЖАВНОЇ ПІДТРИМКИ

Поділитися
Незаперечним кінохітом 60-х років тепер уже минулого століття в нашій країні став американський фільм «Чудова сімка»...

Незаперечним кінохітом 60-х років тепер уже минулого століття в нашій країні став американський фільм «Чудова сімка». Шляхетність його героїв на багато років стала для тодішньої молоді взірцем для наслідування. Відтоді ініціаторів будь-якого благородного починання, якщо їхня кількість дорівнює згаданому числівнику, у нас заведено називати чудовою сімкою. Учасників прес-конференції, присвяченій початку нового етапу загальнонаціональної програми попередження доступу неповнолітніх до сигарет, було шестеро. До заповітної цифри не вистачало лише одного.

Організатором і координатором програми попередження доступу неповнолітніх до сигарет ось уже два роки є Громадська рада з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління, яку на прес-конференції представляла її виконавчий директор Марина Галябарник. Впливаючи на молодь переконанням, Громадська рада цілком справедливо вважає: заборона має стосуватися тих дорослих, із рук яких підліток найчастіше й одержує сигарети, — продавців тютюнових виробів. Так, в Україні ухвалено закон, що забороняє продаж тютюнових виробів молоді до 18 років і передбачає штрафні санкції за його порушення. Але в ринкових умовах меркантильні інтереси нерідко глушать сумління. Тому суспільство може й повинне вимагати від продавця чи власника торговельного закладу громадянської позиції, яка не дозволяє йому отримувати доходи за рахунок тих, хто через брак життєвого досвіду не в змозі оцінити рівня ризику, пов’язаного з палінням, для власного здоров’я.

Громадська рада об’єднує 52 недержавні організації з 18 областей України та м. Києва. Показово, що постійну фінансову підтримку новому етапу програми надає АТ «Філіп Морріс Україна» — всесвітньо відомий виробник сигарет, а нинішнього року до нього приєднався ще один — ЗАТ «Джей Ті Інтернешнл Компані Україна». Причому їхня підтримка не обмежується фінансуванням. Представники відділів продажів обох компаній відвідують торговельні заклади, спілкуються з продавцями та власниками, закликаючи не продавати сигарет дітям і пропонуючи для розміщення наклейки з інформацією для покупців про те, що тут не продають сигарети неповнолітнім.

— Як відповідальний виробник і член суспільства, — заявляє менеджер по зв’язках із громадськістю та ЗМІ компанії «Філіп Морріс Україна» Тетяна Карпова, — наша компанія глибоко переконана в тому, що неповнолітні не повинні курити й мати доступ до сигарет. Ми вважаємо: рішення про паління мають приймати виключно дорослі люди, послідовно поінформовані про ризик для здоров’я, пов’язаний із курінням.

З нею повністю солідарний Олександр Авазашвілі — координатор з кооперативних питань регіонів України, Кавказу та Молдови ЗАТ «Джей Ті Інтернешнл Компані Україна»: «Ми впевнені, що лише спільними зусиллями державних і громадських організацій, батьків, учителів — усіх, хто небайдужий до здоров’я та майбутнього молоді, можна подолати цю проблему».

Понад 24 тисячі торговельних пунктів України вже охоплено програмою попередження доступу неповнолітніх до тютюнових виробів. Її дієвість засвідчують результати опитування, проведеного Громадською радою з соціальних проблем розвитку підростаючого покоління: кількість продавців, ознайомлених із законом, який забороняє продаж сигарет неповнолітнім, збільшилася з 25 до 59 відсотків. Причому 35 відсотків їх дізналися про існування цього закону з матеріалів згаданої програми.

У прес-конференції брали участь також віце-президент благодійного фонду «Інститут споживача» Наталія Бородачова, виконавчий директор Всеукраїнської рекламної коаліції Микола Лазебник і генеральний директор СП «Біг-Борд ЛТД» Олександр Діденко. Організації, які вони представляють, — активні партнери програми, кожна робить свій внесок у її виконання.

Бракувало лише одного представника, щоб об’єднати їх під назвою «Чудова сімка», — від державної влади. Адже саме вона передусім повинна доводити ухвалені закони до безпосередніх виконавців їх. І в неї слід запитувати, чому в країні лише один із кожних чотирьох продавців знає про те, що продаж сигарет неповнолітнім заборонено законом.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі