У ПОЛОНІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТАНДАРТІВ - Економіка - dt.ua

У ПОЛОНІ ЄВРОПЕЙСЬКИХ СТАНДАРТІВ

22 березня, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №11, 22 березня-29 березня

Як відомо, останнім часом російська нафтова компанія «ЛУКойл» здійснила низку заходів для посилення своїх позицій на українському ринку...

Як відомо, останнім часом російська нафтова компанія «ЛУКойл» здійснила низку заходів для посилення своїх позицій на українському ринку. І судячи з того, як ударно розпочався нинішній рік для російського велетня, можна говорити про його прорив на ринку нафтопродуктів. Минулого тижня в центрі уваги був Одеський НПЗ, який після планового ремонту й реконструкції, розпочатої наприкінці січня, відновив свою роботу.

На заводі в урочистій обстановці відкривали адміністративне приміщення і новий побутовий комплекс. Були присутні президент «ЛУКойл Європа Холдінгз Лтд» Раліф Сафін, представники компанії «ЛУКойл-Україна», керівництво міста й інші офіційні особи. Цим заходом компанія продемонструвала передусім увагу, яку приділяє працівникам заводу. Адже донедавна Одеський НПЗ не відповідав нормативним вимогам з охорони праці, виробничої безпеки та екології. Сьогодні тут працюють понад тисячу чоловік, і для них було збудовано сучасну їдальню, нові роздягальні, душові, пральню, хімчистку.

Особливий підхід на заводі й до підготовки персоналу. Сьогодні розроблено спеціальну програму, яка повністю відповідає міжнародним вимогам. Зокрема, впроваджено корпоративну систему управління підприємством, що включає індивідуальний підхід до кожного працівника.

Слід зазначити: в Одесі керівництво російської компанії ще раз підтвердило масштабність планів розвитку заводу. Досить сказати, що «ЛУКойл» у 2002—2004 роках має намір інвестувати в НПЗ 39,7 млн. гривень — на додачу до 5,8 млн. дол., вкладених за останні півтора року. І це не межа. Як раніше заявляв президент «ЛУКойлу» Вагіт Алекперов, у найближчі п’ять-сім років компанія планує інвестувати в модернізацію Одеського НПЗ не менше 70 млн. дол.

Нагадаємо, для самого «ЛУКойлу» придбання Одеського нафтопереробного заводу стало першим масштабним інвестиційним проектом в Україні. А для НПЗ зміна власника відкрила нові обрії. Аби оцінити глибину змін, які сталися тут останнім часом, досить сказати, що до приходу російської компанії в червні 2000 року підприємство сім місяців простоювало, капітальний ремонт не проводився, понад десять років не змінювалося устаткування. Борги були величезні. На той час вони перевищували 34 млн. дол. А сьогодні ситуація зовсім інша. Торік перероблено 2,2 млн. тонн нафти. Це вдвічі більше, порівняно з 2000-м. Нині частка Одеського НПЗ у загальному обсязі переробки нафти в Україні становить 15,5%.

Як повідомив голова правління ВАТ «ЛУКойл-Одеський НПЗ» Володимир Гафнер, 2004 року глибину переробки нафти планується довести до 79,8%. Тоді як у 2001-му цей показник дорівнював 50,9%. Для порівняння, на заводах Росії він становив 67%. Ставиться завдання в 1,2 разу збільшити випуск високооктанових бензинів. На додачу до сказаного слід підкреслити, що нинішнього року постачання нафти з Росії планується в обсязі 15 млн. тонн.

Але сьогодні, в умовах загальносвітового надвиробництва нафти й жорсткої конкуренції на внутрішньому ринку, цього недостатньо. Боротьба за якість стане вирішальним чинником. Тому компанія вважає першорядним завдання довести всі основні види продукції заводу до повної відповідності жорстким європейським стандартам. Згідно з планами, цього вдасться досягти до початку 2005 року. А на червень поточного такий стандарт матиме дизельне паливо.

Прикметно, що торік завод став першим серед вітчизняних побратимів, хто розпочав випуск реактивного палива марки РТ, яке своїми характеристиками переважає літакове. Рішення про серійне виробництво ухвалене після успішно проведених випробувань, які засвідчили: нова продукція відповідає міжнародним стандартам. Традиційно цей важливий ринок нафтопродуктів контролювався постачальниками імпортного палива. Тому сьогодні є підстави вважати, що перші кроки з завоювання ринку України були успішними.

Наприкінці минулого року в аеропорту Бориспіль заправили перший літак. Цим видом послуг зайнялася дочірня компанія «ЛУК Авіа Ойл». Нинішнього року, почавши з чартерних рейсів і поступово переходячи до міжнародних, вона планує реалізувати понад 15 тис. тонн, а з 2003-го — вийти на стабільну цифру 30 тис. тонн. Сьогодні компанія веде переговори щодо виходу й на аеропорти Криму, Одеси, Харкова та інших великих міст. У перспективі планується створення мережі бункерування повітряних суден, із тим щоб вийти на 100-відсоткову реалізацію реактивного палива, виробленого на одеському заводі.

Треба сказати, що й інші, основні види продукції завод хотів би реалізовувати на території України. Оскільки підприємство, і керівництво компанії підкреслило це, орієнтоване передусім на вітчизняний ринок. У зв’язку з цим намітили організувати додатково 250 власних заправок у сусідніх областях, а також у Київській. Переважно будуватимуться нові чи купуватимуться вже наявні. Як повідомив Р.Сафін, понад 60 млн. дол. уже інвестовано в український ринок на розвиток мережі АЗС. І до кінця року буде освоєно ще 40 млн.

Завдання це досить непросте, з огляду на жорстку конкуренцію на ринку роздрібної торгівлі. Але компанія все-таки змогла здійснити й на цьому складному напрямі значний прорив. І передусім на ринках Києва й Одеси. Зокрема йдеться про спільний проект з одним із провідних операторів київського ринку нафтопродуктів — компанією «Етрекс», яка володіє мережею сучасних заправок у Києві і яка донедавна не відгукувалася на пропозиції співпраці. Згаданий проект якраз і передбачає спільні інвестиції в розвиток столичної мережі АЗС. Розглядаються також проекти придбання мереж заправок в обласних центрах України.

Паралельно ведуться роботи і з розвитку мережі газових заправок. Компанія «ЛУКойл», як відомо, найбільший виробник скрапленого газу. Сьогодні досить успішно працює на ринках Болгарії, Румунії, Туреччини. І ось нині завдання — завоювати українського споживача. Згідно з прогнозом, на скраплений газ є величезний попит, зокрема й на побутові газові балони. Тому програмою «ЛУКойлу» передбачено будівництво не лише газових АЗС, а й терміналів. Як запевняє керівництво компанії, влітку буде завершено будівництво в Борисполі другої черги бази скрапленого газу потужністю 12 тис. тонн на рік. Термінал включатиме весь цикл: перевірку, ремонт і наповнення побутових газових балонів.

Загалом, це лише частина планів компанії «ЛУКойл-Україна», яка має намір розповісти про всі свої проекти наприкінці травня в Києві на великій корпоративній презентації. Але вони дали вже свої плоди на вітчизняному ринку нафтопродуктів.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №30, 17 серпня-23 серпня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво