Укрзалізниця набуває російські деталі за завищеними цінами — ЗМІ - Економіка - dt.ua

"Укрзалізниця" купує російські деталі за завищеними цінами — ЗМІ

17 квітня, 13:19 Роздрукувати

Ціна за деталі вище ринкової в два-п'ять разів.

© Василь Артюшенко, DT.UA

ПАТ "Укрзалізниця" закуповує комплектуючі російського виробництва за завищеною у два-п'ять разів ціною, при цьому створюючи штучні сприятливі умови на тендерах для потрібних фірм. Про це повідомляє "Залізна дорога без корупції".

Зазначається, що у вересні 2018 року філія "Центр забезпечення виробництва" ПАТ "Українська залізниця" провела тендер на закупівлю локомотивних швидкостемірів і запчастин до них загальною вартістю 25,5 млн грн.

За даними видання, в тендері взяли участь два учасника - ТОВ "Електротех" і ТОВ "НТП "Трансінвест", чиї пропозиції відрізнялися лише на одну тисячу гривень, але "конкуренти" не знижували ціни.

Наголошується, що обидві фірми подали ідентичні довідки і листи погодження і пропонували продукцію одного виробника - ВАТ "Електромеханіка" з російського міста Пенза.

"Аналіз цін показав, що вартість продукції досить істотно відрізняється від ціни на ці товари в Росії. Так швидкостемір 3СЛ2М залізниця купувала по 86 тис грн. Тоді як у Росії він в роздріб коштує 38 тис рублів (близько 17 тис грн.)", - заявили автори розслідування, додавши, що таким чином "Укрзалізниця" закупила деталі майже в 5 разів дорожче, ніж їх продає виробник.

Наголошується, що в Україні не виробляють локомотивні прилади і запчастини для них, оскільки для цього потрібно пройти довгу процедуру узгодження виробництва та допуску до використання.

У розслідуванні повідомляється, що в кінці минулого року компанія вирішила збільшити обсяг замовлення до 30,10 млн. грн, через що переплата могла зрости до 2/3 її вартості.

Крім того повідомляється, що ТОВ "НТП "Трансінвест" було зареєстровано в Києві у 2014 роки, яку зареєстрував житель вже окупованого Криму Максим Ковальчук.

У виданні додають, що за місцем реєстрації знайти фірму неможливо: в документах вказано лише номер чотириповерхової адмінбудівлі вул. Приорская, 21.

Незважаючи на це в листопаді минулого року "ЦЗВ" замовив фірмі запчастини до дизелів тепловозів за 4,26 млн грн. і компанії були поставлені запчастини виробництва російського ВАТ "Коломенський завод".

"Згідно укладеного договору ціна однієї форсунки дизеля Д-49 становила 10800 грн. В Україні такі форсунки продають за 1800 грн", - стверджують автори публікації.

Повідомляється, що всього на цьому контракті "УЗ" переплатила більш ніж в 5 разів. Також розслідувачі відзначають, що з такою ж накруткою були закуплені і контактори для локомотивів.

"Всього за 5 років свого існування" НТП "Трансінвест" уклало договори з УЗ на суму 450 млн грн. При цьому, проти фірми відкрито ряд виробництв, які ведуть в ГПУ, і в НАБУ і в Донецькій поліції", - йдеться у публікації.

У розслідуванні зазначається, що історія "Трансінвест" далеко не самотня.

Так, в середині 2018 року "Укрзалізниця" придбала на 50 млн. грн. російської проводки. За даними видання, єдиними допущеними учасниками стали ТОВ "Техелектропром" і ТОВ "Еней".

Наголошується, що обидва учасники пропонували продукцію від ТОВ "ЗМІ-Профіт" з міста Магнітогорськ, Росія, з мінімальною різницею цін і без всякої конкуренції.

Крім того, повідомляється, що до цього компанія закупила на 120 млн. грн. російського дроту в ТОВ "Інтеркабель Київ". Тоді в тендерних вимогах замовник вказав, що постачальник повинен поставити продукцію протягом 30 днів після отримання заявки. Звичайно, не кожен виробник зможе виготовити за 30 днів продукції на 120 млн.

У розслідуванні вказується, що в результаті такої вимоги на тендер прийшли лише 2 учасника - вже згадане ТОВ "Техелектропром" і ТОВ "Інтеркабель Київ", яке і виграло закупівлю без конкуренції. Обидва учасники пропонували товар АТ "Росскат" з міста Нефтегорск, РФ

Повідомляється, що в даний час НАБУ розслідує справу про закупівлю кабельно-провідникової продукції російського виробництва за 950 млн грн в трьох інших фірм: ТОВ "Техелетропром", ТОВ "Еней" та ТОВ "Інтеркабель Київ".

За даними видання, детективи підозрюють, що переплата за цими угодами склала близько 225 млн грн.

У розслідуванні вказується, що, крім іншого, зі значною переплатою в останні роки "УЗ" купувала і російські реле, генератори, російські редуктори і багато іншого. Всі ці закупівлі проходили за одним сценарієм - ніякої конкуренції і захмарні ціни.

Повідомляється, що тільки в 2017 році в Україну імпортували з Росії обладнання та запчастини для залізниці на 82 млн дол.

Читайте також: Укрзалізниця зменшила дозволену вагу ручної поклажі в поїздах і заборонила велосипеди в Інтерсіті

Повідомлялося, що посадова особа філії "Центр будівельно-монтажних робіт і експлуатації будівель і споруд  АТ "Укрзалізниця" затримали за підозрою у вимаганні 250 тисяч гривень.

Як писало DT.UAкорінь всіх проблем українці бачать у корупції: 92% вважають, що "через корупцію гроші осідають в кишенях тих, хто у владі"; 88% — що "корупція призводить до збіднення населення" і "підриває економіку країни".

Докладніше про аналіз даних соціологічних досліджень — в матеріалі Тетяни Нікітіної "Надія і віра без відповідальності, або Соціологічна діагностика українського суспільства" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: Железная дорога без коррупции /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №18, 18 травня-24 травня Архів номерів | Зміст номеру < >