Ви нам винні, і крапка - Економіка - dt.ua

Ви нам винні, і крапка

14 жовтня, 2011, 14:44 Роздрукувати Випуск №37, 14 жовтня-21 жовтня

МТС вимагає сплати за не отримані клієнтом послуги?

© Андрій Товстиженко, ZN.UA

Не так давно з участю мобільного оператора МТС відбувалися доволі резонансні як для такої бізнес-імперії події. Депутатських повноважень «регіонала» Олександра Чорноморова виявилося достатньо, щоб ініціювати масштабну міжвідомчу перевірку діяльності МТС, у якій, щонайменше, брали участь Національна комісія з регулювання зв’язку та Держспоживінспекція. На офіційному сайті останньої зазначається, що за результатами перевірки виявлено порушення компанією МТС Закону «Про телекомунікації», Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг та ліцензійних умов здійснення діяльності у сфері телекомунікацій.

Причиною невдоволення О.Чорноморова став некоректний облік його дзвінків мобільним оператором. Однак не тільки він має підстави для обурення МТС. З автором цих рядків сталися схожі перипетії, щоправда трохи раніше. Компанія ПрАТ «МТС-Україна» вимагає сплати за послуги GPRS-Internet, якими я не користувався. Сума претензій – близько 10 тис. грн. Неодноразові звернення до компанії з проханням роз’яснити, завантаження яких саме даних утворило такий борг, залишилися без відповіді. Багатолітній контрактний абонент МТС був позбавлений права на аргументовану відповідь, крім хіба що — «ви нам винні, і крапка».

Сумнівна заборгованість виникла у проміжку між четвертим і восьмим березня 2011 р. Схожих «чудес» не траплялося зі мною ні до четвертого березня, ні після восьмого. Та й ці чотири дні я користувався телефоном у звичному режимі. В цей період я не був у роумінгу і не використовував мобільний телефон як модем для користування Інтернетом на ПК. Зрештою, цю інформацію можна легко перевірити через обладнання МТС. Тож автоматично відпадають шляхи найдорожчого і найшвидшого скачування великого обсягу інформації за стислий час.

Згідно з листом МТС, сума заборгованості становила 6981,86 грн. без ПДВ та сплати до пенсійного фонду. Відповідно, з податками загальна сума заявленого боргу в контексті надлімітного використання GPRS-Internet становила 9006,56 грн. За інформацією call-центру МТС, вартість послуг GPRS-Internet поза межами пакетних Мб у ціновому пакеті «Безлімітний PRO» становила 5,33 грн. за 1 Мб (1024 Кб) з урахуванням податків. Таким чином, обсяг використаних мною послуг за чотири доби становив 1689,79 Мб (!).

Майже всі мої відвідування Інтернету через телефон були здійснені на чотири інформаційні ресурси. Інколи я користувався послугами «Yandex.карты». Перегляд названих ресурсів не міг зумовити використання у визначений час даних у задекларованих МТС обсягах. Окрім мене, ніхто інший у зазначений період не користувався моїм телефоном.

Для ілюстрації сумнівності цифр використаю надану в інформаційному центрі МТС роздруківку щодо використаних мною послуг за першу декаду березня. Роздруківка фактично є протоколом здійснюваних з номеру сеансів зв’язку: дзвінки, SMS, Інтернет тощо.

Що ж виходить. П’ятого березня рівно о 8:00 система МТС зафіксувала використання мною 6 961 Кб інформації. Наступна фіксація інтернет-послуг відбулася одразу ж, о 8 годині 21 хвилині. І тут МТС «малює» використання інтернет-послуг в обсязі 106 270 Кб. Того ж дня о 14:01 облікова система оператора зафіксувала використання мною 178 Кб. Наступна фіксація відбулася через 23 секунди і вже показала використання даних в обсязі 17 279 Кб. Таких дивних прикладів у роздруківці десятки.

Згідно з інформацією зі сторінки МТС, «за допомогою (технології. — Ред.) EDGE можна організувати передачу даних з максимально можливою швидкістю до 473,6 Кбіт/сек. На практиці мобільні телефони, що продаються на ринку України, дозволяють розвивати швидкість до 236 Кбіт/сек., що в кілька разів перевищує швидкість передачі даних за допомогою технології GPRS». Беручи до уваги наведені дані, зазначений у першому випадку обсяг інформації можна було скачати не швидше ніж за 60 хвилин. У другому випадку це мало б зайняти майже 10 хвилин. Залишається загадкою, як я зміг скористатися послугами зі швидкістю, що в рази перевищує технічні можливості технології EDGE.

Ще один важливий момент. Для мене залишається дивним, чому компанія, на свій страх і ризик, прокредитувала клієнта на таку значну суму. При цьому не спитавши його, чи бажає він отримати такий щедрий подарунок!

До речі, МТС перевіряли, за запитом народного депутата Чорноморова, вже після мого ексцесу, тобто є підстави вважати, що і я відчув на собі всі виявлені під час перевірки порушення з боку мобільного оператора.

Три офіційні звернення до МТС не стали результативними. У відповідь — відписки і жодних спроб розібратися в на диво великих цифрах, зафіксованих системою обліку оператора. Надто формально, як для такої поважної компанії. Особливо коли врахувати, що недавно бренд МТС увійшов до першої сотні найдорожчих у світі. Не думаю, що, наприклад, Vodafone так безглуздо втрачає клієнтів і дає підстави для псування корпоративного іміджу.

Коментар фахівця

Володимир Бородій, системний адміністратор і програміст:

— Розглянемо п’ять з половиною хвилин часу близько 20:00 восьмого березня. За цей проміжок часу клієнту було нараховано 53 994 Кб трафіка вартістю 217 грн. 97 коп.

Тобто за 339 секунд було передано майже 54 Мб трафіка. Швидкість за цей час становила 53994/339*8 ~ 127 Kbit/c (Kбіт/сек). Враховуючи сервісні витрати, сміливо можна множити на 10, і вийде: 53994/339*10 ~ 1592 Kbit/c.

Тобто, виходячи з даних, які надала компанія МТС, швидкість передачі інформації була 1,3—1,6 Мbіt/с. Але це не є технічно можливим у GSM (мережі другого покоління).

Залежно від якості соти і покриття Інтернет у мережі GSM може бути як GPRS, так і EDGE. Технологія EDGE підтримує в середньому утричі вищу швидкість передачі даних, ніж GPRS. Максимально досяжна (теоретично) швидкість передачі інформації в мережі EDGE — 474,6 Кбіt/c, на практиці до 236 Кбіt/с. Про це заявляє сам МТС.

Отже, швидкість передачі даних, про яку йдеться в даному підрахунку, є більш ніж втричі вищою за теоретично можливу і вп’ятеро-вшестеро вищою за ту, яку називає як максимальну сама компанія МТС на своєму сайті.

Висновок один — помилка в білінгу компанії.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво