Транспортний збір диференціюють. Платити в казну доведеться в десятки і навіть сотні разів більше

Поділитися
Приблизно такий висновок можна зробити, ознайомившись із законопроектом №2082 «Про внесення змін д...

Приблизно такий висновок можна зробити, ознайомившись із законопроектом №2082 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо реєстрації транспортних засобів)», запропонованим народним депутатом України Святашем.

Слід згадати, що коли на початку 2000-х Україна імпортувала більш як 200 тисяч держаних автомобілів на рік, то після запровадження заборони на імпорт автомобілів старше від восьми років кількість завезених авто знизилася до 7 тис. 2005 року. Це спричинило бум: нових автомобілів, за прогнозами, 2006 року буде придбано до 370 тис. (2000-го — 62 тис.).

Таким чином, неважко припустити, що за незмінності існуючого стану речей прийдешній вступ України до СОТ, який тягне за собою зниження митних зборів, призведе до протилежної тенденції. В Україну хлине потік бевушних автомобілів. Адже навіть 5—8-річні BMW, Audi, VW легко зможуть конкурувати за ціною (близько 3—5 тис. євро) з автомобілями вітчизняного виробництва.

Але не так сталося як гадалося. На те й хитромудрий законопроект. Після набуття ним чинності транспортний збір (ТЗ) стане диференційованим як за об’ємом двигуна, так і за віком автомобіля. Природно, для держаних транспортних засобів передбачені збільшені ставки ТЗ під час першої реєстрації. Це стосується також автобусів і вантажівок.

Якщо сьогодні для автомобіля з об’ємом двигуна 1001—1500 см3 ставка ТЗ становить 4 грн. за 100 см3 (60 грн. на рік для авто з півторалітровим двигуном), то під час реєстрації такого ж автомобіля віком до п’яти років доведеться платити за ставкою 850 грн. за 100 см3 (12 750 грн.). А якщо автомобіль старший за п’ять років, то ставка 1700 грн. і доведеться викласти 25500 грн. Що робить увезення старих автомобілів невигідним.

Крім того, відповідно до законопроекту, від віку авто залежатиме і сума поточного транспортного збору (сплачується автомобілістами при проходженні техоглядів). Так, якщо для нового автомобіля з «двигунцем» 1501—1800 см3 ТЗ становитиме 5 грн. за 100 см3, то для авто віком до п’яти років (а з другого року експлуатації «новий» автомобіль потрапляє вже в цю категорію) — 45 грн. З автомашини старше від восьми років мають намір брати по 95 грн. за 100 см3. Таким чином, із дуже поширеного двигуна об’ємом 1,8 літра й у разі, якщо машині більш ніж вісім років, сума транспортного збору становитиме 1710 грн.

Володіти старим автомобілем стане невигідно, а «перетримувати» його понад п’ять років може виявитися задорогою забавкою. Закон фактично підштовхуватиме автолюбителів до купівлі нових автомобілів.

Оскільки основа українського автопарку — старі машини, то можна тільки здогадуватися, наскільки впадуть ціни, коли автовласники почнуть розставатися зі своїми «ненажерливими» улюбленцями. Та й покупців на старі авто буде не так вже й багато. Оскільки механізм утилізації старих автомобілів не відпрацьований, то не виключено, що в такому разі чимало автовласників візьмуть на озброєння досвід деяких європейських країн — з автомобіля зніметься все, що ще хоч якось можна продати, потім знищуються всі номери, за якими авто можна ідентифікувати, а сама машина — кидається. Надія на те, що вивезення автомобілів в інші країни СНД стане виходом, дуже слабка. До того ж аналогічний бар’єр можуть запровадити і там, рятуючись від наших «старичків».

28 вересня було опубліковано висновок щодо даного законопроекту. У ньому, зокрема, висловлено побоювання у зв’язку з можливістю зростання вартості пасажирських перевезень. Це явний удар по бідних верствах суспільства, де середній вік автомобіля, що перебуває у власності, — приблизно 20 років.

Законопроект поки залишається законопроектом. Тарифи, швидше за все, зміняться, але тенденція, однак...

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі