Ціни на паливо змусили українців у 2011 році істотно знизити його споживання

ZN.UA Ексклюзив
Поділитися
© Андрій Товстиженко, DT.UA
Цінові гойдалки на українському ринку нафтопродуктів в 2011 році не минули безслідно. Головним індикатором самопочуття споживачів, що погіршується, стало більш ніж очевидне падіння продажів нафтопродуктів під кінець року.

Про це в своїй статті для ZN.UA пише директор «Консалтингової групи А-95» Сергій Куюн.

За даними Держкомстату, за підсумками 11 місяців 2011 року порівняно з аналогічним періодом минулого року реалізація бензину А-95 за готівку на АЗС знизилися на 12,1%. Рекордний спад споживчої активності зазначено у Криму (-24,2%) і Волинській області (-21,5%).

Характерно, що разом з периферійними областями досить відчутні темпи зниження споживання в найбільших і, відповідно, найбільш платоспроможних регіонах країни. Особливу увагу - майже 20% зниженням продажів бензину А-95 - звернула на себе Донецька область; Луганщина втратила майже 15% ринку. Ну а найбільш показово виглядає те, що відбувається на найбільшому й найбільш платоспроможному ринку країни - столичному. Київська область втратила за 11 місяців 16,23% продажів від рівня минулого року, тоді як безпосередньо столиця - 13,5% .

Із 27 регіонів України тільки в Запоріжжі зазначено зростання наявних продажів А-95 - майже на 9%. Своєю чергою, найменші темпи падіння роздрібних продажів за підсумками 11 місяців 2011 року зафіксовано у Дніпропетровській (-2,46%), Миколаївській (-5,52%) і Херсонській областях (-5,95%).

За словами С. Куюна, в основному протягом року невеликим амортизатором падіння попиту на найбільш ходову марку бензину виступав його менш якісний замінник у вигляді бензину марки А-92. Судячи зі зростання його споживання, частина водіїв для економії вимушено переорієнтувалася на А-92, продажі якого за підсумками 11 місяців поточного року збільшилися на 2,4%. Однак, імовірно, і цій віддушині настає кінець: у листопаді поточного року вперше за рік було зазначено зниження продажів і цієї марки - на 5,4%.

Не так все однозначно з дизельним паливом, відзначає експерт: «Як і у випадку з бензином, тут ми чітко бачимо капітуляцію «фізиків»: дизельного палива за середньою ціною 9,65 грн./л у минулому листопаді вони купили на 10,5% менше, ніж роком раніше, коли «важке» паливо коштувало 6,88 грн./л. Накопичувальний підсумок з початку року позначив втрати в розмірі 2,2% (див. рис. 2). Але динаміка падіння, що прискорилася в останні місяці 2011 року, свідчить про те, що ця тенденція зберігається».

Дещо оптимістичніша картина в промисловому секторі, який для дизпалива є основним. Тут споживання в січні-листопаді 2011-го зросло на 11,3% порівняно з минулим роком. Як показує опитування трейдерів, багато хто з них пов’язує цю динаміку з підготовкою до єврочемпіонату, коли ціна енергоресурсів не має особливого значення.

Детальніше читайте в свіжому випуску «Дзеркала тижня. Україна» в статті Сергія Куюна «Автомобілісте, будь готовий!».

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі