ВСТУПАЄМО В ЕПОХУ БАСЕЙНОБУДУВАННЯ - Економіка - dt.ua

ВСТУПАЄМО В ЕПОХУ БАСЕЙНОБУДУВАННЯ

4 липня, 2003, 00:00 Роздрукувати Випуск №25, 4 липня-11 липня

У роки правління королеви Вікторії виник культ чистоти і здоров’я. Тоді ж з’явилися в побуті ванни...

У роки правління королеви Вікторії виник культ чистоти і здоров’я. Тоді ж з’явилися в побуті ванни. Минуло ще кілька століть, і бажаним атрибутом успіху, здорового способу життя, та й просто джерелом задоволення стає особистий басейн...

Навряд чи знайдеш того, хто б не мріяв: «ось буде в мене басейн, і все навколо звеселіє, я більш оптимістично дивитимуся на світ, зрештою перестану тужити за морем!..»

Ситуація

Реально власників басейнів в Україні поки що не так уже й багато — приблизно 0,3% населення. Вітчизняний ринок приватних і громадських басейнів, за найоптимістичнішими оцінками підприємців, зріс торік щонайбільше на 5%. Пояснюється це низькою платоспроможністю більшості населення і повільним розвитком спортивно-оздоровчих закладів.

На одностайну думку операторів, перша національна особливість ринку басейнів полягає в тому, що половині замовників потрібна найдешевша гідротехнічна споруда. Друга відмінність стосується громадських басейнів: компанії здебільшого змушені не створювати нові, а реконструювати плавальні споруди радянського побудування із заміною гідросистеми.

Гравці

Та все ж кількість замовлень як на реконструкцію, так і на будівництво басейнів зростає. А оскільки інтерес до басейнів підвищився, зросла і кількість охочих заробити на них. До речі, багато новачків — це фірми, що відділилися від кількох великих.

Нині на ринку проектування і будівництва басейнів стабільно працюють близько 50 компаній. Більшість із них — приблизно 30 — зосереджено в столиці. До найвідоміших самі оператори ринку відносять «АТМ-Інвест», «Б.Н.В.», «Всеслав-К», «Гідромонтаж», «Оазе Україна», «Хімімпекс», «ДМВ», «Басейни і технології», «Укрпул», «Аквасофт», «Лайнекс», «Дисплей плюс» і деякі інші.

Як і раніше, на превеликий жаль і споживачів, і учасників ринку, на ньому багато фірм-одноденок. Споживачам вони приносять чимало неприємних хвилин, споруджуючи щось, що лише зовні нагадує басейн. Адже для того, щоб побудувати басейн, штат фірми має бути укомплектований висококваліфікованими фахівцями: інженерами, техніками, архітекторами і т. ін. А відкіля вони візьмуться в шабашників?

Більш того. Мало побудувати басейн — необхідно його правильно обслуговувати, тобто надати весь комплекс попутного сервісу. Інакше замовнику доведеться вдихати запах хлорки, споглядати на брудно-зелену гладінь і — що найгірше — страждати від застійної та неочищеної води.

Компанії, що на ринку «всерйоз і надовго», також потерпають від нинішнього засилля непрофесіоналів. По-перше, їхні витвори вкінець дискредитують басейни як такі. По-друге, охочі заробити за всяку ціну пропонують дешеве, а отже, менш якісне устаткування. Та це півбіди. Найчастіше ж такі будівельники просто обманюють клієнта, пропонуючи устаткування, що не відповідає розмірам і конструкції басейну.

У результаті демпінгових зусиль нових гравців і посилення конкуренції ціни знизилися в середньому на 10—15% як на вартість робіт, так і на устаткування (здебільшого це стосується приватних басейнів).

На замітку споживачу

Ділові люди часом виявляються безпорадними в побуті. Зазвичай замовники припускаються двох помилок у стосунках із постачальниками: або здійснюють тотальний контроль за всіма роботами, або зовсім ним нехтують. І одне й друге погано. Також не варто сліпо довіряти дизайнерам, інакше можна одержати басейн у цілком неприйнятному для себе стилі.

Терміни здавання роботи варто обов’язково обумовлювати, аби через якісь муки творчості чи неорганізованість ви не одержали своє гідротехнічне диво місяця на три-чотири пізніше, ніж передбачали.

Звісно, ставити жорсткі терміни необхідно — це дисциплінує. Проте й у разі форс-мажорних обставин особливо підганяти не слід — можна одержати халтуру. (До речі, на ринку басейнів повсюдно заведена поетапна оплата робіт.) І найголовніше: не полінуйтеся старанно вивчити пропозиції на ринку. Не варто заощаджувати на такій споруді, як басейн, — своєрідній візитній картці вашого будинку і показникові життєвого успіху. Як розказали нам усе ті ж оператори, клієнт, що звернувся до непрофесіоналів і заощадив на будівництві басейну, потім платить вдвічі більше за його переробку.

Стимулювання збуту

Основна перевага професіоналів у боротьбі за клієнта — пропозиція басейну «під ключ». Означає це виконання всього комплексу робіт не лише із будівництва басейну, а й із його обслуговування.

Ефективним прийомом на конкурентному полі вважається використання якісного і надійного устаткування, яке вже «здобуло» визнання в усьому світі: Fitstar, Grunbeck, Grundfos, Dinotec, Aqualux, Speck, Kripsol, MTS, Astral, Strebel, Pahlen, Unkers, Espa. А ще — вміння продемонструвати свій професіоналізм, технічну грамотність, здатність вирішувати складні і неординарні інженерні завдання.

Фінансово потужні компанії експонують зразки своєї творчості не лише на спеціалізованих будівельних виставках, а й у постійно діючих власних демонстраційних залах. Звісно, це потребує чималих витрат, і дозволити собі таку постійну водойму сьогодні можуть лише кілька компаній («Гідромонтаж», «Всеслав-К», «Б.Н.В.», «Лео-трейд»).

Але найкращою рекламою всі без винятку басейники вважають рекомендації своїх клієнтів.

Модні тенденції

На хвилі успіху в Європі перебуває нині культура wellness (з англ. wellness — гарне самопочуття). Wellness-споруда умовно поділяється на зони очищення і розслаблення, пасивного й активного відпочинку, масажну, дитячу та інші. Басейни як невіддільна частина wellness-культури, обладнуються і добре відомими, і новими пристроями, атракціонами (гейзерами, пристроями гідромасажу, протитечії, масажними сидіннями, водоспадами, підводним підсвічуванням і акустикою тощо). Можна припустити, що wellness-рух, так само як і повсюдне будівництво малих і великих wellness-споруд, згодом стане в Україні масштабнішим.

Чимало компаній зазначають, що український споживач став компетентнішим у питаннях басейнової моди. І тому основні оператори прагнуть запропонувати своїм клієнтам найсвіжіші європейські ідеї й технології, а відвідування європейських виставок поступово стає гарним тоном.

Форма й облицювання

Переваги українських споживачів щодо форм басейнових споруд практично не змінилися. Здебільшого замовляють басейни прямокутної форми, рідше — овальної. І цьому також є пояснення: за вишукані форми платити треба більше.

Як і раніше найбільш затребуваною для оздоблення зовнішнього басейну залишається ПВХ-плівка. Вона обходиться клієнту за середньою ціною 40 дол. за 1 м2 (з огляду на підкладковий матеріал і роботу з укладання).

Для оздоблення і дизайнерських пошуків споживач, як правило, зупиняє свій погляд на керамічній плитці і скломозаїці. Плитка дорожча за ПВХ-плівку приблизно в півтора разу, мозаїка — ще дорожча, 90—110 дол. за 1 м2. Відносне нововведення на вітчизняному ринку — оздоблення морозостійкою порцеляновою мозаїкою (5х5см) з різноманітними художніми панно.

Проблеми

Солідних проектувальників басейнів не так уже й багато. По-перше, не кожна компанія в змозі утримувати штат інженерів-проектувальників і забезпечити їх майстернями. По-друге, для проведення проектних робіт необхідно мати ліцензію. Тому на сьогоднішній день басейни проектують лише окремі солідні компанії — старожили ринку. Решта або замовляють проекти в них чи проектних інститутах, або виконують роботи без проекту, як кажуть, «на око».

В Україні немає і власної нормативної бази з водопідготовки. Багато компаній-лідерів погоджуються, що розробка стандартів з водопідготовки, безпеки устаткування та його експлуатації дасть їм можливість «захиститися» від недобросовісних фірм.

Прогноз

Будівництво басейнів в Україні вирує і кипить. Проте процес цей упорядкованим аж ніяк не назвеш.

Оскільки попит народжує пропозицію, у найближчі роки учасників басейнового ринку побільшає. І визначити, де ас, а де дилетант, для замовника буде ще важче. Дедалі більше фірм намагатимуться вирішувати проблеми басейнобудування комплексно: мати штат проектувальників, будівельників, монтажників, архітекторів, дизайнерів, обслуговуючого персоналу, що у свою чергу полегшить життя майбутнім власникам басейнів (є з кого спитати, є кому довіритися). Але ще через кілька років усі фірми переживатимуть переломний період — хтось «випливе», а хтось просто «захлинеться».

Ціни на устаткування і вартість будівельних робіт, послуг з монтажу та експлуатації гідротехнічних споруд у найближчі кілька років не змінюватимуться (хіба що можливі невеликі коливання).

Асортимент незначно розшириться за рахунок ексклюзивних і дорогих нововведень. Сьогоднішній вибір устаткування й аксесуарів і так досить широкий і задовольняє вимоги замовників.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво