ЦІНА БЕЗКОШТОВНИХ ВХІДНИХ - Економіка - dt.ua

ЦІНА БЕЗКОШТОВНИХ ВХІДНИХ

26 вересня, 2003, 00:00 Роздрукувати Випуск №37, 26 вересня-3 жовтня

Оператори мобільного зв’язку нарешті утрясли свої тарифні плани, внісши в них усі необхідні корективи, продиктовані запровадженням безкоштовних вхідних...

Оператори мобільного зв’язку нарешті утрясли свої тарифні плани, внісши в них усі необхідні корективи, продиктовані запровадженням безкоштовних вхідних. Абоненти отримали остаточну поживу для розмірковувань і порівнянь. А багато хто — і нелегкий вибір: змінювати чи не змінювати оператора. Загальний аналіз змін у тарифному полі показує, що в більшості операторів мобільний зв’язок усе ж став трохи дешевшим — у кого більшою, у кого меншою мірою. Однак не в усіх. Дехто, певне, не задовольнившись планованими надходженнями від взаєморозрахунків, вирішив «зняти» зі своїх абонентів трохи більше. Спробуємо проаналізувати тарифні новинки мобільних операторів.

Спочатку про «патріархів». UMC. Це єдиний оператор, який разом із запровадженням безкоштовних вхідних у цілому підвищив тарифи на вихідні дзвінки. На перший погляд, лінійка тарифних планів компанії усунулася у бік здешевлення — вартість пакета зменшилася. Зменшилася, щоправда, і кількість пакетних хвилин. Так, найдешевшим пакетом замість UMC-20 став UMC-10. Проте якщо раніше за 20 пакетних хвилин потрібно було заплатити 45 гривень, то тепер за 10 хвилин — 30. Кількість хвилин зменшилася вдвічі, а вартість пакета — лише в півтора разу; відповідно, вартість пакетної хвилини збільшилася з 42 центів (2,25 грн.) до 57 центів (3 грн.). «Найстаршим» пакетом замість UMC-250 став UMC-175. Вартість його знизилася незначно — із 380 до 340 гривень, кількість хвилин — помітно (із 250 до 175); відповідно, вартість пакетної хвилини зросла з 28 до 36 центів (відповідно, із 1,48 до 1,94 грн.). Аналогічно «видозмінилися» інші пакети. Піднялася і вартість надпакетної хвилини. Якщо раніше вона для всіх пакетів становила 43 центи (2,29 грн.), то тепер нараховується по-різному, залежно від ціни пакета: від 34 центів (1,8 грн., що навіть нижче від вартості пакетної хвилини) у найдорожчому до 50 (2,67 грн.) у найдешевшому. Природно, дорогих пакетів використовується значно менше, аніж дешевих — от вам і вигода для оператора. Крім того, до вартості будь-якого вихідного (навіть якщо номер, на який здійснювався дзвінок, зайнятий або не відповідає) абоненту UMC (як, утім, і «Київстар») потрібно додати плату за з’єднання в 5 центів — це вартість декількох секунд розмови, за які можна багато що встигнути сказати. Використання прямих номерів у UMC можливе, як і у більшості інших операторів, на умовах переадресації на «основний» номер вартістю 1,2 гривні за хвилину, або 23 центи. Це — фактична вартість вхідного виклику для абонента з прямим номером. Що ж, 23 центи — це не 40—50, які були в старих тарифах, і на тому спасибі... Результатом подібних змін буде те, що клієнти UMC дійсно стануть соліднішими — менш солідні просто змінять оператора.

«Джинс» (що, втім, те ж саме, що й UMC) обмежився підвищенням плати за з’єднання. Його тарифи залишаються одними з найнижчих — щоправда, стосовно «дружніх» мереж. Дзвінки на міську мережу з «Джинсу» продовжують бути далеко не найдешевшими. Як і дзвінки на «Джинс» із решти мереж — і «дружніх», і «недружніх». Тож безкоштовних вхідних дзвінків щасливі «джинсоносії» отримують, як і раніше, небагато.

«Київстар». Єдиний із великих операторів, який не підняв тарифи на зв’язок (коли не рахувати зростання плати за з’єднання). Зміни, щоправда, у них внести довелося. Наприклад, ліквідувати тарифний план XXL із 1200 хвилинами «передоплачених» вхідних, які втратили сенс. У результаті «старшим» тарифним планом «Київстару» став XL. Вартість хвилини дзвінка на зовнішні мережі в обох тарифних планах — L і XL — із збільшенням кількості хвилин плавно знижується від 36 центів (до 25 хвилин у пакеті L) до 21 цента (понад 300 хвилин у пакеті XL) Вартість хвилини дзвінка на мережу «Київстар» за цих же умов знижується від 25 до 14 центів. У передоплачених пакетах Ace і Base вартість хвилини вихідного дзвінка взагалі не змінилася. Щоправда, трошки помінялася ніша пакета Ace: якщо раніше він позиціонувався як «послуга для тих, хто приймає багато дзвінків», то тепер він став вигідний для тих, хто багато телефонує колегам по «Київстару». Як бачимо, на тлі тарифів UMC, які починаються з 30 із зайвим центів за хвилину, пропозиція «Київстару» виглядає зовсім непогано.

Перейдемо до «братів менших». «Голден телеком». Для абонентів цієї компанії найбільшим нововведенням стало запровадження мережного коду 039 і платної переадресації з прямих номерів за механізмом і вартістю, аналогічними «київстарівським» або UMC-шним. Що стосується абонентів UNI, то вже з 6 жовтня їхні номери будуть доступні лише через код. Оскільки зона покриття у компанії невелика, багато хто схиляється до думки про те, що ця pre-paid-послуга взагалі втратить сенс. Аби уникнути продовження відтоку абонентів, «Голден телеком» помітно знизив тарифи. У пакеті «Вигідний» максимальна вартість хвилини вихідного виклику на зовнішні мережі впала з 32 до 28 центів. Вартість виклику на номери мобільних операторів, включаючи свого, із зростанням трафіку падає від 14 центів до 3 центів за хвилину. Особливо спробував «Голден телеком» загладити провину за «реквізицію» прямих номерів перед абонентами UNI. Нові тарифи цього пакета тепер схожі на суміш «Джинсу» із Base: дзвінки на міську мережу — 30 центів, на мобільні всіх операторів — 20, на мережу «ГТ» — 10, плюс знижки у вечірній і нічний час.

Як буде зазначено нижче, пропозиції «Голден телекому» і «Київстару» є на сьогодні найвигіднішими порівняно з іншими мобільними операторами. Щоправда, абонентам, які не живуть у Києві чи Одесі або часто їздять у відрядження (їх абсолютна більшість), пропозиції «Голден телекому» навряд чи підійдуть. Ці компанії об’єднує висока динамічність бізнесу, що дозволила зберегти невисокі тарифи при запровадженні безкоштовних вхідних. Можливо, це пов’язано з тим, що одним із власників обох компаній є російська «Альфа Груп», відома своєю енергійністю в питаннях конкуренції. А також із тим, що, можливо, вже наступного року російські власники таки консолідують свій мобільний бізнес в Україні в рамках однієї компанії...

DCC. Компанія призупинила підключення на ряд «економічних» тарифних планів, залишивши лише орієнтовані на бізнес-клієнтів — «Безлімітний», «Бізнес», «Корпоративний». А також чомусь план з архаїчною назвою «Вхідні безплатно» — кого сподіваються спокусити ним маркетологи компанії? Є й унікальні для українського ринку тарифні плани «Мовчун» і «Базіка» з... недоступними вхідними (і відсутністю міського номера — такий собі мобільний таксофон). Ці пакети, до речі, у нових умовах компанії на руку: їй не треба безплатно обслуговувати вхідні абонентів-«базікомовчунів»... Що стосується власне тарифів, то вартість хвилини вихідного дзвінка цілком на рівні UMC — 50 центів у пакетах «Вхідні безплатно» і «Бізнес», 45 центів у тарифному плані «Корпоративний», 40 — у «Мовчуні», 34 — у «Базіці». Це на додаток до того, що всі тарифні плани DCC характеризуються аномально високою на сьогодні абонентською платою, причому без усяких пакетних хвилин: 99 доларів у «Безлімітному», 80 — у «Вхідних безплатно», по 50 — у «Бізнесі» і «Корпоративному».

І, нарешті, WellCOM. Компанія просто не стала змінювати сітку тарифних планів. А витрати на обслуговування безкоштовних вхідних компенсує не переадресацією, а абонплатою за прямий номер. Це, звісно, зручно і вигідно. Але, на жаль, подібні «цікаві пропозиції» невеликих операторів зводяться нанівець їхньою малою зоною покриття, що особливо помітно у суто київського WellCOM’у.

Отже, усі мобільні оператори відреагували на запровадження безкоштовних вхідних по-різному. Як бачимо, навіть деякі великі, стійкі оператори були змушені підняти тарифи для своїх абонентів, аби компенсувати втрати від безкоштовності дзвінків. А деякі невеликі змогли дійсно помітно знизити ціни. У той час як треті, очевидно, незабаром будуть змушені піти з ринку через збитковість своєї діяльності. Найбільшу стійкість продемонстрував, напевно, «Київстар» — залишивши вартість своїх вихідних дзвінків незмінною. Стабільність цінової політики — ось на що сьогодні передусім звертатимуть увагу абоненти при виборі нового, оптимального оператора.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво