За лаштунками святкової кухні. Щоб свято вийшло, хтось має його організувати. За гроші... - Економіка - dt.ua

За лаштунками святкової кухні. Щоб свято вийшло, хтось має його організувати. За гроші...

13 січня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №1, 13 січня-20 січня

Країна трішки втомилася від застіль — Новий рік, Різдво, старий Новий рік, а попереду ще Водохрещі.....

Країна трішки втомилася від застіль — Новий рік, Різдво, старий Новий рік, а попереду ще Водохрещі... У цій святковій метушні не дуже замислюєшся над тим, що кожне свято має свій зворотній бік. Поки ми відпочиваємо, люди рідкісної професії — організатори свят — працюють іноді на межі сил і можливостей. Для них ці дні — найгарячіші в році...

Ще кілька років тому святковий сервіс в Україні знаходився на рівні будинків культури з Дідусем Морозом і Снігуронькою. В кращому випадку можна було своїй дитині замовити в побуткомбінаті чарівника з бородою. Наприкінці 90-х першопроходці сфери розваг почали привозити з-за кордону відеокасети з записом звичайних сімейних свят, вартість яких обчислювалася десятками тисяч доларів. Якість продемонстрованих заходів кардинально змінювала уявлення українців про свято як таке.

Освоювати «святковий» бізнес українці розпочали одночасно з росіянами. У результаті сьогодні в одному лиш російському Катеринбурзі близько 40 агентств і компаній з організації свят. У Києві реально Новим роком, корпоративними вечірками і весіллями займаються близько 20 фірм і 5 «бригад» артистів. Дефіцит професійних і надійних виконавців, котрі обслуговують свята, — головний біль багатьох підприємців. Про зірок не йдеться — усі вони, без винятку, підробляють, але їхні гонорари обчислюються десятками тисяч (аж ніяк не гривень), тому не кожен клієнт може замовити собі зірку.

Особливо гостро постала проблема дефіциту виконавців у гарячі дні року — із середини грудня до середини січня. І якщо замовник заздалегідь не забронював свято, то він ризикує залишитися без престижного ресторану, гарних артистів, музики і феєрверка...

Розповідає директор київської фірми «Екзотик-шоу» Лілія Кончаковська:

— В останні два тижні ми проводимо по три виступи на день, мобілізувавши усіх своїх артистів, у тому числі і чотириногих. Адже в нашій фірмі «працюють» собаки, крокодили, удави, павуки й інші екзотичні тварини. Цього року найбільше замовляють дресированих собак, напевно, тому що це рік Собаки. Багато бажаючих подивитися «шоу мильних бульбашок», магів, факірів, йогів. Я працюю у сфері розваг 20 років, починала свою діяльність однією з перших — у київській комерційній структурі «Самоцвіти» у середині 80-х. Про екзотичних тварин, які зараз живуть у моїй квартирі, мріяла, ще працюючи в цирку акробаткою. Тепер мої улюбленці допомагають вижити у великому бізнесі, хоча ціна на наші виступи за київськими мірками невисока — 300 у.о. за новорічне свято...

Асортимент послуг на київському ринку новорічних свят дуже широкий. Так, для любителів святкувати Новий рік на лоні природи допоможуть улаштувати свято в Кончі-Заспі, Пущі-Озерній, готельному комплексі «Лайт Хауз» (Буча), центрі «Борисфен» у парку Дружби народів та інших затишних куточках. Порадують любителів феєрверків салютами у вигляді квітів, пальм і зірок, які злітають на висоту до 300 метрів. Вартість неповторного видовища, як і свято в Кончі-Заспі, — від 200 у.о.

Звичайно, у «пікові» дні ціни у сфері розваг зростають на порядок, не кажучи вже про новорічну ніч. Саме тому багато фірм улаштовують свої новорічні вечірки у перші дні січня, коли ажіотаж трохи спадає, — і ціни нижчі, і вибір більший.

Для тих, хто прагне вразити своїх гостей чимось надзвичайним, як окрасу вечора можуть запропонувати відеостіну, яка складається з дев’яти плазмових панелей. На ній покажуть роботу діджея під час дискотеки і самих гостей, старі фотографії або відео. Так би мовити, Новий рік з картинками.

Тим, хто надає особливого значення музиці, організують «живу» музику, караоке, відомих діджеїв, шоу-програму і відеодискотеку. На озброєнні компаній-організаторів — генератори диму, снігу, мильних бульбашок, світлові сфери, дзеркальні кулі і лазери. У репертуарі — десятки тисяч пісень. Середня вартість послуг — від 200 у.о. за новорічний вечір.

Маленьким киянам Новий рік приносить зустрічі з Гаррі Поттером, Міккі-Маусом, Левеням та іншими улюбленими персонажами. Їх організовують компанії, які спеціалізуються на дитячих святах. Візит традиційного Діда Мороза обходиться татам і мамам у суму від 50 гривень.

Що ж відбувається за лаштунками, на святковій «кухні»?

Фахівці стверджують, що будь-яке свято тримається на трьох китах — смачній їжі, цікавій розважальній програмі і веселій компанії.

Про перше: не секрет, що в ресторані ми сплачуємо не тільки за їжу, але і за близькість до центру, популярність і престиж. Але якщо не надавати особливого значення іміджевим чинникам, а як головне визначити смак їжі й оформлення залу, то сплачувати доведеться значно менше. У багатьох фірмах стверджують, що замовники звичайно вибирають золоту середину — там, де досить комфортно, добре обслуговують (вчасно змінюють тарілки) і смачно годують. До речі, ціни за фуршет для 12 персон у нас і в Росії однакові — близько 120 у.е. А от улаштувати феєрверк у Росії трохи дорожче, ніж в Україні — від 12000 рублів, тоді як у нас — 500 гривень. Оренда лімузина обходиться росіянину, навпаки, дешевше — 35 у.о. за годину, а в нас просять до 100 у.о.

Заощаджують на оформленні залу клієнти тільки доти, доки не побачать рекламні фотографії або відеокасети. Зараз вибір декору надзвичайно великий — це і драпірування, і фітодизайн, і кульки... Влітку букети коштують від 80 гривень, а взимку, якщо це екзотика, — від 120 до 150. Але головна вимога до ресторанів і кафе — місце для танців. Напередодні новорічних свят великі ресторани заангажовані на 150% і пробитися в них не так легко...

Що стосується розважальної програми, то спеціалісти сходяться на одному: сценарій тримається на ведучому і заощаджувати тут не доводиться. Та й домовитися з ним найкраще за місяць до новорічних свят. Рядові учасники вистави виступають за вечір у кількох місцях і більш мобільні.

Але буває, що й найкращий ведучий безсилий — якщо публіка підібралася «ніяка». Потрібен хоча б один глядач, який відповість на посил ведучого. Останнє відразу змінює ситуацію — така людина заводить інших. Тому фахівці радять уважно обміркувати список запрошених і внести в нього заводія.

Щоб дізнатися, які проблеми хвилюють у ці святкові дні представників розважального бізнесу, я вирішила зустрітися з директором Білоцерківського агентства «Файн Арт» Ольгою Димчук.

— Ольго Олександрівно, як живеться організаторам свят на периферії?

— У нашому місті з населенням понад 200 тис. жителів представників «святкового сервісу» небагато. Крім нас, такі послуги надають тільки підприємці при місцевому відділі РАГС, але вони займаються весіллями. Організувати виступ артистів, ресторан, феєрверк, машини — це нелегка справа.

— Які питання наболілі?

— Рівень життя населення. Це в Києві багато фірм запросто замовляють артистів під під’їзд свого шефа, щоб відвезти його в ресторан на день народження, або влаштовують на свято корпоративну вечірку. У нас замовити зірку рівня, наприклад, Вєрки Сердючки — нездійсненна мрія, адже її гонорар становить 15—12 тис. у.о. за вечір. Менш розкручена зірка обійдеться в суму від тисячі доларів. Зазвичай ми запрошуємо людей, які були популярними, уже не на вершині слави, але їхні імена ще відомі, — такі можуть запросити 400 — 500 у.о. Ті, хто знімається тільки в телевізійній рекламі, «коштують» 200—300 у.о. — знайоме обличчя приємно побачити на святі.

— Чи прибуткова ця справа — святковий сервіс?

— Ми займаємося цим недавно, тому встигли відчути тільки великі витрати: зробили ремонт, купили костюми й апаратуру, розкрутили рекламу. В усьому світі це дуже прибутковий бізнес. Років п’ять тому багато моїх знайомих, що займалися «Слов’янським базаром» та іншими всеукраїнськими фестивалями, почали одночасно займатися святковим бізнесом. Хочеться, щоб у країні було більше заможних людей: якщо в людини є хліб — у нас є робота...

Ще трохи — і відгримлять зимові свята. Слідом за ними у представників святкового сервісу настане час штилю — наближається великий піст. Хоч як дивно, але виховане в атеїстичному дусі населення продовжує дотримуватися вікових традицій. Лише після Великодня знову настане гаряча пора весіль, зелених травневих свят...

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво