"Укртранснафта" веде переговори з російською "Транснафтою" про розмір компенсації витрат для ліквідації кризи — експерт

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
"Укртранснафта" веде переговори з російською "Транснафтою" про розмір компенсації витрат для ліквідації кризи — експерт
Для "Укртранснафти" вкрай важливо оперативно і професійно вирішити проблему на своїй ділянці.

На цей час "Укртранснафта" веде переговори з "Транснефтью" про розмір компенсації витрат на реалізацію першочергових заходів з ліквідації кризи, надалі має відбутися обговорення компенсацій за очевидні зміни в режимі роботи нафтопроводу. Про це у своїй статті для DT.UA пише Сергій Куюн, директор ТОВ "Консалтингова група А-95".

"Вони ("Транснефть". - С.К.) розуміють і визнають, що вони є джерелом проблеми. Це закріплено протоколами в Мінську й Будапешті. Ми хочемо формалізувати відповідальність "Транснефти" і закріпити положення про те, що некондиційну нафту вони заберуть", - повідомило джерело в керівництві "Укртранснафти".

"Росіяни вкрай зацікавлені якомога швидше вирішити проблему, оскільки кожен день зволікань несе додаткові втрати, - продовжує співрозмовник у "Укртранснафті". - Наш інтерес також очевидний, ми хочемо якомога швидше повернути транзитний і, відповідно, грошовий потік".

Для "Укртранснафти", за словами експерта, надто важливо оперативно й професійно вирішити проблему на своїй ділянці й з іншої, стратегічної, точки зору. Одержувачі нафти по "Дружбі" мають альтернативні маршрути її поставок, зокрема, через хорватський порт Омишаль на Адріатичному узбережжі. Будь-яка проблема на "Дружбі" додає козирів конкуруючим маршрутам. Як і в транзиті газу, від України чекають помилки, але не на Сході, а на Заході.

"Ми зараз можемо стати в позу, вплутатися з "Транснефтью" у розгляди та суди. Але для нас це буде зупинка не на місяць чи рік, поки триває суд, це буде зупинка назавжди, ми нікому не будемо потрібні", - говорить топ-менеджер "Укртранснафти".

"Цей процес і так прогресує: за останні десять років транзит південною гілкою "Дружби" знизився з 17,5 млн т до 13,5 млн. Проблема не тільки в якості нафти, але й у поступовому виконанні країнами ЄС директиви про побудову диверсифікованої системи забезпечення нафтою й нафтопродуктами, коли частка одного джерела не має перевищувати 30%, - підкреслює автор.

Детальніше про "брудну" російську нафту читайте в статті Сергія Куюна "Зіпсована "Дружба"" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі