Усе більше українців віддають перевагу імпортному бензину - Економіка - dt.ua

Усе більше українців віддають перевагу імпортному бензину

18 лютого, 2011, 15:27 Роздрукувати

В Україні все більше автомобілістів віддають перевагу імпортному паливу, не зважаючи на його високу вартість.

Як повідомив DT.UA керівник автозаправної мережі Shell в Україні Вільям Козік, «в нашій мережі обсяги реалізації збільшуються навіть за умови, коли ціни на наших АЗС вище, ніж у мережах автозаправок, підконтрольних нафтопереробним заводам в Україні». 

«Тобто своїми маркетинговими інструментами ми приваблюємо дедалі більше й більше клієнтів, а мережам АЗС, підконтрольним НПЗ, доводиться постійно знижувати ціни, щоб не втрачати свого споживача. Тому вони й намагаються боротися з нами шляхом маніпуляцій із митами і з використанням адміністративного тиску», - говорить представник Shell. 
 
В. Козик підкреслив, що купувати паливо в НПЗ в Україні сьогодні невигідно, тому що їхні відпускні ціни розраховані таким чином, що не залишають стороннім мережам заробітку. Придбання у них палива є явно збитковим або як мінімум безприбутковим. 
 
«Ми готові купувати український продукт при дотриманні двох елементарних умов: якість продукції та готовність укладати довгострокові контракти, подібні тим, за якими ми працюємо з іноземними постачальниками», - розповів  DT.UA один з великих імпортерів палива. 
 
Він пояснює, що в ідеалі робота з українськими НПЗ набагато простіша та зручніша, ніж зовнішньоекономічна діяльність, пов’язана з валютними ризиками, довгим транспортним плечем і обтяжена спілкуванням із нашою чудовою митницею. Але в Україні ніхто нічого не гарантує. Попри багаторічні розмови, на довгострокові формульні контракти з клієнтами не перейшов жодний з українських переробників.
 
«Тут ясність нікому не потрібна, що мутніша вода, то краще», - діагностує ситуацію трейдер. Не дивно, що великі мережі, яким необхідні гарантії стабільних постачань, тяжіють до білорусів, литовців і румунів, котрі формують ціни на основі відкритих котирувань і цінують кожний контракт. 
 
«За останні п’ять років в Україну було завезено два-три мільйони іномарок, розрахованих на використання якісного палива стандартів Євро-4 і Євро-5. Цим автомобілям інший продукт елементарно протипоказаний, — дивується нинішнім дискусіям щодо мит на імпортне паливо Олег Назаренко, президент Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів. — Виходячи з досвіду автомобільної галузі, у якій мита на імпорт існують давно, будь-які протекціоністські заходи обертаються проти самої держави». 
 
Як повідомлялося, оператори українських нафтопереробних заводів стверджують, що частка імпорту на ринку вже перевищила 50%. У зв'язку з цим вони вимагають ввести мито на імпорт нафтопродуктів. Позиції власників НПЗ дотримуються і в Міністерстві енергетики та вугільної промисловості.
 
Водночас, проти введення мит на імпорт нафтопродуктів виступають Міністерство економічного розвитку і торгівлі, Міністерство фінансів і трейдери. З критикою ідеї про введення мит виступають і експерти. Зокрема, вони заявляють про підвищення цін на АЗС за умови введення імпортних мит, що буде вигідно переробникам. 
 
У зв'язку з цим Міжвідомча комісія міжнародної торгівлі почала розслідування
 
Докладніше читайте у свіжому номері «Дзеркала тижня. Україна» в статті Ганни Лютої «Мито»білими нитками».
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >