Мотор Січ Богуслаєва продовжує постачати у РФ деталі для міноборони - ЗМІ - Економіка - dt.ua

Завод народного депутата працює на оборонку РФ та фінансує "ДНР" – Bihus.Info

9 липня, 13:10 Роздрукувати

"Мотор Січ" Вячеслава Богуслаєва попри заборону продовжує постачати у Росію деталі для двигунів російській армії.

Продукція теперь постачається через боснійського посередника

Підприємство "Мотор Січ", почесним президентом якого є народний депутат Вячеслав Богуслаєв, продовжує постачати у Росію деталі для двигунів російської армії. Останніми роками це робиться через боснійського посередника, повідомляють журналісти проєкту Bihus.Info.

РФ офіційно була головним ринком збуту авіаційного заводу до 2014 року. Президент "Мотор Січі" Богуслаєв, який також є членом парламентського комітету нацбезпеки та оборони, продовжує виступати за зближення з Росією.

Директор представництва заводу у Москві Петро Кононенко та Богуслаєв володіють низкою підприємств у сусідній державі: "Борисфен", "Лосиный остров", "ЦИАМ", "Авиаремонт-МС", "ВКМС" та "ВК-МС".

Зокрема, "Борисфен" обслуговує ФСБ РФ. З 2015 та 2017 рр. компанія отримала 3,5 мільйони доларів на продовження строку роботи авіаційних двигунів моделей АІ-9В. "Борисфен" обслуговує й двигуни для кримської компанії "Універсал-авіа" - держпідприємства, яке займається авіаційними перевезеннями та обслуговуванням авіації. Після окупації компанію "націоналізувала" РФ, а Євросоюз, США та Україна запровадили санкції.

"Борисфен" отримала також декілька держзамовлень від "Летного отряда Россия". Ця держкомпанія, обслуговує посадовців військових сил РФ та керівників спецслужб, зокрема перевозить президента країни Володимира Путіна.

Тим часом "ВКМС" з 2015 по 2016 роки постачала деталі для двигуна ТВ3-117 виробництва "Мотор Січ" на 218 авіаремонтний завод у Росії.

Як відомо, у 2014 році п'ятий президент Петро Порошенко підписав заборону на експорт до РФ товарів військового призначення та подвійного використання з метою їх військового кінцевого використання.

Проте "ВКМС" у 2015-2016 рр. офіційно поставило українських деталей для двигуна ТВ3-117 на 1,5 мільярди рублів. Деталі постачались з України на компанію Богуслаєва у РФ напряму. Представники "Мотор Січ" неодноразово заявляли, що деталі, які виробляється в Україні, дійсно експортують до РФ, проте встановлюються начебто на двигуни цивільної авіації.

В одному з контрактів на постачання деталей на сайті російських держзакупівель у 2016 році вказано, що українські деталі на 218 авіаремонтний завод приймало військове представництво міноборони Росії. Вказані ГОСТи визначають порядок прийому виключно військової техніки. Журналісти зазначають, що Росія приймала українські деталі не як товари для цивільної авіації, а як деталі для експлуатації на військових вертольотах.

Минулого року пряме постачання деталей двигунів до Росії різко зупинилось, напряму почали відправляти лише двигуни для газонокосарок, сепаратори для молока та обладнання для електростанцій. При цьому з 2018 року "Мотор Січ" почала постачати деталі для двигунів у Боснію та Герцеговину, на нову компанію D.O.O Inzeniring BN. За даними митної бази Importgenius, надалі боснійська компанія відправляла вантажі з аналогічним деталями до Росії – на російські фірми Богуслаєва "ВКМС" та "ВК-МС".

У телефонній розмові з журналістом Bihus.Info директор боснійської фірми Саво Цвієтіновіч підтвердив, що компанія є посередником між двома компаніями Богуслаєва. Транзитувати українські деталі до РФ через Боснію його попросив особисто депутат. Згідно з інформацією боснійських баз даних, посередником володіють росіяни - менеджери російських фірм Богуслаєва.

Також частини українських двигунів та силові установки постачались до РФ транзитом через іншого посередника - еміратську компанію Double Power FZE. Ця фірма виступала у ролі посередника в постачанні висотомірів на держпідприємство "Укрспецекспорт".

Окрім цього, підприємство Богуслаєва продовжує працювати на окупованій території. Так, до 2014 року одним зі структурних підрозділів був Сніжнянський машинобудівний завод. Після окупації  Сніжного про долю заводу ходили різні чутки.

У 2016 році СБУ відкрила кримінальне провадження щодо фінансування тероризму представниками "Мотор Січ". За попередніми даними, за перші три квартали 2015 року підприємство Богуслаєва заплатило терористам 32 мільйони рублів. У "Мотор Січі" заявили про втрату контролю над підприємствам лише наприкінці 2017 року.

Це була заява на сайті "Мотор Січі", але журналістам Богуслаєв повідомив, що підприємство їхнє, лише передано в управління іноземцям. Тоді ж на прохідній підприємства змінилась вивіска. Та попри це, всередині підприємства все завішано стендами "Мотор Січі".

Новим управлінцем заводу стала компанія "Авіатех". У документах на сайтах "ДНР" фігурує як "ДФ ООО АВІАТЕХ". Це дочірня компанія російського "Авіатеху". "Материнська компанія" зареєстрована у Ростові, її власники є партнерами по російському бізнесу Богуслаєва. Йдеться про ексначальника озброєння міноборони РФ та члена наглядової ради "ВКМС" Анатолія Ситнова. Ще одним власником є генерал-лейтенант, екскомандувач Військово-транспортною авіацією РФ та директор "ВКМС" Віктор Денисов.

Читайте також: Підприємства депутата Богуслаєва підозрюють у розкраданні державних коштів – ЗМІ

ПАТ "Мотор Січ" – один з найбільших світових виробників двигунів для авіаційної техніки, а також промислових газотурбінних установок. Поставляє продукцію в більш ніж 100 країн світу. Профільною продукцією Сніжнянського машинобудівного заводу є лопатки і диски для газотурбінних двигунів, що використовуються у двигунах "Мотор Січі".

За матеріалами: bihus.info /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №43-44, 16 листопада-22 листопада Архів номерів | Зміст номеру < >