Тролейбус у руки приватнику. Дніпропетровські чиновники проводять таємні експерименти з громадським транспортом, про які нічого не знають не лише громадяни, а й місцеві депутати - Економіка - dt.ua

Тролейбус у руки приватнику. Дніпропетровські чиновники проводять таємні експерименти з громадським транспортом, про які нічого не знають не лише громадяни, а й місцеві депутати

5 серпня, 2005, 00:00 Роздрукувати Випуск №30, 5 серпня-12 серпня

Цікаву інформацію поширив депутат Дніпропетровської міськради, член партії «Наша Україна» Олександр Жуков: у місті поменшало виходів тролейбусів на лінії, тому що цей транспорт передали в руки.....

Цікаву інформацію поширив депутат Дніпропетровської міськради, член партії «Наша Україна» Олександр Жуков: у місті поменшало виходів тролейбусів на лінії, тому що цей транспорт передали в руки... приватним підприємцям! Більше того: ніби в такий спосіб штучно послаблюється конкуренція з маршрутним таксі.

— Торік у «Партії регіонів» циркулювали документи, я їх на власні очі бачив, про зменшення кількості виходів тролейбусів на маршрути, — стверджує Олександр Жуков. — Водіїв тролейбусів скорочували, ставлячи перед ними умову: або звільняйтеся, або оформляйтеся приватними підприємцями і працюйте як підприємці на наявних маршрутах. При цьому насамперед зменшували кількість виходів тролейбусів, які працюють на одних лініях із «маршрутниками». Гроші ж, які пасажири тролейбусів платили за проїзд, пливли безпосередньо ПП. Мені навіть показували талончики приватників, які практично нічим не відрізняються від звичайних.

— А тролейбуси підприємцям здавали в оренду?

— Схема роботи нікому не відома! Гадаю, це була «біла» схема, яка дозволила зробити досить серйозний відплив коштів і зруйнувала фактично роботу електротранспорту.

— А чи може простий пасажир визначити, їде він у приватному тролейбусі чи ні?

— Не може. Понад те, проїзні квитки приватники друкували не в останнього представника «Партії регіонів».

Олександр Жуков додав, що створює у міськраді фракцію партії «Наша Україна», і вона всерйоз займеться розслідуванням зазначеної ситуації.

Автор цих рядків зв’язався з керівником ДКП «Дніпропетровський електротранспорт» Василем Капленком і попросив його прокоментувати слова депутата. Василь Михайлович підтвердив, що кількість виходів тролейбусів на маршрути справді зменшилася.

— І це викликано тим, що ми не витримуємо конкуренції з «маршрутниками», — пояснював він. — Багато наших ліній збиткові, але нам доводиться їх утримувати... До того ж відбулося скорочення кількості водіїв тролейбусів — багатьох зарплата у 800 гривень не влаштовує.

При цьому В.Капленко зізнавався, що на трамваях водіїв достатньо, і вагони на лінії рідше виходити не стали. Стосовно передачі тролейбусів у приватні руки глава «Дніпропетровського електротранспорту» сказав, що підприємство відмовилося від цього експерименту як неефективного.

Хоча коментар посадової особи й отримано, запитань менше від цього не стало. Швидше, навпаки.

Комунальник і депутат називають абсолютно протилежні причинно-наслідкові зв’язки між зменшенням кількості виходів тролейбусів та курсуванням «маршруток». Перший каже, що тролейбусів на лініях поменшало внаслідок конкуренції з боку «маршрутників», другий же стверджує, що тролейбуси якраз і прибрали на користь приватних перевізників. І якщо це питання ще може викликати дискусію, то твердження Жукова про цілеспрямоване звільнення водіїв тролейбусів видається цілком правдоподібним: адже вагоновожаті трамваїв залишилися на своїх місцях, попри аналогічну зарплату (до речі, 800 гривень на місяць — це вище, ніж середній заробіток по Дніпропетровській області).

І вже зовсім спантеличують таємні «експерименти» міських комунальників із передачею рухомого складу в приватні руки. Настільки таємні, що про них нічого не знають не лише громадяни, а й депутати міськради. Сама по собі ідея передати міський транспорт у приватні руки, можливо, й непогана. Але чому її вирішили реалізувати непрозоро? Така поведінка викликає підозри в можливій нечистоплотності запропонованої схеми. За яким принципом тролейбуси здавалися в оренду? На конкурсній основі чи ні? Хто і як встановлював плату за оренду? Які зобов’язання при цьому брали на себе водії?.. Запитань безліч. І головне серед них: може, «експеримент» припинили тому, що на виборах переміг не кандидат «регіоналів», які, якщо вірити Жукову, і затіяли всю цю схему?

Гадаю, на всі ці запитання повинні відповісти депутати. А з їхніми висновками ми обов’язково ознайомимо читачів.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №35, 21 вересня-27 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво