Японський ключ від американського автомобільного ринку. Безпрецедентне зростання цін на бензин змушує американців відмовлятися від ненажерливих джипів і седанів - Економіка - dt.ua

Японський ключ від американського автомобільного ринку. Безпрецедентне зростання цін на бензин змушує американців відмовлятися від ненажерливих джипів і седанів

25 серпня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №32, 25 серпня-1 вересня

Статистичні зведення, що демонструють стан справ на американському автомобільному ринку, представники «детройтської трійки» давно вже остерігаються переглядати на ніч...

Статистичні зведення, що демонструють стан справ на американському автомобільному ринку, представники «детройтської трійки» давно вже остерігаються переглядати на ніч. Однак результати липневих продажів здатні позбавити їх не тільки сну, а й апетиту.

Головна новина місяця — вихід Toyota Motor на друге місце. Нині цей японський концерн за кількістю проданих у США автомобілів поступається лише General Motors, і вперше в історії обійшов Ford (продавши всього лише на 487 авто більше). Власне, про те, що Ford злетить зі своєї другої позиції, експерти попереджали давно. Однак навіть вони не передбачали, що це станеться настільки швидко.

Експансія японських автомобілів на ринок США почалася ще 1957 року, коли найбільші американські виробники автомобілів гордо іменувалися «великою трійкою» й утримували левову частку ринку. Перший прорив японського концерну до трійки лідерів стався 2003 року, коли Toyota за обсягами продажів у США вперше обійшла DaimlerChrysler. Тепер ця компанія взагалі опинилася на п’ятому місці, пропустивши вперед ще одного «японця» — Honda. Загальна ж частка проданих у липні в США автомобілів американського виробництва скоротилася до історично низького рівня в 52% (усього лише рік тому вона становила 61%), а частка «азіатів» зросла до 41,4%. Дані ж американської агенції R.L.Polk and Co то і поготів демонструють, що «іноземцям» удалося захопити навіть понад половину американського ринку — 52,9%. Щоправда, ця статистика відображає лише автомобілі, що їх купують в особисте користування, а врахування корпоративних продажів, на які в США припадає 30% загального обсягу, допомагає дещо підсолодити пілюлю.

Втім, досить гнітюче виглядає не тільки сегментація автомобільного ринку, а й його загальна динаміка. Сумарний обсяг проданих машин упав на 17,6%, і найбільший спад показав DaimlerChrysler — 37% порівняно з попереднім роком. «Глибина падіння» Ford склала 34%, GM — усього лише 19,5. Останній компанії вдалося навіть дещо збільшити свою частку на ринку — із 22–24% у першій половині 2006 року до 27% в липні місяці. Найбільше скоротилися обсяги продажів пікапів — на 34,5%, причому для американських автомобілів цей показник сягає 44%.

На цьому тлі темпи зростання обсягів продажів, що їх демонструють «японці», приголомшують іще більше — 12% для Toyota, 6% — для Honda і 20% — для Nissan. Безпрецедентне зростання цін на бензин змушує американців відмовлятися від улюблених ненажерливих джипів та седанів і пересідати в маленькі економічні японські автомобілі, на котрі до того ж дедалі частіше ставлять двигуни, що працюють на альтернативних видах палива. Зниження обсягів продажів «детройтською трійкою» відзначають уже четвертий місяць поспіль, зате японці нарощують свої показники безперервно протягом 12 місяців.

Природно, зниження обсягу продажів прямо позначається і на фінансових показниках компаній. Збитки GM за другий квартал цього року оцінюються в 3,1 мільярда доларів, Ford — у 123 мільйона. З цими показниками різко контрастують досягнення DaimlerChrysler, якому вдалося подвоїти квартальний прибуток, довівши його до 1,8 мільярда євро проти 737 мільйонів, отриманих у другому кварталі 2005 року. Після злиття 1998 року американського Chrysler і німецького Daimler-Benz новий концерн пережив чимало складних моментів, однак востаннє його збитки за квартал було зафіксовано ще 2003 року. Щоправда, таке фінансове благополуччя визначається насамперед участю в European Aeronautic Defense & Space, що виробляє двигуни для аеробуса. А ще – гарними показниками продажів Mercedes, що збільшилися на 6% і принесли прибуток у 807 мільйонів євро (порівняно з 12 мільйонами роком раніше). Продажі ж Chrysler скоротилися на 9%, а операційний прибуток цього підрозділу знизився на 91%.

Американські виробники автомобілів, реорганізуючи виробництво і запускаючи нові моделі, докладають титанічних зусиль, щоб відстояти своє місце під сонцем на американському ринку. Проте, з огляду на жорстку конкуренцію з боку не лише японських, а й корейських і навіть китайських компаній, а також загальне ослаблення американської економіки і ймовірне подальше зростання цін на нафту, особливих надій на найближче світле майбутнє годі й покладати. Однак експерти вважають, що 2007 року «детройтська трійка» зможе дещо відновити свою репутацію, що похитнулася, за рахунок цілої низки нових напрацювань, а 2009 року почне, можливо, приносити свої плоди болісна реорганізація.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №35, 21 вересня-27 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво