ЯПОНСЬКА ШКОЛА НА МЕЖІ КОЛАПСУ? - Освіта - dt.ua

ЯПОНСЬКА ШКОЛА НА МЕЖІ КОЛАПСУ?

18 жовтня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №40, 18 жовтня-25 жовтня

Протиставлення двох систем виховання — японської та слов’янської — було особливо ефектним при порівнянні отриманих результатів...

Протиставлення двох систем виховання — японської та слов’янської — було особливо ефектним при порівнянні отриманих результатів. Уседозволеність у ранньому віці в японських дітлахів найдивовижнішим чином трансформувалася потім у незбагненно сувору дисципліну і жорсткий кодекс самообмежень. І, навпаки, постійні окрики та звичні потиличники в слов’янських сім’ях зовсім не сприяли зростанню авторитету старшого покоління і свідомості молодшого. Дітей, які розважаються на заняттях, грубіянять старшим і прогулюють уроки, було чимало у наших середніх навчальних закладах і не було в школах японських. Принаймні донедавна.

Тепер японські газети з жахом повідомляють: деякі учні початкових класів дозволяють собі на уроках викрикувати без дозволу вчителя і задиратися один з одним, у четвертому класі вживати грубі висловлювання, інколи навіть стосовно вчителів, а до шостого класу й зовсім прогулювати уроки! Вчителі, які за довгі роки звикли до беззаперечної слухняності та само собою старанності, звичайно, у шоку. Високі інстанції в масовому порядку проводять численні соціологічні та психологічні дослідження, намагаються зрозуміти, що коїться і як на це реагувати.

Так, зокрема, остання опублікована доповідь Національного дослідницького інституту з питань освітньої політики показала, що кожний третій із 6 614 опитаних учителів середніх шкіл хоча б одного разу зіштовхувався із ситуацією, коли весь клас повністю виходив з-під контролю. Фахівці навіть придумали спеціальний термін для цього явища — «колапс класу». У старших класах до неслухняності додаються такі проблеми, як проституція, що швидко поширюється, жорстокі бійки й повна відмова від відвідування школи. Звичайно, японці намагаються розраджувати себе тим, що їх школам ще далеко до «розгулу аморальності» у школах американських, проте діє це не дуже переконливо.

Крім всього іншого, недостатнє фінансування призводить до недоукомплектованості шкіл педагогами, підготовленими до вирішення кризових ситуацій.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво