ТОРГОВА МАРКА ОЛІМПІЙСЬКОЇ ПРОБИ - Економіка - dt.ua

ТОРГОВА МАРКА ОЛІМПІЙСЬКОЇ ПРОБИ

8 лютого, 2002, 00:00 Роздрукувати Випуск №5, 8 лютого-15 лютого

Для країни, що намагається вибратися з твані командно-адміністративної системи господарювання на...

Для країни, що намагається вибратися з твані командно-адміністративної системи господарювання на тверду, хоча і звивисту дорогу ринкових відносин, особливо важливий кожен приклад успішної підприємницької діяльності вітчизняного виробника. Важливий, передусім тому, бо найчастіше досягається не завдяки, а всупереч зусиллям наших законодавців, багатовекторність яких заважає їм скластися в єдину рівнодіючу, здатну рухати економічні реформи. Але, попри все, окремі продукти вітчизняного підприємництва вже виходять на зарубіжні ринки та знаходять там свого постійного споживача. А це не лише економічна вигода, а й активний вплив на формування міжнародного позитивного іміджу Української держави.

Акціонерне товариство «Оболонь» без перебільшення можна назвати повпредом України як у близькому, так і в далекому зарубіжжі. Його основна продукція — пиво, напій який у всьому світі має незаперечну репутацію найдемократичнішого, бо затребуваний на всіх суспільних рівнях. Тим більш почесно, що торгову марку «Оболонь» визнано в країнах із давніми пивними традиціями, таких, як Німеччина, Великобританія, Канада та США. Що вже говорити про російський ринок, ще складніший і непередбачуваний, ніж наш вітчизняний. І там оболонську продукцію запросто можна зустріти «от Москвы до самых до окраин».

«Оболонь» — далеко не єдиний в Україні виробник пінного напою, але займає в галузі міцні лідерські позиції. При тім, що переважна більшість вітчизняних броварних підприємств стали власністю транснаціональних корпорацій і лише завдяки географічному положенню зберігають за собою визначення «українські». За рахунок цього вкрай загострилася конкуренція й на внутрішньому ринку. Але, залишаючись суто українською компанією (членам її трудового колективу належать усі 100 відсотків акцій підприємства), ЗАТ «Оболонь» упевнено продовжує розширювати ринки збуту продукції, повністю задовольняти запити споживачів, нарощувати прибутки.

Свою першу продукцію Київський пивзавод №3, наймогутніший на той час в Україні, видав до відкриття Олімпійських ігор 1980 року. Таким чином, тут від самого початку панує націленість на олімпійський рівень. Через рік ввели в дію другу чергу підприємства — з розливу мінеральної води, а потім на базі трьох київських і одного фастівського пивзаводів створили виробниче пивобезалкогольне об’єднання з такою знайомою нині назвою «Оболонь». З початком перебудовних змін наприкінці 1989 року робітники об’єднання на альтернативній основі обрали генеральним директором Олександра Слободяна, котрому тоді ледь виповнилося 33 роки. Він і виступив перед трудовим колективом з ініціативою взяти підприємство в оренду з правом наступного викупу. У липні 1990 року цю ідею реалізували, а 27 серпня 1992 року оболонці ввійшли в історію вітчизняної приватизації, отримавши приватизаційне посвідчення №1 Фонду держмайна України.

— На шляху до цього довелося долати неймовірні труднощі, — згадує про тодішні події нинішній голова ради ЗАТ «Оболонь» Сергій Блощаневич. — Нам «по-дружньому радили» включити до складу співвласників як цілі держустанови, так і окремих держчиновників, а у відповідь на чемні, але тверді відмови губилися документи, влаштовувалися штучні зволікання, ходіння по замкненому колу та інші гонки з перешкодами. Але до честі Олександра В’ячеславовича Слободяна, на плечі котрого, як на голову Ради, ліг основний тягар клопотів, йому вдалося вистояти під велетенським тиском і зберегти за трудовим колективом право єдиного власника.

Принцип демократичності ліг в основу виробничих відносин і саме ним обумовлені успіхи. Абсолютна доступність керівництва для рядових працівників, прозорість господарювання, відкритість і справедливість розподілу доходів згуртували колектив у команду. За весь постприватизаційний період тут жодного разу не фіксувалося падіння виробництва. Обсяги випуску продукції за десять років збільшилися в 10,6 раза. Відрахування до бюджету й позабюджетних фондів торік досягли 261 мільйон гривень за приросту виробництва 20,6 відсотка. Середня зарплата в ЗАТ упевнено переступила 1000-гривнєву межу. Безпосередньо в акціонерному товаристві створено понад 2 тисячі робочих місць, а на суміжних підприємствах — понад 20 тисяч.

Українські торгові марки, які здобули широке визнання, можна перелічити по пальцях, але «Оболонь» традиційно відкриває цей перелік. Напої під цією торговою маркою одержують найпрестижніші нагороди на вітчизняних і зарубіжних виставках і ярмарках. Причому під напоями мається на увазі не лише пиво. Справді ексклюзивним став безалкогольний напій «Живчик», що його випускає винятково «Оболонь». Уже в перший рік виробництва він став брендом 2000 року. Натуральний яблучний сік і настойка ехінацеї пурпурової надають йому неперевершеного смаку, цілющих і радіопротекторних властивостей. Його охоче п’ють діти й дорослі, одержуючи задоволення й бадьорість. «Живчик-Унік» став першим в Україні напоєм, виготовленим на основі фруктози. Йому притаманні унікальні радіопротекторні властивості. Звідси й назва. Відсутність у складі цукру робить його незамінним для хворих на цукровий діабет і тих, хто стежить за своєю вагою. Унікальність технології приготування цих напоїв підтверджена сертифікатом якості ISO 9001.

До речі, багато людей вважають, що мінеральну воду, випущену під торговою маркою «Оболонь», видобувають з київських артезіанських свердловин, тому віддають перевагу «мінералці» з інших регіонів, відомих своїми цілющими джерелами. А насправді «Оболонську-2» й «Оболонську-3» виробляють саме в однім із таких регіонів — на Хмельниччині, у Красилові, де акціонерним товариством збудовано завод мінеральних вод і пробурено дві свердловини. Для цієї води характерний високий природний вміст кремнію, що, на думку авторитетних учених, сприяє уповільненню старіння клітин шкіри.

Безліч шанувальників привабили такі безалкогольні напої під торговою маркою «Оболонь» як «Спорт», призначений для людей із підвищеним фізичним і розумовим навантаженням і який має чудові тонізуючі властивості; «Оранж», який містить натуральний апельсиновий сік; «Квас», виготовлений на натуральному солодовому екстракті, із смаком житнього хліба й пахощами кмину; «Лимонад», із приємним лимонно-яблучним смаком; «Кола Нова», що містить горіх кола й ароматні олії лимона, апельсина та мускатного горіху. Окремою групою стоять слабоалкогольні коктейлі, виробництво яких одним із перших у Європі налагодило ЗАТ «Оболонь»: «Джин-Тонік» із приємною гіркуватістю й легкими пахощами джина, «Бренді-Кола» із характерним присмаком коли й пахощами англійського бренді, «Ром-Кола», що дарує всі найкращі смакові якості своїх інгредієнтів.

У цьому асортименті — душа та знання кожного працівника «Оболоні», напружена творча праця, справді вільний труд людей, котрі добре усвідомлюють, що від того, як вони працюють, безпосередньо залежить їхній добробут. Тут сформульовано й тут сповідують головні заповіді підприємництва: не нашкодь споживачеві, не підведи бізнес-партнера, не скупися на заробіток і умови праці співробітників, чесно виконуй зобов’язання перед кредиторами.

Акціонерне товариство «Оболонь» — активний учасник громадського життя країни. Крім значних відрахувань до держбюджету, підприємство витрачає чималі кошти на підтримку благодійних, культурних, спортивних і громадських акцій. Щорічно в бюджет компанії закладаються витрати на потреби організацій інвалідів, ветеранів, релігійних, медичних структур, просвітницьких і дитячих закладів, благодійних фондів і програм, творчих об’єднань. Особливу увагу приділяють спорту, зокрема футболу. АТ «Оболонь» — головний спонсор однойменної футбольної команди майстрів, котра виступає в 1-й лізі чемпіонату України. Систематично спонсорує трансляції кращих європейських футбольних матчів. Серед підтримуваних ним спортивних акцій — чемпіонати Європи та світу з мотокросу, виступи збірної України з біатлону, перша українська експедиція на Північний полюс.

Україну ще мало знають у світовому співтоваристві. Багатьом іноземцям, аби вони зрозуміли про яку країну йдеться, спершу треба нагадати про «Динамо» (Київ), «Чорнобиль». Але національний футбол, яким ми так пишалися, нині переживає важкі часи, а Чорнобиль — не найкраща візитна картка для країни, котра гостро потребує позитивного іміджу. Залишається торгова марка «Оболонь», і ще кілька, які так само знають і цінують повсюдно. Цього вкрай мало, і держава, якщо вона справді прагне стати повноправним і шанованим членом світового співтовариства, має всерйоз опікуватися їхнім збільшенням.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №34, 14 вересня-20 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво