Наситивши ринок і досягнувши позначки виробництва майже в 1 млн. тонн (як за найкращих радянських часів), кондитери вирішили зосередитися на якості продукції і розвитку преміум-сегмента...
Наситивши ринок і досягнувши позначки виробництва майже в 1 млн. тонн (як за найкращих радянських часів), кондитери вирішили зосередитися на якості продукції і розвитку преміум-сегмента. Плани реалізовуватимуться відразу ж після новорічних і різдвяних свят. Свята і креатив Незважаючи на помаранчеві події або всупереч акціям громадянської непокори, кондитерські підприємства країни все-таки подбали про любителів солодощів, випустивши під завісу календарного року традиційні новорічні набори та подарунки. Варто зазначити, що особливою новизною й оригінальністю ідей напередодні 2005 року виробники не вирізнялися. За їхніми словами, формат року — президентські вибори — не дуже сприяв креативу. Всі зосередилися на виборах і навколовиборних подіях. Однак, відвідавши ту чи іншу точку роздрібної торгівлі, можна побачити велику кількість яскравих упаковок із дідами морозами, снігурками, сніжинками й іншою передноворічною атрибутикою. Наповнення наборів також традиційне: цукерки в обгортках, кілька шоколадок, вафельні батончики. Виробники, звісно, не змогли обійти увагою те, що наближається рік Півня, використавши цей факт у своїх наборах. Приміром, компанія «Київ-Конті» випустила набори «Півник» та «Півник-рукавичка». Компанія «АВК» своєю святковою родзинкою також зробила набір цукерок у ексклюзивній м’якій іграшці-упаковці «Півник», поєднавши «три в одному» — почастувати шоколадом, стати улюбленою іграшкою і символом-оберегом наступаючого року. Одночасно з подарунками багато виробників представили на суд споживачів новинки асортименту. Зокрема компанія Kraft Foods Україна почала випускати новий пористий стограмовий шоколад «Спокуса» з лісовими горіхами, а також молочний шоколад «Milka грильяж із мигдалем» і шоколад «Корона подарункова» у 200-грамовій упаковці. Директор відділу маркетингу Ярослав Коваль обіцяє, що компанія в І-ІІ кварталі наступного року потішить черговими вишуканими новинками: у планах компанії подальше розширення лінії торгової марки Milka. Корпорація Roshen порадувала споживачів давно обіцяними трюфелями — вперше в Україні розпочався випуск м’якого трюфеля: шоколадний корпус у поєднанні з м’якою кремовою начинкою. Зазначимо, що корпорація запропонувала три смаки нових цукерок: коньяк, лікер Irish Cream і шампанське. Для виробництва трюфеля використовується справжнє шампанське «Брют», кримський коньяк і лікер Irish Cream. Змагання за преміум-сегмент Кондитери впевнені, що надалі збільшувати частку на ринку й одержувати гарний прибуток мають реальні шанси лише ті, хто буде гідно представлений у найвищому ціновому сегменті. Ось, власне, тому наступного року основні гравці ринку хочуть зосередити свою увагу на «дорогій ділянці». Головна причина для цього — прагнення утримати на високому рівні прибуток і обсяг продажів. А якщо врахувати, що преміум-сегмент зростає швидше, ніж соціально-економічний рівень населення, без подальших пояснень стає зрозумілим інтерес виробників до цього «ласого шматочка». «В тоннах ринок не зростатиме, але в якості обов’язково», — запевняє генеральний директор Kraft Foods Україна Юрій Логуш. Цю точку зору поділяє і генеральний директор корпорації Roshen В’ячеслав Москалевський. На його думку, низький і середній цінові сегменти вже насичені, тому компанія має намір заробляти за рахунок якості продукції, а не її кількості. Директор корпорації Roshen прочинив двері на «кухню» компанії, заявивши, що фабрики корпорації розвиватимуть бісквітне виробництво, а ще належну увагу приділять шоколадній плитці. «Плани на 2005 рік: реально стати бісквітним виробником в Україні, — говорить Москалевський, — адже досвіду роботи з дорогим печивом в нашій країні, за великим рахунком, немає, доводиться все починати з чистого листа». Ще плюс 20% до ціни шоколаду На думку кондитерів, солодка продукція дорожчатиме. І не тому, що особливу увагу виробники приділятимуть найвищому ціновому сегменту, а через давню проблему — дорожнечу сировини. Основні гравці ринку прогнозують подальше зростання цін одразу на дві сировинні групи — какао та горіхи. Лише останнім часом ціни на них збільшилися на 23%. Какао подорожчало через нестабільність у Кот-д’Івуарі, фундук — через неврожай. Відповідно, слід бути готовими до того, що продукти із вмістом какао та горіхів, насамперед шоколад, подорожчають іще як мінімум на 20%. Однак хоча сировинні капризи і змушують виробників підвищувати ціни на готові кондитерські вироби, вони не забуватимуть про ринок і жорстку конкуренцію між його гравцями. Кондитери вірять, що попит на солодощі все одно залишиться високим, тим більше що самі виробники перебувають у творчому пошуку. Вони обіцяють здійснювати досить гнучку цінову політику навіть в умовах тотального зростання цін на сировину.