Перший пішов!

Поділитися
Приймання-передача першого українського швидкісного потяга для Євро-2012 відбулося в Кореї.

Первістку українсько-корейського співробітництва, презентація якого відбулася 20 січня, доведеться добиратися до Києва 45 діб (переважно водним шляхом). Потім він має пройти ходові випробування на спеціально підготовлених колійних ділянках і тренінги бригад машиністів. Адже в травні йому вже треба буде взяти на борт перших пасажирів, а в червні разом із ще п’ятьма аналогічними електропотягами возити гостей чемпіонату Європи по футболу.

Судячи з усього, це лише початок, бо в планах уряду - продовжити співробітництво з компанією Hyundai для масштабного оновлення пасажирського рухомого складу, термін експлуатації якого давно минув.

Терміни…

Питання часу було й, мабуть, поки що залишається найгострішим у зазначеному масштабному проекті. Перш ніж ЗМІ відрапортували, що територію України тепер можна буде перетнути із заходу на схід швидкісним потягом лише за десять годин, потрібно було зробити сам потяг і підготувати для його експлуатації відповідну інфраструктуру. А не секрет же, що контракт між «Укр­залізницею», Південною залізницею та Hyundai Rotem про поставку в 2012 році в Україну десяти нових міжрегіональних двосистемних електропотягів у дев’ятивагонній комплектації був підписаний лише рік тому - 16 грудня.

Терміни однозначно підганяли, і скептики небезпідставно сумнівалися в можливості реалізації проекту до Євро-2012. Однак їхні прогнози не збулися - перший потяг уже готовий, другий на підході, ще чотири запущені в роботу. Тепер дуже важливо, аби перші потяги потрапили в Україну якомога раніше: першу пару чекають в Одеському порту на кінець лютого - початок березня. Це дозволить до травня 2012 року провести необхідні випробування й до початку чемпіонату Європи з футболу вивести на спекотні маршрути шість швидкісних потягів у точній відповідності до підписаного контракту. Не випадково машиністи вже тепер освоюють нові швидкості, хоча корейське диво надійде в їхнє розпорядження у 2012 р.

Задоволений роботою підрядників і Борис Колесніков, віце-прем’єр-міністр, міністр інфраструктури України.

- Hyundai дуже якісно і вчасно зробила те, що потрібно було українським залізницям напередодні Євро-2012. Ми отримаємо 90 вагонів, що становитиме десять потягів. У планах - локалізація виробництва, тобто розміщення компанією Hyundai свого виробництва в Україні, аби за п’ять років наша країна повністю замінила пасажирські вагони, виготовлені у 60-х, 90-х роках минулого століття.

Довідка DT.UA

У рамках виконання Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу «Укрзалізниця» проводить модернізацію пасажирського транспорту. Підписано контракт із південнокорейським виробником Hyundai Rotem на закупівлю десяти міжрегіональних двосистемних електропотягів (поставка шести до початку Євро-2012, а решти чотирьох - до кінця 2012 року). Крім того, було підписано контракт із АТ «Шкода вагонка» (Чехія) на закупівлю двох міжрегіональних двоповерхових електропотягів (поставка до Євро-2012) і з ВАТ «Крюковський вагонобудівний завод» на придбання міжрегіонального потяга локомотивної тяги (поставка до кінця 2011 р.).

…кошти

Гострим залишається й питання фінансування. Тільки 85% вартості контракту з Hyundai Rotem на поставку партії з десяти потягів становить 261 млн. дол. Тому, крім стислих термінів виконання багато­мільйонного контракту, корейці запропонували й досить привабливі фінансові умови - 85% вартості замовлення фінансується за рахунок кредиту Ексімбанку Кореї терміном на десять років. Останнє важливо для українських залізничників, які сьогодні можуть покрити власним коштом лише одну третину від наявних потреб для оновлення зно­шених основних фондів. Зокрема, зношеність пасажирських вагонів - 80%, а тягового рухомого складу - 92%.

Ніде правди діти, така масштабна модернізація залізничного транспорту передбачає участь держави, і це світова практика. Тим більше що, починаючи з 1992 року, потреби віт­чизняних залізничників в інвести­ціях задовольнялися лише на 25-30%. А обсяги інвестицій у 2008-2010 рр. становили тільки близько 3% від загальних державних капіталовкладень, тоді як у розвинених країнах цей показник сягає 10-15%. У нас же «Укрзалізниця» змушена поки що розраховувати на власні сили.

…інфраструктура

Однак придбати сучасну техніку мало. Для розкриття всіх її можливостей необхідна відповідна інфраструктура. Наприклад, навіть двосистемний електропотяг не зможе рухатися не­електрифікованими ділянками, яких у нас ще достатньо. Шляховикам регіональних залізниць довелося чимало потрудитися, щоб забезпечити швидкісні орієнтири, озвучені віце-прем’єр-міністром: час у дорозі потяга Київ-Харків - 3,5 години, Київ-Львів - 4,5 години, Київ-Донецьк - 5,5 години.

Щоб забезпечити рух потяга зі швидкістю 160 км/год. (за словами Бориса Колеснікова, корейське диво може розвивати швидкість до 200 км/год.), актуальними були не просто електрифікація окремих ділянок та модернізація залізничного полотна, а й розділення руху вантажних та пасажирських потягів. До речі, двосистемність потяга Hyundai обумовлена застосуванням в Україні різних систем електропостачання (постійного чи змінного струму) для живлення тягового та моторвагонного рухомого складу. Зазначимо також, що у світі немає електропотягів, які б відповідали умовам, котрі пред’являються в Україні до рухомого складу такого типу (ширина колії, напруга контакт­ної мережі, стан колії, локалізація виробництва в Україні). Тому корейцям виконання цього оригінального замовлення з візками під ширину колії 1520 мм далося не просто. Кажуть, працювали цілодобово.

Утім, залізничники теж виклалися за повною програмою. Тільки у 2011 р. «Укрзалізниця» освоїла понад 3,5 млрд. грн. на роботи з підготовки транснаціональних коридорів для руху швидкісних пасажирських потягів. При цьому на напрямках впровадження швидкісного руху Львів-Здолбунів, Шепетівка-Коростень-Київ, Київ-Полтава-Харків, Полтава-Красноград-Лозова, Лозова-Донецьк виконано ремонтно-колійних робіт більш ніж на 2 млрд. грн., заходів із модернізації та капремонту обладнань автоматики, телемеханіки і зв’язку - на 545 млн. грн., робіт із модернізації обладнань електропостачання - на 177 млн. грн.

Усього ж заходи Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу обійшлися залізничникам у році, що минає, в понад 6 млрд. грн.

Фактично необхідність проведення робіт із підготовки до Євро-2012 зрушила з мертвої точки багатолітню практику експлуатації на зношення дідівської залізничної техніки та інфраструктури. Уже в травні українці пересядуть із рухомого складу 50-60-річної давності в сучасні міжрегіональні «електрички», які дозволяють швидко та комфортно переміщатися територією країни. Відповідає сьогоднішнім вимогам салон нового потяга та обслуговування як у літаках із сучасним спектром послуг: харчування, преса, Wi-Fi...

Сподіватимемося, що квитки ціною від 160 до 220 грн. (залежно від термінів придбання) у другому класі не вдарять по кишенях пасажирів. Для залізничників реалізація проекту означатиме значне підвищення пропускних можливостей при зменшенні кількості парку поїздів та інтеграцію вітчизняного залізничного транспорту в єдину європейську транспортну мережу швидкісного залізничного сполучення.

Коментар

Борис КОЛЕСНІКОВ,
віце-прем’єр-міністр,
міністр інфраструктури України:

- Hyundai розробляє на наше прохання в такий самий потяг кілька варіантів спальних вагонів для
потягів типу Одеса-Москва, Київ-Москва. Там, де потяг іде понад сім-вісім годин, необхідно перед­бачити відповідні умови для пасажирів, котрі хочуть мати окреме купе. Якщо ця техніка вироблятиметься
в Україні, то коштуватиме на 20-25% дешевше від імпорту. А далі все залежатиме від організації гарантійного та післягарантійного обслу­говування. Важливо мати одну марку, а не так, як у нас було: тепловозів - чотири види, електровозів - чотири види... Грошей же ніхто не
лічив.

Потяги цієї серії, безперечно, будуть не гірші, а багато в чому кращі, ніж у наших колег по Євро-2012. Питання в тому, що вони мають бути доступні кожному українцеві, і з часом ми до цього прийдемо. Я сподіваюся, що ми в другому класі мусимо укластися в суму до 220 грн. Чим раніше пасажир купить квиток, тим дешевше він йому обійдеться. Розпочнемо зі 160 грн. при замовленні за 90 днів. Гадаю, прийдемо до такого варіанта, як Low cost в авіації, і застосуємо ті ж самі правила продажу квитків.

За умови повного завантаження десять швидкісних поїздів Hyundai можуть окупитися за шість-сім років. У Південній Кореї, де квитки на перевезення пасажирів у середньому коштують 60 доларів, потяги окупаються за п’ять років.

Сьогодні ми перевозимо 62 млн. пасажирів у 300 потягах. Відповідно, яка може бути якість, коли чимало їх простоюють весь рік, щоб поїхати влітку. Навіть найбагатші країни не можуть собі дозволити експлуатацію рухомого складу три місяці на рік. Тим часом 90-120 потягів Hyundai можуть замінити всі триста сьогоднішніх.

Поділитися
Помітили помилку?

Будь ласка, виділіть її мишкою та натисніть Ctrl+Enter або Надіслати помилку

Додати коментар
Всього коментарів: 0
Текст містить неприпустимі символи
Залишилось символів: 2000
Будь ласка, виберіть один або кілька пунктів (до 3 шт.), які на Вашу думку визначає цей коментар.
Будь ласка, виберіть один або більше пунктів
Нецензурна лексика, лайка Флуд Порушення дійсного законодвства України Образа учасників дискусії Реклама Розпалювання ворожнечі Ознаки троллінгу й провокації Інша причина Відміна Надіслати скаргу ОК
Залишайтесь в курсі останніх подій!
Підписуйтесь на наш канал у Telegram
Стежити у Телеграмі