«УКРТРАНСНАФТА» ПРИРОСТАЄ МОРСЬКИМ ГОСПОДАРСТВОМ - Економіка - dt.ua

«УКРТРАНСНАФТА» ПРИРОСТАЄ МОРСЬКИМ ГОСПОДАРСТВОМ

12 липня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №26, 12 липня-19 липня

Напередодні річниці свого народження ВАТ «Укртранснафта» поповнила своє нафтотранспортне господарство першим буксиром, призначеним для обслуговування морського нафтотерміналу «Південний» (Одеська область)...

Напередодні річниці свого народження ВАТ «Укртранснафта» поповнила своє нафтотранспортне господарство першим буксиром, призначеним для обслуговування морського нафтотерміналу «Південний» (Одеська область). 10 липня в Миколаєві підписали акт приймання «первістка», побудованого Держакціонерною холдинговою компанією (ДАХК) «Чорноморський суднобудівний завод». Щоправда, «первісток» — це для нафтотранспортників, а миколаївські суднобудівники вже давно засвоїли в принципі не традиційний для них вид діяльності. Буксири — це, звичайно, не крейсери, та коли на них є попит (а «Чорноморський суднобудівний» вже отримує замовлення і від росіян, і від прибалтів), суднобудівники спробували, що називається, душу вкласти у свій твір. Я не дуже знаюся на суднобудуванні, та коли цей багатотонний буксир буквально за бажанням капітана виконав на воді найсправжнісінький вальс, можу переконати, що в його маневреності тепер не сумніваються навіть скептики.

Буксир «Львів» був закладений за замовленням «Укртранснафти» на «Чорноморському суднобудівному заводі» 25 грудня 2001 року. Вже 11 червня 2002 року він був спущений на воду для продовження пуско-налагоджувальних робіт, які й були закінчені до 10 липня. «Укртранснафта» заплатила за своє придбання 17568600 грн. І її представники, які дуже скрупульозно розглядали й принципово вивчали покупку перед підписанням акта про приймання буксира, залишилися задоволені — оснащення та можливості буксира відповідають усім прийнятим у Європі стандартам якості. І, як зауважили замовники, приємно знати, що в Україні є компанії, здатні випускати таку високоякісну продукцію.

Здавалося б, ну що буксир, це ж не танкер. Проте і його творці, й нинішні власники розглядають цю подію як ще один крок на шляху реалізації проекту створення Євро-Азіатського нафтотранспортного коридору (ЄАНТК). Отож, дивись, і залучаться суднобудівники до нафтотранспортного бізнесу. Словом, початок покладений. І, як зауважив голова правління ВАТ «Укртранснафта» Олександр Тодійчук, «...Якщо не безпосередньо, то через створюваний міжнародний консорціум з керування нафтопроводом Одеса—Броди миколаївський завод отримає шанс стати підрядником будівництва і танкерів. Це важливо, оскільки сьогодні формується новий напрям транспортування нафти: Каспій — Чорне море — «Південний» (Одеса) — Броди, а далі два напрями — Центральна і Північна Європа через порт Омішаль і Гданьськ». О.Тодійчук побажав миколаївським суднобудівникам, щоб їх танкери та буксири працювали й у цих портах.

Голова правління ДАХК «Чорноморський суднобудівний завод» В’ячеслав Полтавцев у свою чергу висловив надію, що перші замовлення на будівництво буксирів — це перші кроки перед початком масштабної суднобудівної програми держави. Україна, на жаль, не займається фрахтом, на чому щорічно втрачає до 40 млн. доларів, зазначив В.Полтавцев. І суднобудівники сподіваються, що такий порядок речей зміниться на користь України.

А поки що ДАХК «Чорноморський суднобудівний завод» готується передати замовнику через тиждень-два другий буксир, який і носитиме його ім’я — «Укртранснафта».

Тим часом на Севастопольському морському заводі ведеться закладання ще двох суден для нафтотранспортної компанії — так званого буксира-пожежника «Південний» і боноустановника-нафтозбирача. У вересні й ці судна поповнять флотилію «Укртранснафти», яка поки ще лише збільшується.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво