ВЕЛИКІ ПРОБЛЕМИ МАЛОГО БІЗНЕСУ - Економіка - dt.ua

ВЕЛИКІ ПРОБЛЕМИ МАЛОГО БІЗНЕСУ

20 вересня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №36, 20 вересня-27 вересня

Донедавна приватна фірма «Соляріс», що належить подружжю Ольжевських, вважалася в Польщі символом успіху...

Донедавна приватна фірма «Соляріс», що належить подружжю Ольжевських, вважалася в Польщі символом успіху. 1994 року Кшиштоф Ольжевський, який обіймав у той час досить високу посаду на німецькому автобусному заводі фірми Neoplan, вирішив, що в себе на батьківщині він зможе досягти набагато більшого. За його розрахунками, польським муніципалітетам у найближчому майбутньому знадобиться як мінімум 50 тисяч нових автобусів, і купувати їх доведеться за кордоном. Але це якщо вчасно не подбати. Кшиштоф подбав, узяв кредит у найбільшому приватному банку Bank Handlowy і відкрив власний завод, що вже 1999 року наполовину забезпечував потребу Польщі в нових автобусах. А через два роки 70% його продукції вже направлялися на експорт.

Вирішивши збільшити обсяги виробництва вчетверо, Ольжевський за старою звичкою звернувся по кредит (реконструкція вимагала 25 мільйонів злотих, або 6 мільйонів доларів) у Bank Handlowy, що на той момент уже був куплений концерном Citigroup Inc. І банк своєму давньому і надійному клієнту в кредиті ...відмовив. І хоча прес-секретар банку категорично заперечує взаємозалежність між зміною власника та зміною кредитної політики банку, скарги на аналогічні випадки в Польщі стали надто вже поширеними. «Ми одержуємо багато сигналів про те, що певні іноземні банки не виявляють особливих симпатій до певних польських підприємців, а польські підприємці скаржаться на це, — каже новий міністр фінансів Польщі Гржегож Колодко. — Я намагаюся не вірити таким скаргам. Адже коли це виявиться правдою, нашому становищу не позаздриш».

Представники польської опозиції стверджують, що в Польщі більше не залишилося польських приватних банків. Всі вони скуплені іноземцями. А після вступу країни до ЄС, наміченого на 2004 рік, у Польщі не стане ні польських фермерів, ні польських підприємців. Принаймні, саме такі перспективи малюють найрадикальніші противники приєднання до ЄС. Глобалізація польської економіки, на їхню думку, суперечить самій природі польського підприємництва, заснованого на сімейності і відданості традиціям. Ті ж Ольжевські, на думку фахівців, перемогли в конкурентній боротьбі дилерів Volvo і Mercedes-Benz за рахунок суто індивідуального підходу до кожного клієнта, чого так бракує великим компаніям. І саме цього підходу з боку банку, що став одразу і великим, й іноземним, забракло і самим Ольжевським, і багатьом їхнім колегам.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво