Укрзалізниця закупить вагонні кондиціонери вп'ятеро дорожче за звичайні — Наші гроші - Економіка - dt.ua

"Укрзалізниця" закупила вагонні кондиціонери у п'ять разів дорожчі за звичайні — "Наші гроші"

17 січня, 15:09 Роздрукувати

При чому завод, який виготовлятиме кондиціонери, належить депутату Миколаївської міськраді.

© Василь Артюшенко, DT.UA

"Укрзалізниця" закупила вагонні кондиціонери вп'ятеро дорожче за звичайних, які працюють на рівні вагонних охолоджувачів, передають "Наші гроші". При цьому завод, у якого замовили кондиціонери, належить депутату Миколаївської міської ради.

Так, Філія "Центр забезпечення виробництва", яка входить до акціонерного товариства "Укрзалізниця", 3 січня замовила в АТ "Завод Екватор" кондиціонери для пасажирських вагонів на загальну суму 28,43 млн грн. Виробника обрали шляхом тендеру.

До кінця поточного року "Укрзалізниця" має отримати 19 комплектів дахової системи кондиціювання повітря з індивідуальним регулюванням температури у кожному купе. Вартість одного такого комплекту дорівнює 1,50 млн грн.

До комплекту входять:

- даховий кондиціонер;

- монтажні та електричні схеми моноблоку, підключення та управління;

- софт у контролері;

- хладон і мастило;

- сервісна панель для діагностики несправностей;

- обладнання для індивідуального регулювання температури повітря в купе;

- запасні частини, інструменти, приладдя;

- датчик температури салону.

Мова йде про кондиціонер АВК-25, який виготовлять за кресленням КЮЛИ.632381.051ГЧ. Такі кондиціонери мають продуктивність охолодження 30 кВт і обігріву в режимі теплового насоса 20 кВт. Однак серед кондиціонерів, ціни на які можна знайти в інтернет-магазинах, найпотужнішим та найдорожчим є канальний інверторний Mitsubishi Heavy FDU250VS, що коштує 323 тис грн. Його продуктивність охолодження становить 25 кВт і обігріву 28 кВт. Тобто кондиціонер працює на рівні того, що замовила "Укрзалізниця", але коштує в п'ять разів менше.

Два роки тому "Центр забезпечення виробництва" замовляв у посередника ПП "СП Кліматехніка" кондиціонери АВК-25, вартістю 1,14 млн грн. за комплект. Щоправда  тоді в них був один компресор, а зараз – два. Товар виготовлять не раніше 2020 року. Гарантійний строк зберігання охолоджувачів становить рік після виготовлення, а гарантійний строк експлуатації – два роки після введення в дію. Сума угод на 0,01% нижча від загальної очікуваної вартості закупівель у 28,43 млн грн.

Заводом "Екватор", який і виготовлятиме нові кондиціонери, володіє голова наглядової ради Сергій Кантор, який також є депутатом Миколаївської міської ради. Директором заводу є Юрій Неделько.

У "Екватора" на тендері був єдиний конкурент – харківське ТОВ "НВО "А.Т.О.Р." Володимира Морозова, яке постачає продукцію заводу Кантора. При цьому ціна під час аукціонів не знижувалася.

При цьому ТОВ "ЕЛПО Україна" вимагало від "Центру забезпечення виробництва" розділити предмет закупівлі, стверджуючи, що кондиціонери виробляє "Екватор", а пульти регулювання – "А.Т.О.Р". У фірмі заявили про те, що замовник навмисно обмежив вільну прозору конкуренцію.

У свою чергу британська  компанія Tida Technic Ltd вимагала від замовника об'єднати 15 однакових тендерів. У фірмі заявили про те, "Центр забезпечення виробництва" роздробив закупівлю для того, щоб не проводити відкриті торги із публікацією англійською мовою і прекваліфікацією.

Перед цим Антимонопольний комітет України за скаргою ТОВ "НТП "Трансінвест" наказав скасувати загальний тендер з очікуваною вартістю 46,39 млн грн. через допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій, бо "А.Т.О.Р" не пройшов перекваліфікацію. Решта п'ять тендерів ЦЗВ оскаржені в АМКУ відхиленим ТОВ "НТП "Трансінвест".

Читайте також: Укрзалізниця планує підняти вартість квитків у 2020 році на 22%

Нагадаємо, 31 жовтня Верховна Рада підтримала зняття недоторканності, притягнення до кримінальної відповідальності й арешт депутата Ярослава Дубневича. Того ж дня йому вручили повідомлення про підозру. Депутату інкримінують ч. 5 ст. 191 КК (привласнення, розтрата майна або заволодіння ним шляхом зловживання службовим становищем). За даними слідства, будучи депутатом восьмого скликання і головою транспортного комітету, Дубневич-молодший разом зі спільниками розробив схему про узгоджене завищення ціни при реалізації стрілочної продукції ПАТ "Укрзалізниця", яка завдала держкомпанії 93 млн гривень збитків.

Кінцевими бенефіціарами ТОВ "Корпорація КРТ", яке продавало обладнання УЗ, є брати Богдан і Ярослав Дубневичі.

САП наполягала на арешті Дубневича-молодшого з правом внесення 93 млн гривень застави, захист просив суд не обирати депутату запобіжного заходу взагалі. ВАКС відхилив обидва клопотання, призначивши підозрюваному заставу в розмірі 100 млн гривень, а також зобов'язавши його здати закордонні паспорти і носити електронний браслет.

Заставу за Дубневича внесли ще до оголошення рішення Апеляційної палати ВАКС, 8 листопада депутат вийшов із СІЗО.

У січні САП подавала до ГПУ подання на Дубневича-молодшого, але генпрокурор Юрій Луценко повернув його на доопрацювання.

За матеріалами: Наші гроші /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №1283, 22 лютого-28 лютого Архів номерів | Зміст номеру < >