Звалища не буде. Ввезення старих автомобілів дозволили, водночас позбавивши операцію економічного сенсу - Економіка - dt.ua

Звалища не буде. Ввезення старих автомобілів дозволили, водночас позбавивши операцію економічного сенсу

22 грудня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №49, 22 грудня-29 грудня

Здійснилося. 6 грудня Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації транспортних засобів)» (законопроект №2082)...

Здійснилося. 6 грудня Верховна Рада ухвалила Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації транспортних засобів)» (законопроект №2082).

У результаті ставки транспортного збору, визначені в законі, виявилися значно нижчими, ніж були в першій редакції законопроекту. Шквал обговорень документа на автомобільних форумах ущух, хоча певне невдоволення все ж залишилося. Як аргументи невдоволені називають надмірну дорожнечу імпорту вподобаних моделей авто, які, скажімо, вже багато років зняті з виробництва і з цієї причини їх дуже мало на внутрішньому авторинку.

Втім, незадоволені будуть завжди. То що ж готує нам закон, який набуває чинності з 1 січня 2007 року?

Вступ до Світової організації торгівлі передбачає, зокрема, і зняття заборони на ввезення автомобілів старших за вісім років — жодних заборон, окрім мита, податків чи зборів не має застосовуватися до імпортованих товарів. Власне задля зняття цієї заборони (нагадаємо, що до 01.01.2007 року ввезення на територію України автомобілів старших за вісім років було неможливе) і розроблявся даний закон.

Отже, з наступного року ввозити на територію країни старі автомобілі будь-якого віку можна, проте ввозити дешеві їх варіанти стає економічно невигідно. При цьому основного удару зазазнає саме перша реєстрація старого автомобіля на території України. Натомість закон «не чіпає» автомобілів, що вже експлуатуються в країні.

Яким же стане транспортний збір із 1 січня? За авто економкласу з об’ємом двигуна 1501—1800 см3 і віком до восьми років доведеться сплачувати по 7 грн. за кожні 100 см3 обсягу, тобто 105—126 грн. Зате аналогічна машина, вік якої перевищив 8-річну планку, під час першої реєстрації обійдеться вже в 4500—5400 грн. Вагомий аргумент для того, щоб уже за рахунок транспортного збору позбавити сенсу ввезення в Україну «брухту», чи не так? При цьому податки, акциз і мито на авто не змінилися.

За такого розкладу навряд чи можна очікувати, що цунамі «поношених» автомобілів накриє терени нашої Батьківщини. Порівняння цін на авто всередині країни з вартістю доставки аналогічних із Західної Європи — не на користь останніх. Судіть самі.

Так, дизельний VolksWagen 2002 року з об’ємом двигуна 1,9 літра коштує в Німеччині близько 3 тис. євро. Його перший транспортний збір становитиме 34 євро, а вартість з усіма податками та митом сягне не менш як 8,5 тис. євро. Тим часом аналогічний VolksWagen на українському ринку можна знайти за 6,9 тис. євро.

Водночас, наприклад, Audi A6 2,6 літра 1997 року продають у Європі за 4200—4500 євро. Перший транспортний збір на цей автомобіль становитиме вже 2954 євро. З усіма платежами та зборами вартість автомобіля зросте до 18,5 тис. євро. Аналогічний автомобіль на ринку України можна знайти за 14,5 тис. євро.

У наведених прикладах не враховувалися стан автомобіля, комплектація і можливість торгу. Однак особливої вигоди від ввезення в Україну автомобілів передпенсійного віку мало. Економіка — дама вперта.

Хоча винятки є завжди. Приміром, після набуття законом чинності ввезти мотоцикл часів Великої Вітчизняної війни для президента тепер буде значно простіше.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво