Продукти з наслідками. «Юнілеверу» вже недостатньо задовольняти потреби клієнтів, йому хочеться змінювати самого клієнта, суспільство. Поділитися з ними енергією... - Економіка - dt.ua

Продукти з наслідками. «Юнілеверу» вже недостатньо задовольняти потреби клієнтів, йому хочеться змінювати самого клієнта, суспільство. Поділитися з ними енергією...

16 червня, 2006, 00:00 Роздрукувати Випуск №23, 16 червня-23 червня

Напередодні літа-2006 компанія Unilever підтвердила свою схильність до нової глобальної місії — Vitality (енергія) — і представила на суд громадськості концепцію її реалізації...

Ральф Куглер
Ральф Куглер

Напередодні літа-2006 компанія Unilever підтвердила свою схильність до нової глобальної місії — Vitality (енергія) — і представила на суд громадськості концепцію її реалізації. Місія передбачає, що продукція, вироблена компанією, повинна не просто задовольняти потреби покупців, а й надавати їхньому життю енергію. Адже дослідження свідчать, що поряд зі здоровою дієтою і сучасною гігієною емоційний стан є ще одним дуже важливим чинником для здорового життя.

Раніше Unilever повідомляв про концентрацію своєї діяльності на трьох основних напрямах: Vitality, ринки, які розвиваються і формуються, товари особистої гігієни. Однак, із огляду на глобальну споживчу тенденцію до здорового способу життя, ставка робиться на Vitality. Адже ця стратегія обіцяє найбільшу комерційну перспективу і високий соціальний статус компанії. Так, за даними Euromonitor, сегмент товарів (тільки глобального ринку продуктів харчування і напоїв) для тих, хто прагне до здорового способу життя, оцінюється в більш як 250 млрд. євро. А темпи річного зростання цього сегмента становлять 7%.

Аби розібратися, про що, власне, йдеться, до Барселони і з’їхалися близько сотні журналістів із усієї Європи.

Винди Банга
Винди Банга

Вітер змін

Аеропорт. Зона вильоту. І раптом дитячий майданчик 6х12 метрів із гіркою та конячкою. Пасажири з однорічними дітьми, візками та триколісними велосипедами... Часи змінюються. Не поважати клієнта, не дослухатися до його бажань, потреб — собі дорожче. Хіба може глобальна компанія, яка оперує 400 брендами в 160 країнах світу, спочивати на лаврах, відмовившись від пошуку нових шляхів до споживача своєї продукції? Звісно ж, ні. Тут без динаміки ніяк не обійтися.

Мимоволі спливає у пам’яті травневий майстер-клас Філіпа Котлера в Києві. І запитання одного з його учасників до гуру маркетингу: «Нині наша компанія видає 28 журналів. Дайте пораду, як нам устигати їх просувати на ринку, якщо навіть злічити важко?»

А тут, це ж не жарт, 400 брендів. Починаєш краще розуміти Ральфа Куглера, президента Unilever з напряму «Товари для дому і засоби особистої гігієни»: «Тому Vitality настільки важлива для нас і перебуває в самісінькому центрі нашої бізнес-стратегії. У кожній із категорій продуктів харчування, товарів для дому й особистої гігієни, з якими ми працюємо на глобальному рівні, є частка життєвої енергії. І ми маємо твердий намір бути провідним гравцем у всіх зазначених секторах».

Нове — добре забуте старе

Власне кажучи, нова місія Unilever — це розвиток тих завдань, які ставили перед компанією ще її засновники. Адже Вільям Хескет Левер так визначав завдання, які стоять перед об’єднаною компанією: «Зробити чистоту звичайним явищем, полегшити жіночу працю, стимулювати ідею здорового способу життя і сприяти особистій привабливості, щоб життя могло стати приємнішим і кориснішим для людей, які використовують нашу продукцію».

Нині «Юнілевер» визначив шість універсальних спонукальних мотивів для споживачів у всьому світі, назвавши їх життєвими цілями Vitality (Vitality Life Goals). Адже кожна людина у світі прагне: 1) мати кращий вигляд; 2) добре почуватися щодня; 3) досягти більшого; 4) забезпечити своїм дітям добрий старт; 5) бути вільною від проблем із здоров’ям; 6) якомога довше залишатися здоровою.

Ці цілі якраз і формують основу подальшого розвитку компанії, забезпечують реалізацію її сучасної місії. А бренди компанії — засіб, який допомагає людям добре почуватися, мати добрий вигляд й отримувати більше від життя. І якщо це справді так, то продукція компанії буде затребувана на споживчих ринках.

Акцент на інновації

Більшості українців добре відомі такі бренди Unilever, як Domestos (універсальний гель для чищення), Knorr (бульйонні кубики), Lipton (чай), Rama (спред із натуральних рослинних олій), Axe і Rexona (дезодоранти), Cif (крем для чищення), Dove (крем-мило), Timotei (шампунь), Sunsilk (шампунь, бальзам- обполіскувач, легкий спрей-кондиціонер, інтенсивна маска і легкі креми). Багато з них уже стали частиною нашого повсякденного життя.

Реалізуючи свою нову стратегію, Unilever удосконалює продукцію, яка вже випускається, і розробляє нову, наголошує на інновації. Досить сказати, що в штаті компанії налічується близько 5200 вчених і інженерів. Розробками зайняті шість дослідницьких лабораторій у Британії, США, Індії, Китаї.

Тільки 2005 року на дослідження було витрачено приблизно 1 млрд. євро. Багато? Може бути. Зате прибуток від реалізації, за словами Вінді Банга, перекриває витрати на розробку продукції, у складі якої, наприклад, вдалося зменшити вміст жирів на 15 тис. тонн, соди та солі на 2 тис. тонн, цукру на 10 тис. тонн. При цьому смакові якості продуктів харчування не погіршилися.

За словами Еммо Мейєра, віце-президента Unilever, який курирує дослідження, розробки ведуться, починаючи від нових методів сушіння чаю до нових продуктів харчування, що дозволяють поліпшити координацію і пам’ять дітей.

Узагалі, нові продукти, які демонструвалися журналістам на презентації, особисто мені чимось нагадували космічну їжу. Якщо це фруктовий напій, то його два невеличкі флакончики покривають добову потребу у свіжих фруктах і овочах. Якщо це йогурт, то нормалізує тиск. Зубна паста — через дві години вона нормалізує кислотно-лужний баланс ротової порожнини. Дезодорант — ефективно бореться з бактеріями і не блокує пори шкіри.

Цікаво, що президент Вінді Банга вважає: сьогодні компанії немає потреби витрачатися на пряму рекламу своєї продукції. Зате на дослідження він готовий витратити стільки, скільки знадобиться. Ось така загалом зрозуміла стратегія.

Чи варто дивуватися, що, приміром, 2004 року компанією було продано 11,2 млн. флаконів самого тільки шампуню Timotei. Цієї кількості рідини вистачило б, щоб повністю заповнити 3 360 олімпійських басейнів...

Історія компанії Unilever

Історія транснаціональної англо-голландської компанії Unilever бере свій початок 1880 року в Англії та Голландії. Назва Unilever з’явилася лише 1930 року, коли маргаринова спілка Голландії Margarine Uni і піонер миловарної промисловості британська компанія Lever Brothers вирішили об’єднатися, дійшовши висновку, що у виробництві вони залежать від однієї й тієї ж самої сировини (олій і жирів) і, по суті, працюють на одних і тих самих ринках збуту. Нині, окрім мила та маргарину, компанія виробляє безліч інших товарів: від продуктів харчування, напоїв і морозива до пральних порошків і засобів особистої гігієни. Багато торговельних марок компанії є лідерами продажу у світі, регіоні чи у своїй категорії.

Сьогодні бренди компанії представлені більш як у 160 країнах світу. Щодня близько 150 млн. покупців віддають перевагу продукції «Юнілевер». На українському ринку компанія почала свою діяльність 1993 року.

Ми повідомляємо тільки дійсно важливі новини. Долучайся до Telegram-каналу DT.UA
Помітили помилку?
Будь ласка, позначте її мишкою і натисніть Ctrl+Enter
Додати коментар
Залишилось символів: 2000
Авторизуйтеся, щоб мати можливість коментувати матеріали
Усього коментарів: 0
Випуск №35, 21 вересня-27 вересня Архів номерів | Зміст номеру < >
Вам також буде цікаво