Новини економіки - Російські поставки автогазу не могли безпосередньо спровокувати цінову кризу – експерти - Економіка - dt.ua

Російські поставки автогазу не могли безпосередньо спровокувати цінову кризу – експерти

2 вересня, 2017, 14:51 Роздрукувати

Обсяги поставок палива з РФ залишилися практично незмінними, але через зростання ринку їх частка впала з 71 до 58%.

Експерти пояснили, чому в Україні подорожчав автогаз © propan-trade.com.ua

Російські поставки скрапленого газу в Україну не могли безпосередньо спровокувати цінову кризу, оскільки були прив'язані до світових котирувань, що підтверджується даними митниці. Про це у своїй статті для DT.UA пишуть керівники "Консалтингової групи А-95" Сергій і Артем Куюн.

Автори вказують, що колосальне зростання українського ринку скрапленого газу за останні три роки забезпечила Росія, яка покривала зростаючий "апетит" на дешеве паливо. У 2016 р. частка російських поставок в імпорті становила 71%, а в загальному споживанні — близько 50%.

За словами експертів, з травня 2017 року єдиним прямим експортером скрапленого газу в Україну стала "Роснефть", ресурси якої продає швейцарська Proton Energy Group S. A. Її голова Нісан Моїсеєв стверджує, що 36 тис. з 40 тис. тонн продає за довгостроковими формульним контрактами з прив'язкою до котирувань агентства "Аргус".

"Наша маржа зафіксована, збільшити її ми не можемо. У серпні, коли на внутрішньому ринку оптова вартість газу перевищила 1100 дол./т, ми поставляємо пропан-бутан нашим контрагентам — найбільшим роздрібним мережам України — у середньому по 635 дол./т з урахуванням акцизу та ПДВ", — зазначив Моїсеєв.

За його словами, українська дочірня компанія "Глуско Україна" у серпні отримає близько 2 тис. т газу, її частка на ринку складе 1,5%.

"Прямо російські поставки не могли спровокувати цінову кризу, тому що були прив'язані до світових котирувань, і це підтверджують дані митниці (див. рис. 4). Крім мінімальної ціни, російські обсяги — це єдині поставки за імпортом, з якими все зрозуміло і в частині обсягів, і в частині ціни. Чи приїде газ і скільки з інших напрямків — невідомо", – констатують експерти.

"Якщо розібратися, то і президент, і політики, і деякі трейдери домовилися до того, що незадоволені поведінкою Росії. "Тепер українські компанії не можуть вільно купувати газ у російських компаній, крім "Роснефти". Це монополія!" — скаржаться опозиційні політики, дивовижним чином повторюючи риторику окремих трейдерів. Президент назвав поведінку Росії елементом гібридної війни. При цьому російські обсяги залишилися практично колишніми (369 тис. т за сім місяців 2017 р. проти 395 тис. т), але через зростання ринку їхня частка впала з 71 до 58%. Було б краще, щоб поставки з Росії зростали? Ми воюємо чи торгуємо?", – йдеться в статті.

В той же час, автори стверджують, що різке підвищення цін на зріджений газ у серпні обумовлено дією одразу кількох вагомих факторів, зокрема, ситуацією на ринку і проблемами логістичного характеру.

Читайте також: В АМКУ не виключили змови на ринку скрапленого газу

Українські ціни на скраплений газ у серпні 2017 р. досягли максимуму за всю історію спостережень. За місяць автогаз подорожчав на заправках у півтора рази, а оптові ціни зросли вдвічі (30000 грн/т, або близько 850 дол./т без податків).

Президент Петро Порошенко 30 серпня заявив, що очікує зниження ціни на автогаз в середині вересня. Він також зазначив залежність від поставок автогазу з РФ, яка веде гібридну війну проти України. У зв'язку з цим, на його думку, необхідно збільшувати виробництво автогазу всередині країни.

Детальніше про причини різкого підвищення цін на автогаз читайте у статті Сергія і Артема Куюна "Ціни дали газу" у тижневику "Дзеркало тижня. Україна".

За матеріалами: DT.UA /
Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №38, 12 жовтня-18 жовтня Архів номерів | Зміст номеру < >