ПРІОРИТЕТ ЯКОСТІ «РОБІТЬ СВОЮ СПРАВУ, ЗВ’ЯЗОК ЗАБЕЗПЕЧУЄМО МИ», — ТАКЕ СЬОГОДНІ РОБОЧЕ ГАСЛО КОМПАНІЇ «КАПШ ТЕЛЕКОМ УКРАЇНА»

Поділитися
«КАПШ Телеком Україна» — компанія, «широко відома у вузьких колах» як постачальник комплексних телекомунікаційних систем для великих корпорацій...

«КАПШ Телеком Україна» — компанія, «широко відома у вузьких колах» як постачальник комплексних телекомунікаційних систем для великих корпорацій. Клієнти компанії, без перебільшення і без винятку, елітарні — адміністрація Президента, Верховна Рада, НАК «Нафтогаз України», Мінфін, Мінпаливенерго, ДПА, Укрзалізниця. Здавалося б, можна тішитися успіхами (належно оціненими і материнською компанією — австрійською Kapsch AG) та пожинати плоди. Однак кожному бізнесменові відомо: така зупинка рівнозначна початку кінця. Тому «КАПШ Телеком» рішуче налаштований виходити з «вузьких кіл» на оперативний простір, використовуючи при цьому як конкурентну перевагу свій досвід роботи з VIP-клієнтами, а також імідж постачальника продукту найвищої якості, забезпечуваної протягом усього терміну його експлуатації. Про перспективи роботи «КАПШ Телеком» у нових умовах ми знову розмовляємо з генеральним директором компанії Леонідом МАРЧУКОМ.

— Напередодні Нового року заведено підбивати підсумки. Чим запам’ятається клієнтам «КАПШ Телеком» 2002-й?

— У поточному році компанія працювала над чотирма масштабними телекомунікаційними проектами. Так, тривала побудова єдиної системи технологічного зв’язку ДК «Укртрансгаз» НАК «Нафтогаз України», що має надійно забезпечувати інформаційний обмін між підприємствами галузі і є складовою частиною газотранспортної системи України. У системі зв’язку ДК «Укртрансгаз» створено унікальний фрагмент псевдоцифрової мережі, що вигідно відрізняє цю компанію від багатьох інших відомчих мереж, які досі експлуатують аналогові системи передачі голосу. За цей успішно реалізований проект у жовтні наше підприємство удостоїлося диплома компанії Nortel.

У році, що завершується, ми побудували корпоративну мережу зв’язку компанії «Укрхімтрансаміак». Вона об’єднала в єдину мережу головний офіс компанії в Києві та структурні підрозділи в Горлівці, Миколаєві й Одесі. Мережа має вихід на Самару, об’єднуючи в єдиний інформаційний простір російську й українську ділянки аміакопроводу. Російська ділянка мережі зв’язку також створювалася зусиллями нашої компанії. Ми почали створювати й інформаційну мережу для оперативного управління технологічними процесами транспорту аміаку.

Крім того, у вересні «КАПШ Телеком» виграв тендер на побудову корпоративної мережі зв’язку енергорозподільчої компанії ВАТ «Ей-І-Ес Рівнеенерго». Проектом передбачено модернізацію диспетчерської системи зв’язку, а також об’єднання в єдину мережу головного офісу компанії та 15 її регіональних підрозділів. Зараз робота перебуває у завершальній стадії.

Ну й, нарешті, завершується модернізація системи зв’язку в будинку адміністрації Президента України (це чи не найзначиміший проект «КАПШ-Телеком»). З урахуванням уже реалізованого нами на початку нинішнього року проекту модернізації мережі зв’язку Верховної Ради України (першого травня відбулося планове переключення абонентів ВР на нові номери) і споруджуваної зараз (на жаль, не нашою компанією) мережі зв’язку Кабінету міністрів України, з’являється унікальна можливість об’єднати всі центральні органи влади в єдину корпоративну мережу. На наш погляд, це безперечно сприяло б ефективнішому впровадженню проекту адміністративної реформи в Україні.

— Діяльність «КАПШ Телеком» в освоєному вами сегменті ринку цілком успішна. У якому напрямі компанія має намір рухатися далі?

— Сьогодні компанія «КАПШ Телеком» посідає досить міцне становище на українському ринку, має солідних клієнтів і непогані доходи. Однак ми не можемо не усвідомлювати, що сегмент комплексних рішень для великих корпоративних мереж зв’язку, у якому ми працюємо, досить вузький, а конкуренція в ньому досить висока. Тому компанія прагне розширити сферу своєї діяльності на території України та країн СНД.

Насамперед це сервісне обслуговування корпоративних систем, як наших, так і схожих на наші. Системи такі досить дорогі, й інвестиції в них окупаються лише тоді, коли обладнання працює правильно, забезпечуючи всі передбачені ним функції. Якщо ж якийсь сегмент системи виходить із ладу (навіть при загальному збереженні її працездатності), вкладені в неї гроші можна вважати викинутими на вітер. Вартість будь-якого обладнання без урахування витрат на сервісне обслуговування взагалі є відносною. Візьмімо будь-який технологічний прилад, наприклад, мобільний телефон чи кухонний комбайн: припустімо, ціна в сто гривень для нього здається невеликою, однак якщо він вийде з ладу незабаром після купівлі, ці гроші здаватимуться його власнику витраченими даремно. Ще більшою мірою ця аналогія стосується телекомунікаційних систем вартістю в мільйони доларів. Тобто, зекономивши на сервісі, можна втратити майже всю вартість базового обладнання.

Хоча центральні вузли наших систем дуже надійні (наприклад, АТС «Меридіан» має гарантію виробника на десятки років), їхні лінійні інтерфейси піддаються пошкодженням через стрибки напруги у вітчизняних телекомунікаційних мережах. Відповідно до традицій вітчизняного, а точніше — ще радянського менталітету, сервіс зазвичай здійснюється власними силами організації, що експлуатує систему. Грубо кажучи, силами майстра на всі руки монтера дяді Колі, здатного на коліні з підручних запчастин зібрати пристрій будь-якої складності. Завдяки таким Кулібіним на багатьох вітчизняних підприємствах і в установах досі живі й функціонують телекомунікаційні системи шістдесятих-сімдесятих років випуску. Проте сучасна техніка потребує цілком інших підходів — знання сучасної елементної бази, програмного забезпечення. Її не настроїш і не полагодиш на коліні, щоб її обслуговувати, треба спеціально вчитися. Проте багато користувачів сучасних інтегрованих комунікаційних систем корпоративного рівня, таких, як наші, досі не усвідомили, що обладнання це потребує настроювання та сервісного обслуговування. Вони переконані: оскільки за нього заплачено такі гроші, воно має бути вічним, як єгипетські піраміди. Ми щосили намагаємося змінити це переконання, пропонуючи нашим клієнтам відразу вирішувати питання гарантії безперебійної роботи систем зв’язку на весь час їх експлуатації. Чого вартий, наприклад, лише «ЗІП-менеджмент». Адже експлуатантові немає сенсу купувати дорогі запчастини, які пилюжитимуться на складі, проте в разі потреби швидко знайти потрібний вузол для заміни йому важко. А якщо сервісне обслуговування його обладнання забезпечуватимемо, наприклад, ми, то заміну будь-якого вузла можна зробити оперативно.

— Тобто «КАПШ Телеком» виходить на ринок сервісного обслуговування телекомунікаційних мереж?

Для підвищення ефективності сервісного обслуговування техніки наша компанія вирішила виділити свій сервісний підрозділ в окрему дочірню структуру. Нову фірму ми назвали «Корпоративні телекомунікації». До її функцій входять усі технічні роботи: інсталяція обладнання (монтаж і пусконалагоджувальні роботи), діагностика, заміна та ремонт обладнання, а також навчання та консультації обслуговуючого персоналу. Навчання, як уже зазначалося, стає дедалі актуальнішою частиною сервісу: адже лише на розробку сучасного програмного забезпечення компанія витратила кілька тисяч людино-годин. Очолив «Корпоративні телекомунікації» Микола Романенко, який раніше обіймав посаду технічного директора «КАПШ Телеком». Тепер сервісний підрозділ самостійно відповідає за фінансову успішність свого бізнесу.

Наша реструктуризація стала частиною загальних процесів реструктуризації, які відбуваються в компанії Kapsch AG. Річ у тому, що останні роки були нелегкими для ринку телекомунікацій у світовому масштабі, доходи більшості західних компаній помітно впали. Торік ситуація трохи вирівнялася — обсяг продажів компанії становив близько 800 мільйонів доларів, причому ринок країн СНД був на загальному тлі дуже непоганим. Сьогодні Kapsch AG — холдинг, що об’єднує ряд самостійних компаній, які є рівноправними партнерами. «КАПШ Телеком» — один із них, це висока оцінка результатів діяльності нашої компанії.

— Які ексклюзивні послуги компанія має намір запропонувати клієнтам у плані сервісу?

Сервісне обслуговування обладнання «КАПШ Телеком» також планує вивести на новий рівень. Так, інтегрована корпоративна система зв’язку, встановлена в Укрзалiзницi, оснащена автоматизованою системою управління і діагностики Spectrum компанії Teptronics, заснованої на SNNP-протоколі компанії Novel (Solving Novel Network Problems Protocol). Це перша така система, поставлена в СНД. Система Spectrum дозволяє відображати на одному екрані стан усього обладнання, що входить до складу телекомунікаційного комплексу, у тому числі й віддаленого. У разі виникнення несправності інформація про її характер негайно доводиться до відома диспетчера, який приймає рішення про порядок її усунення. Можливість віддаленої діагностики в реальному масштабі часу дозволяє виключити з технологічного ланцюжка усунення несправності та виїзд спеціаліста для діагностики і відразу розпочати необхідні технічні роботи. А це значна економія коштів, хоча б на транспорті і робочому часі техперсоналу. Головна перевага системи Spectrum — здатність відображати стан обладнання різних виробників, об’єднаного в одній комплексній системі зв’язку. Аналогічні системи для діагностики устаткування постачають майже всі його виробники, однак такі системи дозволяють виконувати діагностику лише свого устаткування. «КАПШ Телеком» має намір зацікавити цими системами не лише великі корпорації, а й операторів зв’язку. Особливо найбільших — таких як UTEL, «Укртелеком», UMC, «Київстар».

— Чи не задумується «КАПШ Телеком» над тим, щоб стати оператором?

Сама компанія — ні, це занадто далекий від нас бізнес. Однак оператори зв’язку є потенційними клієнтами «КАПШ Телеком» не лише у плані встановлення в них систем діагностики, а й як покупці тих-таки інтегрованих систем зв’язку. Причому не для внутрішньокорпоративного зв’язку, а саме для забезпечення надання послуг. Досі більшість операторів зв’язку прагнули закуповувати обладнання якомога дешевше, щоб максимально знизити собівартість надаваних на його основі послуг. Однак чимало навіть провідних операторів зіштовхнулися з тим, що вже використовуване або набране з вузлів різних виробників обладнання потребує значно більших вкладень у підтримку його в працездатному стані, ніж дороге, але від початку якісне і якісно настроєне обладнання. Аналогічно з програмним забезпеченням — спроби деяких операторів створити його самостійно призвели до неприпустимих збоїв у роботі такого ПЗ. Сьогодні конкуренція на ринку надання послуг зв’язку сягнула рівня, коли якість цих послуг починає відігравати для клієнтів домінуючу роль. Тому ми сподіваємося, що операторів зацікавлять наші комплексні рішення.

Одним із них міг би бути й «Укртелеком». Відомо, що сьогодні на мережах цієї компанії «висить» обладнання десятків виробників, яке іноді взаємно конфліктує і потребує значних вкладень у підтримку в працездатному стані. Постачальники цього обладнання найчастіше добиралися за одномоментними критеріями, без урахування навіть найближчої перспективи. Сьогоднішнє керівництво компанії демонструє стратегічніший підхід до її діяльності, і його, можливо, зацікавлять наші пропозиції. Особливо наші гарантії щодо довічного обслуговування поставленого нами устаткування. Бо ж, власне, вибір «КАПШ Телеком» на роль постачальника комплексних рішень зв’язку для урядових установ був продиктований саме її стабільністю — адже наша материнська компанія присутня на світовому ринку вже понад сто років і йти з нього не збирається. Це зовсім інші категорії ведення бізнесу — вони спираються на європейські ділові традиції. Тому ми плануємо ще багато десятиліть обслуговувати поставлене нами обладнання. До речі, сьогодні «Укртелеком» уже користується нашим устаткуванням, щоправда, воно потрапило в компанію через посередницькі структури. Це частина обладнання каналоутворюючої компанії — мультиплексори Motorola і Marconi, а також кілька АТС «Меридіан», що використовуються як внутрішні — у київській (були поставлені перед з’їздом банкірів ЄБРР), житомирській та кіровоградській дирекціях.

— Однак у всіх нових для вас сегментах ринку існує чимала конкуренція…

— Повірте, у сегменті великокорпоративного зв’язку конкуренція ще більша. Тому там інколи діють не зовсім конкурентні механізми прийняття рішень. Тож нам не звикати. Неконкурентним механізмам «КАПШ» може протиставити насамперед свою ділову репутацію, що протягом століття формувалася в Європі і десять років — в Україні. А також традиційно високу якість наших технічних рішень і зручність їх для наших клієнтів. Інакше кажучи, ми намагаємося гарантувати для наших клієнтів виконання принципу «Робіть свою справу — базу повністю забезпечуємо ми».

На завершення від імені Kapsch AG та «КАПШ Телеком» я хотів би побажати в новому році нашим діючим і потенційним клієнтам, а також усім читачам «ДТ» ділового успіху, міцного здоров’я й можливості завжди залишатися на зв’язку.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі